واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

با پیگیری‌های شهرآرا و دستور شهردار مشهد فضای بازی کودکان توان‌یاب در بوستان‌های مشهد نونوار شد

  • کد خبر: ۱۲۱۵۳۴
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
با پیگیری‌های شهرآرا و دستور شهردار مشهد فضای بازی کودکان توان‌یاب در بوستان‌های مشهد نونوار شد
درست دو روز قبل بود که گزارشی درباره وضعیت نامناسب سایل بازی و ورزش پارکی معلولان مشهدی منتشر کردیم. حالا باید بگوییم خوشبختانه با دستور شهردار مشهد وضعیت وسایل بازی کودکان معلول سر و سامان گرفت.

محمدرضا فیضی | شهرآرانیوز - درست دو روز قبل بود که گزارشی درباره وضعیت نامناسب سایل بازی و ورزش پارکی معلولان مشهدی منتشر کردیم. در این گزارش، به بوستان‌های شهر سر زدیم که به لوازم بازی برای کودکان معلول مجهز شده بود و از نقص‌ها و کمبودهایشان نوشتیم. همان روز انتشار، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد برای تبریک روز خبرنگار به مؤسسه شهرآرا آمد و از انتشار این گزارش قدردانی کرد.

او تأکید کرد که شهرآرا مسیر درستی را در این گزارش رفته است و در راستای رفع نقص‌های این بوستان‌ها مدیریت شهری همه تلاشش را به کار خواهد گرفت تا مشکلات را برطرف کند. در این دیدار به معاون شهردار پیشنهاد کردیم به اتفاق وی به این بوستان‌ها سر بزنیم و از نزدیک مشکلات را بررسی کنیم. نجفی از این پیشنهاد استقبال کرد و روز گذشته به اتفاق وی گشتی در بوستان‌های پردیس، بهشت و وحدت زدیم. البته در این میان سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد نیز با دستور ویژه برای رسیدگی به وضعیت وسایل بازی کودکان معلول، در فرجام خوش این گزارش تأثیرگذار بود.

چرخ وفلکی که مثل ساعت می‌چرخید

برای حوالی ساعت ۱۰ صبح قرارمان را در بوستان پردیس می‌گذاریم. علی نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار، به اتفاق علی اکبر انتظام، مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، مدیر روابط عمومی و... در محل حاضر شدند. به سراغ لوازم بازی معلولان می‌رویم. نگاهمان به لوازم می‌افتد که همه نونوار شده اند. بعضی هایشان همین دیروز رنگ آمیزی شده اند و مثل روز اولشان آماده استفاده کودکان معلول هستند. همان چرخ وفلکی که زوارش در رفته و برعکس شده بود، مثل ساعت کار می‌کرد و.... در این بوستان همه چیز آماده است تا کودکان و نوجوانان معلول ساعتی را به خوبی و خوشی سپری کنند و خنده بر لبشان بنشیند.

حل مسئله با تأمین لوازم بازی برای کودکان سالم

یکی از نکاتی که باعث می‌شود لوازم بازی کودکان معلول زود معیوب شود، استفاده نامناسب کودکان و نوجوانان سالم است. از معاون شهردار برای حل این مشکل راه‌حل و چاره می‌خواهیم. او می‌گوید: برای حل این موضوع دو نگاه وجود دارد؛ اول اینکه نگاهمان سلبی باشد، یعنی یک نیروی نگهبان را کنار دستگاه بگذاریم تا مانع استفاده کودکان و نوجوانان سالم شود. نگاه دوم که منطقی‌تر است و باید اتفاق بیفتد، این است که نیازسنجی کنیم و در کنار همین وسایل بازی کودکان معلول، لوازم بازی برای کودکان سالم هم در نظر بگیریم. با این کار قطعا کودکان سالم با وسایل بازی که مربوط به خودشان است بازی می‌کنند و دیگر برای این وسایل هم اتفاقی نخواهد افتاد، زیرا ما نیازشان را برطرف کرده ایم.

بهشت در انتظار کودکان معلول

بوستان بهشت در محله گلشور مقصد بعدی برای بازدید است. تا چند روز قبل اطراف وسیله‌های بازی کودکان معلول نوار زردرنگ خطر نصب شده بود و قابل استفاده نبود. به محوطه بازی کودکان معلول این بوستان می‌رسیم. دیگر از آن نوار زردرنگ خطر خبری نیست و همه لوازم‌ها به جز چرخ وفلک که کارگران مشغول بهسازی آن بودند، آماده استفاده بود. نکته‌ای که در این بوستان به چشممان می‌خورد، نبود تابلوی راهنما برای نحوه استفاده از وسایل بازی است. با معاون شهردار موضوع را مطرح می‌کنیم. همان جا دستور می‌دهد در اولین فرصت بنر و تابلوی اطلاع رسانی در این بوستان و سایر بوستان‌ها نصب شود.

۲۵ تغییر برای رفع نقص

علی اکبر انتظام، مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، ما را به سمت دستگاه تاب می‌برد و از پیگیری هایش برای رفع نقص برای جلوگیری از حوادث احتمالی بیان می‌کند: از آبان سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵ مرتبه روی تاب بازی کودکان تغییرات ساختاری ایجاد کرده ایم و تا امروز مشکلش تا حد زیادی برطرف شده است. این دستگاه‌ها بر اساس طرح و عکس‌هایی که در فضای مجازی بوده، به دست نخبگان مشهدی تولید شده است.

انتظام در ادامه صحبت هایش می‌گوید: تا انتهای امسال قول داده ایم ۱۰ بوستان دیگر را هم مثل همین بوستان‌ها با کمترین مشکل و لوازم بازی بیشتر برای کودکان توان یاب تجهیز کنیم تا عادلانه امکانات بین بچه‌ها توزیع شود. سال گذشته برای هر بوستان حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و امسال بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برای تجهیز هر بوستان در نظر گرفته ایم.

یکی از خوبی‌های بوستان بهشت، همسان سازی مسیر بوستان برای معلولان ویلچری است. دراین زمینه انتظام می‌گوید: به معاون اجرایی بوستان دستور داده ایم همه مسیر‌های بوستان را با ویلچر رفت وآمد کند و همه پستی وبلندی‌هایی را که برای یک شهروند ویلچری ممکن است به وجود بیاید، رفع کند.

کوهسنگی به زودی به وسایل بازی مجهز می‌شود

به بوستان وحدت می‌رویم. دورتادور محوطه بازی کودکان معلول را حصار کشیده اند تا فقط همین قشر از این لوازم استفاده کنند. نجفی یک به یک لوازم بازی را بررسی می‌کند. چرخ وفلک گردان به سختی می‌چرخد و به روان کاری نیاز دارد. دستگاه تاب هم تا دقایقی قبل قفل بود که در این بازدید باز می‌شود. نجفی به نیروهایش تذکر می‌دهد لوازم بازی تجهیزشده در بوستان‌ها باید در درسترس معلولان باشد. می‌توان گفت این بوستان کمترین نقص را داشته است.

وسایل بازی معلولان را که از بوستان کوهسنگی جمع آوری شده است، با معاون شهردار در میان می‌گذارم. او از مدیرکل بهبود محیط زیست شهری پاسخ می‌خواهد. انتظام می‌گوید: لوازم این بوستان به طورکلی تخریب شده بود که جمع آوری شده و درحال تعمیر و بهسازی است و به زودی پس از رفع نقص فنی جانمایی می‌شود.

تلاش برای دریافت نشان استاندارد

حادثه‌های پی درپی برای کودکان یکی از مسائلی بود که شهروندان در گزارش قبل به آن اشاره کردند. معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد برای حل این مشکل بیان کرد: استفاده هر وسیله برای رده سنی خاصی در نظر گرفته شده است. والدین باید هنگام بازی فرزندانشان در کنار آن‌ها باشند تا خدای ناکرده اتفاقی نیفتد. نصب دستگاه‌های بازی کودکان معلول که سال گذشته اتفاق افتاد، ایده خوب و نویی بود. در هیچ جای کشور این اتفاق نیفتاده است. قبول داریم نقص‌هایی هست که تلاش کرده ایم روزبه روز کم وکاستی هایشان رفع شود. اکنون برای دریافت نشان استاندارد پیگیری می‌کنیم تا هرچه زودتر این نشان را دریافت کنیم.

تعطیلی سرویس‌های بهداشتی معلولان ممنوع

یکی از نکات خوبی که در این گزارش با آن روبه رو شدیم، بازگشایی سرویس بهداشتی معلولان بود. موضوع تعطیلی سرویس‌های بهداشتی معلولان در روز‌های گذشته را با او در میان می‌گذاریم که بیان می‌کند: همه بوستان‌های شهر که مجهز به سرویس بهداشتی معلولان هستند، باید سرویس بهداشتی شان باز باشد. چنانچه قفل باشد، تخلف است و برخورد می‌کنیم.

شهرآرا پل ارتباطی مردم و مسئولان

این گزارش باز است! یک ماه دیگر به سراغ هشت بوستان مجهزشده به لوازم بازی کودکان معلول خواهیم رفت و از وضعیت لوازم بازی و حضور معلولان گزارشی تهیه خواهیم کرد.

شهروندان می‌توانند مشکلاتی را که در این بوستان‌ها می‌بینند، با شماره پیامک ۳۰۰۰۷۲۸۹ در میان بگذارند تا برای حل مشکلات به سراغ مسئولان برویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->