مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

تعداد بنگاههای مشاور معاملات املاک گلبهار بیشتر از سوپر مارکتهاست

  • کد خبر: ۱۲۲۷۵۵
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
تعداد بنگاههای مشاور معاملات املاک گلبهار بیشتر از سوپر مارکتهاست
دادستان عمومی و انقلاب گلبهار گفت: ۵۷۰ بنگاه املاک در گلبهار و گلمکان وجود دارد که درصد قابل توجهی از آنها فاقد مجوز است.

به گزارش شهرآرانیوز، دادستان عمومی و انقلاب گلبهار،حمید علیزاده گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۱ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در شهرستان گلبهار جمع آوری شده که درصد قابل توجهی از آنها از باغ ویلاها بوده است و برخی از صاحبان این باغ ویلاها از فضای امن این منطقه استفاده کرده و مزرعه دیجیتال ایجاد کرده بودند.

وی با اشاره به فراوانی چاه های آب غیرمجاز در باغ ویلاهای مزبور ادامه داد: از ابتدای سال  تاکنون با همت دادستانی گلبهار و در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال، ۲۹ حلقه چاه غیرمجاز شهرستان شناسایی و دستور انسداد آنها صادر شده است که این چاه ها غالبا از آن مجتمع های مسکونی یا باغ ویلاهای غیرمجاز است که در شهرستان گلبهار وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب گلبهار گفت: در حوزه احتکار مایحتاج عمومی مردم و ارتکاب جرایم منافی عفت و برگزاری مراسم حرام و فساد و فحشا نقش این باغ ویلاهای غیرمجاز بسیار موثر بوده است و یک سری افراد که اجازه قانونی ندارند با در اختیار قرار دادن باغ ویلاهای خود به افراد دیگر و یک سری تبلیغات در فضای مجازی در خصوص برگزاری مجالس مختلط و حرام، جوانان را فریب می دهند و مبالغی را به جیب می زنند.

علیزاده افزود: بنای ما در گلبهار برخورد جدی با افرادی است که موجبات فساد و فحشا و برگزاری چنین مجالس حرامی را فراهم می کنند و در همین راستا دستور ویژه ای به ضابطان و پلیس اماکن داده شده است که اگر کسی قصد اجاره دادن باغ ویلای خود را داشت باید حتما از اتحادیه باغ تالارها و باغ سرها مجوز دریافت کند و تا زمانی که مجوز نگرفته و زیر نظر اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار نگرفته است حق اجاره دادن باغ ویلای خود را برای برگزاری هیچ گونه مراسمی ندارد و چنانچه متخلف شناسایی شود به دستور قضایی باغ ویلایش مهر و موم می شود و با وی به عنوان فردی که موجبات فساد و فحشا را فراهم کرده است برخورد قانونی می شود.

وی اضافه کرد: در خصوص مقابله با برگزاری مجالس حرام و فساد و فحشا و پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، نیروی مقاومت بسیج و انتظامی ضمن تقویت گشتها و ایست و بازرسی ها در ایام تعطیل و اوج سفر، تلاش کرده است فضا را برای ارتکاب به این جرایم ناامن کند و با افراد متخلف در این زمینه برخورد جدی شود.

دادستان عمومی و انقلاب گلبهار سرقت را بیشترین جرم ارتکابی در این شهرستان برشمرد و گفت: حدود ۲۰۰ هزار مجتمع مسکونی در گلبهار وجود دارد که حجم بالای آنها باعث شده بیشترین سرقت در این شهرستان از مجتمع های مسکونی یا باغ ویلاها انجام گیرد.

علیزاده افزود: در راستای پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای امنیت اجتماعی، انجام یک سری از اقدامات از جمله تجهیز مجتمع ها به دوربینهای مداربسته یا استفاده از شرکتهای حفاظتی و مراقبتی می تواند به پیشگیری از وقوع جرم در این بخش کمک جدی کند.

تشکیل کارگروه ساماندهی و تدوین اساسنامه مجتمع های مسکونی

دادستان عمومی و انقلاب گلبهار گفت: از آنجا که جمعیت قابل توجهی از گلبهار در مجتمع های مسکونی سکونت دارند برای پیشگیری از وقوع جرم، ساماندهی و تدوین اساسنامه مجتمع های مسکونی در دستور کار قرار گرفته و کارگروهی متشکل از نمایندگان دادستانی، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، شرکت عمران و اداره تعاون و نیروی انتظامی در این زمینه تشکیل شده است.

علیزاده افزود: یکی از وظایف دادستان در اجرای ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری احیا و حفظ حقوق عامه است و با توجه به این که نارضایتی مردم در این مجتمع های مسکونی مشکلاتی را ایجاد می کرد در راستای انتظام بخشی و رسیدگی به مشکلات با بهره گیری از حقوق دانان مقرر شد تا اساسنامه ای تدوین شود که همه مقررات در آن، از نحوه انتخاب هیات مدیره گرفته تا شناسنامه دار شدن مجتمع و انتخاب اعضای هیات مدیره گنجانده شود و بتوان براین اساس حقوق عامه را مطالبه کرد.

او اضافه کرد: کارگروه مزبور نظارت بر حسن اجرای مقررات اساسنامه مجتمع های مسکونی را برعهده دارد، همچنین بر انتخاب اعضای هیات مدیره و عملکرد آنان نظارت می کند چرا که برخی سوء استفاده ها را هیات مدیره مجتمع های مسکونی انجام داده اند.

وی ادامه داد: در صورتی که هر یک از مجتمع های مسکونی شناسنامه دار شوند آنگاه می توان از تشکیل هیات مدیره در آنها و این که چه افرادی مسوولیت آن را برعهده دارند آگاه شد.

دادستان عمومی و انقلاب گلبهار گفت: یکی از دغدغه های مهم ما، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که در این راستا شورای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان گلبهار و حتی شهر گلمکان تشکیل شده و حمایت قضایی لازم از آمران به معروف و ناهیان از منکر در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام می گیرد و اعتقاد داریم هم افزایی با دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت مردم می تواند در حوزه پیشگیری ما را موفق تر کند.

علیزاده در خصوص مشکلات تعاونی های مسکن مهر شهرستان گلبهار اظهار کرد: در دادگستری این شهرستان کمیسیونی در راستای پیگیری مشکلات ساکنان مسکن مهر ایجاد شده است که با همکاری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گلبهار در حال پیگیری مشکلات است.

وی ادامه داد: اداره تعاون مزبور نیز در راستای پیگیریهای دادگستری از ابتدای امسال در گلبهار راه اندازی شد و هم اکنون با این اقدام درصد قابل توجهی از مشکلات  تعاونی ها حل شده و برای برخی از آنها نیز پرونده قضایی تشکیل شده و تحت رسیدگی است.

تعداد بنگاههای مشاور معاملات املاک گلبهار بیشتر از سوپر مارکتهاست

دادستان عمومی و انقلاب گلبهار با اشاره به فراوانی تعداد بنگاه های مشاورین معاملات املاک در این شهرستان گفت: ۵۷۰ بنگاه املاک در گلبهار و گلمکان وجود دارد که درصد قابل توجهی از آنها فاقد مجوز است و صاحبان آنها نه تنها سواد حقوقی ندارند بلکه از سواد کامل هم برخوردار نیستند.

علیزاده افزود: در شهر گلمکان از توابع این شهرستان آمار بنگاه های املاک از سوپرمارکتها بیشتر است و تراکم آنها در شهر گلبهار باعث شده است که ارزش واحدهای تجاری بیش از حد افزایش یابد و مشکلات متعددی را برای عموم شهروندان ایجاد کند.

وی ادامه داد: هر مصوبه ای که دولت در خصوص کاهش اجاره بها داشته باشد، بنگاه های املاک متخلف برخلاف مصوبات دولت قراردادهایی تنظیم می کنند که مردم را متضرر می کند از این رو دادستانی در راستای احیا و حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به این موضوع وارد شد و ساماندهی واحدهای معاملات املاک شهرستان و برخورد با متخلفان در این حوزه را در دستور کار قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب گلبهار گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ بنگاه املاک متخلف در گلبهار و گلمکان که حتی پروانه نداشتند یا پروانه شان مربوط به شهرهای دیگر بوده است شناسایی و با دستور قضایی مهر و موم شده است و تاکید شده است که دستگاه های متولی آموزش و ساماندهی این بنگاه ها هر چه سریعتر به وظایف قانونی خود عمل کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->