علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مرز خسروی پذیرای زائران عتبات عالیات

  • کد خبر: ۱۲۱۱۶۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
مرز خسروی پذیرای زائران عتبات عالیات
سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی از امروز ۲۳ مردادماه به صورت روزانه از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر پذیرای زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی برای عزیمت به کشور عراق است.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمد حیدری» روز یکشنبه افزود: امروز شاهد بازگشایی مرز رسمی خسروی با  عزیمت ۴۰ نفر از زائران و طی آیینی با بدرقه مردم و مسوولان بودیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون تمام مقدمات و زیرساخت های لازم برای حضور زائران در مرز رسمی خسروی و شهرستان قصرشیرین فراهم شده و زائران به صورت انفرادی و کاروانی از امروز می توانند روزانه با مراجعه به این مرز رسمی عازم عتبات عالیات و کربلای معلی شوند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین اظهار داشت: زائران پس از مرز خسروی وارد مرز منذریه عراق شده و از آن جا از طریق خودروهای تعبیه شده شامل ون، تاکسی، اتوبوس و مینی بوس به حسینیه و سپس مقاصد بعدی نجف، کربلا، سامرا و کاظمین مشرف می شوند که ناوگان حمل و نقل به میزان کافی در عراق برای انتقال و جابجایی زائران وجود دارد.

رییس ستاد مدیریت و سامان دهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین گفت: با توجه به اینکه زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند  و توصیه ما به زوار این است که قبل از عزیمت به کربلا به زیارت سامرا و کاظمین مشرف شوند.

حیدری ادامه داد: ۵۸ گیت خروجی و نیروهای پلیس گذرنامه در محل پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی نیز به صورت شبانه روزی در مرز مستقر و در مقابل نیز در منذریه پلیس گذرنامه و گیت های پذیرش مسافران پای کار هستند.

وی گفت: تلاش های لازم صورت گرفته تا زائران سفری ایمن به عراق داشته باشند و از تمامی زائران و هم وطنان می خواهم با توجه به اینکه مردم قصرشیرین و استان کرمانشاه در خدمت زائران هستند و زیرساخت های لازم برای پذیرش زوار از مرز رسمی خسروی فراهم شده این مرز را برای سفر به عتبات عالیات و کربلای معلا انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه به طور یقین با حضور زائران شاهد تحولات فرهنگی و غنای معنوی خواهیم بود، ادامه داد: تدابیر و امکانات لازم برای پذیرش روزانه ۱۰۰ هزار نفر زائر در قصرشیرین و مرز خسروی فراهم شده و ما نگرانی در رابطه با زیرساخت و محدودیتی برای پذیراش زائران نداریم و با تمام توان در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) خواهیم بود.

 وی اضافه کرد: مرز سومار نیز به تردد مواکب و زائرانی که با خودرهای شخصی و گذر موقت می خواهند عازم عراق شوند اختصاص یافته که مساله آب شرب آن نیز از روز گذشته توسط سپاه کلید خورده و قرار است آب شرب مرز سومار با انتقال ۱۲ کیلومتر خط لوله ظرف ۱۰ روز آینده تامین شود و زیرساخت های این مرز نیز در حال تامین  است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->