زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

ستاد اربعین حسینی: ثبت نام در سامانه سماح، شرط عبور از مرز است

  • کد خبر: ۱۱۷۷۹۰
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
  • ۴
ستاد اربعین حسینی: ثبت نام در سامانه سماح، شرط عبور از مرز است
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، ثبت نام در سامانه سماح را شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین دانست و گفت: داشتن گذرنامه و تزریق ۲ دُز واکسن یا واکسن یادآور بر اساس اعلام سامانه ایران من، دیگر مدارک مورد نیاز برای زایران است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید میراحمدی عصر سه‌شنبه در حاشیه نود و دمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی که امروز با حضور استانداران کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان و نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی اظهار کرد: بخشی از جلسه امروز  مربوط به توافق‌های انجام شده با ستاد اربعین عراق بود که از مهم ترین آنها، بازگشایی مرز خسروی و استفاده زائران عزیز حسینی از این مرز برای زیارت عتبات عالیات بود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) افزود: تمام تاکیدها بر این محور بود که این مرز قبل از مراسم اربعین بازگشایی و مورد استفاده دو طرف قرار گیرد تا نقاط ضعف و خلاءهای آن مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

میراحمدی همچنین از آمادگی دولت ایران در فعال کردن مرز تمرچین و باشماق خبر داد و گفت: نظر دولت جمهوری اسلامی ایران بر این است که عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از این دو مرز هم برای زیارت عتبات عالیات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: زوار حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کند و باید نسبت به این امر اهتمام داشته باشند. داشتن گذرنامه رسمی، دیگر شرط برای زیارت عتبات عالیات است که حداقل ۶ ماه باید اعتبار داشته باشد. از این رو، درخواست داریم در فرصت باقی مانده کسانی که مهلت گذرنامه شان کمتر از این میزان است، نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه اقدام کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین گفت: شرط سوم، تزریق ۲ دُز واکسن و همچنین برای کسانی که ۶ ماه از آخرین زمان تزریق واکسن‌شان گذشته است، باید دُز یادآور تزریق کنند و در این خصوص باید توجه داشت که سامانه "ایران من" به سامانه سماح متصل است.
میراحمدی خاطرنشان کرد: ثبت نام در سامانه سماح با هدف سامان دهی جمعیت است و اینکه نوبت و زمان خروج شان از مرز مشخص شود.

وی همچنین از زائران اربعین حسینی خواست برای تسهیل و تسریع در سفرشان سعی کنند با محوریت مساجد به صورت گروهی اعزام شوند، گفت: البته این مفهوم، به این معنا نیست که امکان تردد به صورت انفرادی وجود نداشته باشد، بلکه تلاش بر این است کار به صورت هماهنگ و سامان‌دهی شده پیش برود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه به موضوع مدیریت جمعیت در مراسم اربعین امسال هم اشاره کرد و گفت: در این خصوص تلاش داریم با تقویت زیرساخت ها در مرزهای چهارگانه کشور و همچنین ایجاد سایبان و سایر اقدامات حفاظتی لازم، مدیریت بهینه داشته باشیم.

میراحمدی یادآور شد: تاکید شده است که هیچ دستگاهی اجازه گرفتن پول از زائر را ندارد مگر اینکه موضوع در ستاد مرکزی بررسی و تصویب شده باشد.

وی همچنین از زایران اربعین حسینی(ع) از اقامت طولانی مدت در شهرهای زیارتی عراق بپرهیزند.

منبع: وزارت کشور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
1
کودکان زیر هفت سال که واکسن اجباری نداشته آمد رایانه تایید نمیکنه چرا؟؟؟؟
قحطان عادلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
باسلام بنده عراقی مقیم ایرانم وهمسرم ایرانیه که قبلا هم اقامت عراق را داشت اما تمدیدش نکرد اکنون میخواهد خودروی شخصی کابوتاژ کند ودر تاریخ 3 شهریور از مرز مهران عبور کند ولی سامانه سماح در این تاریخ باز نمیکنه ضمنا مدت اقامتشان در عراق 29 روز، ایا بدون ثبت نام در سماح در این تاریخ میتواند عبور کند اگر نه لطفا راهنمایی بفرمایید
صدیقه صادق زاده گلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
عالی است
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
0
اخه وقتی بچه های چهار ساله رو واکسن نمیزنن چرا میگه باید واکسن بزنن وگرنه ثبت نام قطعی نمیشه چه وضعشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->