هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)
سرخط خبرها

جایزه صلح یونسکو در دستان آنگلا مرکل

  • کد خبر: ۱۲۲۷۸۷
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
جایزه صلح یونسکو در دستان آنگلا مرکل
جایزه سال ۲۰۲۲ صلح یونسکو موسوم به «فلیکس هوفویت بوینی» به آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان تعلق گرفت. هیئت ژوری مرکل را به خاطر استقبال و حمایت از پناهجویان در سال ۲۰۱۵ شایسته این جایزه دانسته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دنیس ماکوگ، رئیس هیئت ژوری جایزه صلح یونسکو و برنده جایزه صلح نوبل در پیامی گفته است که همه اعضای جایزه صلح این سازمان، با اتفاق آرا آنگلا مرکل را به خاطر شجاعتش در پذیرش یک میلیون و ۲۰۰ هزار پناهجو از کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و اریتره شایسته دریافت جایزه امسال دانسته‌اند. او گفته است: «این اقدام مرکل میراثی را بر جا گذاشته است».

آنگلا مرکل صدراعظم وقت آلمان در سال ۲۰۱۵،‌ در راستای مدیریت موج بزرگ مهاجران از خاورمیانه و شمال آفریقا، مرزهای کشورش را به روی پناهجویان باز کرد.

سازمان یونسکو همچنین ژولین لوزانژ را به خاطر تعهدش به زنانی که قربانی خشونت جنسی شده‌اند، شایسته تقدیر دانسته است. لوزانژ تلاش می‌کند تا با معرفی تجاوز جنسی "به عنوان ابزار جنگی" در جمهوری دمکراتیک کنگو با این پدیده مبارزه کند.

جایزه صلح «فلیکس هوفویت بوینی – یونسکو» در سال ۱۹۸۹ ایجاد شد و سالانه به افراد، نهادها و سازمان‌های خصوصی و دولتی که اقدامات قابل توجهی در راستای ایجاد صلح انجام می‌دهند، اهدا می‌شود. پیش از این نلسون ماندلا، فردریک دی کلارک و جیمی کارتر این جایزه را به خاطر اقداماتشان در زمینه آموزش دریافت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->