حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان تمرین استقلال تعطیل شد اوسمار: امیدوارم سال آینده به صدر جدول برگردیم
سرخط خبرها

رونمایی از سوپرلیگ فوتسال بانوان

  • کد خبر: ۱۱۹۰۰۹
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
رونمایی از سوپرلیگ فوتسال بانوان
برای نخستین‌بار رقابت‌های فوتسال بانوان در قالب سوپرلیگ کشوری با حضور ۸ تیم قرعه‌کشی شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ برای اولین‌بار در تاریخ فوتسال بانوان کشور، بهترین تیم‌ها در قالب سوپرلیگ به میدان خواهند رفت. قرعه‌کشی این مسابقات روز گذشته برخلاف برخی شایعات با حضور همه تیم‌های مدنظر برگزار شد و هشت تیم باید از ۱۸ شهریور به‌مصاف یکدیگر بروند.

سوپرلیگ فوتسال بانوان کشور با حضور هشت تیم پالایش نفت آبادان، مس رفسنجان، بوتاپارس ایرانیان، پیکان تهران، فرهان ملارد، نصر فردیس، صنعت فجر شیراز و شرکت ملی‌حفاری از ۱۸شهریور آغاز می‌شود و ۷ شهریور هم آخرین تاریخ نقل‌وانتقالات اعلام شد. در هفته نخست این رقابت‌ها پالایش نفت آبادان برابر شرکت ملی‌حفاری ایران به میدان می‌رود. بوتاپارس ایرانیان میزبان نصر فردیس است. فرهان ملارد با پیکان تهران دیدار می‌کند. صنعت فجر شیراز و مس رفسنجان نیز در اولین بازی برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد. تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان سال گذشته یعنی پیکان و نصر فردیس نیز در هفته پنجم فصل جدید به‌مصاف هم می‌روند.

در قرعه‌کشی چه گذشت؟

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های سوپرلیگ‌برتر فوتسال زنان با حضور آرش جابری سرپرست سازمان لیگ فوتسال، شهرزاد نصیری مسئول برگزاری مسابقات فوتسال بانوان، نادره درودیان رئیس دپارتمان بانوان و نمایندگان باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها برگزار شد. جابری به اعلام آمادگی ملی‌حفاری ایران به‌عنوان آخرین تیم حاضر در لیگ اشاره کرد و درباره بوتاپارس ایرانیان گفت: این تیم در شرف واگذاری به تیم دیگری است، اما چون هنوز واگذار نشده است، با اسم بوتاپارس در قرعه‌کشی شرکت می‌کند.

تیم بوتاپارس ایرانیان در تفاهم‌نامه‌ای با هیئت فوتبال نطنز، قصد واگذاری امتیاز خود به این تیم را دارد و در صورت انتقال امتیاز، این تغییرات در جدول برگزاری مسابقات اعمال خواهد شد. رئیس سازمان لیگ فوتسال همچنین گفت: از کسی تست کرونا نمی‌گیریم و مبنای بازیکنان برای شرکت در لیگ، زدن سه دز واکسن کروناست. نکته عجیب و جالب این قرعه‌کشی، حضور امیرحسینی، پاسور پیشین مشهدی تیم‌ملی والیبال؛ در این جلسه بود که به‌عنوان نماینده تیم نصر فردیس حاضر شده بود از فوتسال بانوان حمایت کند.

او با اشاره به مربیگری در والیبال بانوان دلیل حمایت مالی از تیم فوتسال بانوان را نیاز به توجه و حمایت از ورزشکاران این رشته بیان کرد. مدیرعامل تیم فوتسال ملی‌حفاری ایران نیز به بالابردن کیفیت مسابقات و داوری‌ها بعد از تشکیل سوپرلیگ فوتسال اشاره کرد. همچنین اینکه سرمربی و مربی تیم‌ملی، نباید مربی باشگاهی باشند، نکته‌ای بود که مدیرعامل ملی‌حفاری ایران بر آن تأکید کرد. یکی از موارد قابل بررسی و بحث در جلسه قرعه‌کشی، برگزاری مسابقات در سه دور بود که برخی تیم‌ها مثل مس رفسنجان و ملی‌حفاری مخالفت کردند، اما جابری بر لزوم برگزاری مسابقات لیگ در سه دور تأکید کرد.

شهرزاد نصیری، مسئول کمیته مسابقات بانوان سازمان لیگ فوتسال، هم گفت: تعداد مسابقات ۲۱ بازی است و به‌صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و تیمی که امتیاز بیشتری دارد، در دور سوم میزبان خواهد بود. صعود و سقوط تیم‌ها براساس تفاضل گل نیز برداشته شده است و بازی رودررو ملاک ارزیابی خواهد بود. این رقابت‌ها به‌صورت دوره‌ای در سه مرحله رفت، برگشت و نهایی برگزار خواهد شد. عاطفه رضایی، سرمربی تیم فوتسال مس رفسنجان، به مشخص‌نبودن سرنوشت تیم‌ها بعد از قهرمانی لیگ اشاره کرد و جابری پاسخ داد: شرکت تیم‌ها در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا برعهده کنفدراسیون فوتبال آسیاست.

چرا سوپرلیگ؟

ایده برگزاری رقابت‌ها به‌صورت سوپرلیگ از آنجایی آمد که بسیاری از تیم‌های بالانشین از برگزاری مسابقات به‌صورت گروهی و سپس پلی‌آف گله داشتند. مربیان معتقد بودند که قهرمان باید در طول لیگ و در جدول اصلی مشخص شود و نباید پلی‌آف و بازی‌های حذفی تعیین‌کننده قهرمان فصل باشند. از سوی دیگر، تیم‌های مدعی و قدرتمند که هزینه‌های چشمگیری برای حضور در لیگ‌برتر داشته‌اند، مخالف لیگ شلوغ با تعداد زیاد تیم‌های کم‌کیفیت بودند که گاهی این تیم‌های ضعیف ضرر‌های زیادی به تیم‌های مدعی می‌زدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->