کسر شارژ در معابر بدون الیت در مشهد!

  • کد خبر: ۱۲۰۶۰۳
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کسر شارژ در معابر بدون الیت در مشهد!
شهروندان از کم شدن شارژ به علت پارک در برخی خیابان‌های حذف‌شده از طرح الیت گلایه دارند.

سیدمهرداد امیرکلالی | شهرآرانیوز؛ «اوایل تیرماه امسال بود که شهردار مشهد از حذف الیت در ۳۸ معبر مشهد خبر داد، اما در خیلی از معابر اعلام شده است که الیت همچنان برقرار است.» این گلایه را شهروندان در پیام‌های متعدد در اعتراض به حذف نشدن طرح الیت برای صفحه «صدای مردم» فرستاده اند. چندین شهروند نیز در پیام ارسالی شان گفته اند که خودروشان را در یکی از همین معابر حذف شده از اجرای طرح الیت پارک کرده اند، اما چند ساعت بعد پیامک کسر شارژ به تلفن همراهشان ارسال شده است.

وجود تابلوی الیت در معابر حذفی

علی رجبی، شهروند معترضی است که محل کارش در خیابان صاحب الزمان (عج) است. او در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: بنده چندین سال است که در این محله مغازه دارم و همیشه ماشینم را در کنار خیابان پارک می‌کنم و الیت بابت پارک، شارژ کسر می‌کرد، اما حالا مطلع شده ایم که در برخی خیابان‌ها الیت حذف شده است، با این حال همچنان شاهدیم که الیت در خیابان صاحب الزمان (عج) فعال است و شارژ کسر می‌کند، درحالی که اعلام شده بود الیت در نوبت عصر در این خیابان حذف شده است.
او ادامه می‌دهد: جالب است که اپراتور‌های کسر شارژ حضور ندارند، اما پیامک کسر شارژ برایمان ارسال می‌شود.

شهروند دیگری که خود را حسین صاحب نامی معرفی می‌کند و ساکن خیابان دادگر است، بیان می‌کند: منزل بنده در این محله است و طبق خبری که در رسانه‌ها دیدم، این خیابان جزو معابر حذفی الیت است، اما گاهی که ماشینم را کنار خیابان پارک می‌کنم، پیامک کسر شارژ برایم می‌آید.
این شهروند که از کسبه محله خرمشهر است، ادامه می‌دهد: در این محله بخشی از خیابان مشمول حذف الیت است، اما همچنان تابلوی الیت کنار خیابان وجود دارد و شارژ کم می‌کنند. چرا این تناقض وجود دارد؟

حذف الیت، اعمال نشده است

فاطمه ریحان زاده، از مخاطبان همیشگی ما، نیز در پیامکی برای شهرآرا نوشته است: «نحوه محاسبه کسر شارژ الیت به چه صورت است؟ هیچ شفافیتی برای مردم صورت نگرفته و این نوع کسر شارژ همواره در هاله‌ای از ابهام بوده است. درحال حاضر گفته می‌شود الیت از برخی معابر حذف شده، اما این موضوع فقط در حد حرف بوده است. همسرم روز گذشته در خیابان سنایی، خودرو خود را به مدت نیم ساعت پارک کرده بود، اما برایش پیامک کسر شارژ از حساب ارسال شده است.»
او در ادامه پیامک خود تاکید می‌کند: «این معبر جزو معابر حذفی الیت بوده است، با این حال حتی اگر هم قرار بود شارژ کسر شود و قانون حذف پارک حاشیه‌ای اعمال نشود، مگر محاسبه الیت زیر نیم ساعت رایگان نیست؟ چرا باید شارژ کسر شود؟»

در معابر مذکور، شارژی کم نمی‌شود

این گفته‌ها درحالی است که وقتی برای آگاهی از وضعیت معابر غیرفعال شده الیت به سراغ مدیرعامـل شرکـت توسـعه ارتباطـات ترافیکی شـهرداری مشـهد می‌رویم، سـیدجلال الدین حسینی واعظ در پاسخ به این گلایه‌های شهروندان، بیان می‌کند: به دنبال دستور شهردار از تاریخ ششم تیرماه مدیریت پارک حاشیه (الیت) در ۳۸ معبر، غیرفعال شده است و از آن بهره برداری نمی‌شود.
او می‌افزاید: از نگاه شهروندان، تابلو‌های الیت در این معابر باید سریع‌تر جمع آوری می‌شد، اما باید این نکته را یادآوری کنیم که باتوجه به حجم تابلوگذاری‌ها و خط کشی‌های صورت گرفته، تاکنون بیش از ۹۵ درصد از تابلو‌ها جمع آوری و خط کشی‌ها نیز اصلاح شده است.

مدیرعامـل شرکـت توسـعه ارتباطـات ترافیکی شـهرداری مشـهد ادامه می‌دهد: هم اکنون کار جمع آوری تابلو‌ها و اصلاح خط کشی‌ها در معابر حذفی باقی مانده را واحد عمران شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی انجام می‌دهد.
حسینی واعظ اضافه می‌کند: درپی جمع آوری انبوه تابلوها، پیاده راه‌های مجاور به دلیل این اقدام، نیاز به بازسازی پیدا کرده اند که شاید انجام این عمل، باعث کندی روند جمع آوری تابلو‌ها شده است.

او درباره گلایه شهروندان از شفافیت نداشتن پیامک‌ها و مشخص کردن نحوه کسر شارژ، توضیح می‌دهد: فعال سازی پیامک کسر شارژ به منظور آگاه بخشی شهروندان از نحوه، تعداد و زمان توقف است. همچنین به منظور شفافیت بیشتر و افزایش اطلاع عموم، در شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی، سامانه پنل شهروندی طراحی و اجرا شده است که با ثبت نام و احراز هویت از طریق این سامانه، شهروند ضمن امکان مشاهده ریز تراکنش ها، می‌تواند از نحوه و مبنای محاسبه کسورات صورت گرفته اطلاع پیدا کند. وی درباره نحوه محاسبه و چگونگی اعتراض به کسر شارژ توسط شهروندان، بیان می‌کند: امکان ثبت درخواست ها، پیشنهادها، شکایات، امکان خرید شارژ و اشتراک پارکینگ، مشاهده مبنای محاسبه شارژ کسرشده و دریافت رسید الکترونیک و سایر خدمات ارائه شده در پنل شهروندی وجود دارد.

حسینی واعظ ادامه می‌دهد: شهروندان می‌توانند گلایه‌ها و پیشنهاد‌های خود را از طریق واحد امور مشترکان به شماره ۳۱۲۹۸۴۸۴ بفرستند یا از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۰۳۰۰۰ و شماره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد مطرح کرده، پاسخ را بعد از پیگیری دریافت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->