نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انتقاد حماس از سکوت جامعه جهانی در مقابل جنایات رژیم صیهونیستی

  • کد خبر: ۱۲۰۳۵۶
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
انتقاد حماس از سکوت جامعه جهانی در مقابل جنایات رژیم صیهونیستی
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه از جامعه جهانی خواست که برای توقف تجاوز‌های صهیونیست‌ها اقدام کنند.

به گزارش شهرآرانیوزِ، «فوزی برهوم»، سخنگوی حماس با انتشار بیانیه ای خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و نهادهای بین المللی برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه و دیگر جنایت های دشمن اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین شد.

وی گفت که آنچه در غزه می گذرد اوج جنایت ها در حق ملت فلسطین را مقابل دیدگان جهانیان قرار می دهد.

سخنگوی حماس افزود که ادامه سکوت و  انفعال کشورهای جهان و منطقه و خودداری از انجام گام های موثر برای برخورد با جنایتکاران لکه ننگه بر پیشانی بشریت خواهد بود.

دیروز شنبه نیز «اسماعیل هنیه»، رییس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی با  «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر گفت که حمله به غزه با اهداف پنهان و بهانه واهی صورت گرفت.

هنیه همچنین تأکید کرد که جنایت‌های اشغالگران صهیونیست علیه غزه بیانگر نیات پنهان آنها با بهانه‌های واهی است.

وی  در تماس با مقامات اطلاعاتی مصر نیز رژیم صهیونیستی را مسئول کامل حوادث جاری در نوار غزه دانست و خواستار توقف حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه شد.

«حازم قاسم» از رهبران حماس نیز تأکید کرد که اشغالگران صهیونیست نمی توانند در نبرد اراده‌ها علیه ملت فلسطین و مقاومت دلاورانه آنها پیروز شوند.

قاسم گفت که مقاومت اکنون به حق خود در پاسخ به جنایت‌های اشغالگران علیه ملت فلسطین عمل می‌کند.

سخنگوی حماس تصریح کرد که اشغالگران صهیونیست تجاوزگری را آغاز کردند و باید تاوان و هزینه جنایت خود را بپذیرند.

مصطفی البرغوثی دبیرکل ابتکار ملی فلسطین نیز در این باره گفت که گروه‌های مقاومت یکدست هستند و جنبش جهاد اسلامی هرگز تنها در میدان نبرد رها نخواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه حملات هوایی و توپخانه ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که تا کنون بر اثر این حملات وحشیانه ۳۲ نفر از جمله ۶ کودک و ۲ زن شهید شدند.

از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در عصر جمعه تاکنون ۲۱۵ شهروند دیگر فلسطینی نیز زخمی شده اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از جمعه شب تا صبح امروز یکشنبه مناطق مختلف فلسطین اشغالی را آماج راکت‌ها و خمپاره‌های خود قرار داده است.
منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گروه های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین تاکنون بیش از ۶۰۰ موشک و راکت را به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است. 
این جنایت تازه صهیونیست ها با موج محکومیت در سطح بین المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شده است و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید می کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->