سرخط خبرها

اتصال خیابان شیرازی به کاشانی در آینده نزدیک

  • کد خبر: ۱۲۳۶۵
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
اتصال خیابان شیرازی به کاشانی در آینده نزدیک
سرپرست معاونت فنی‌وعمران شهرداری منطقه ثامن خبر داد
نیشابوری
خبرنگار شهرآرامحله
سرانجام بعد از گذشت ۲۴ سال از آغاز طرح نوسازی و بهسازی بافت اطراف حرم مطهر، گویا یکی از پروژه‌های بزرگ زیرساخت عمومی درحال به نتیجه رسیدن است؛ پروژه‌ای که مشهدی‌ها آن را با نام شارستان می‌شناسند که حلقه اتصال خیابان‌های پیرامون حرم مطهر رضوی است. به‌گزارش شهرآرامحله، آن‌طور که سرپرست معاونت فنی‌وعمران شهرداری منطقه ثامن اعلام کرده، مراحل ساخت بخش دیگری از شارستان رضوی به پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده است. این یعنی حلقه اتصال خیابان‌های پیرامون حرم مطهر درحال کامل شدن است.

پیشرفت ۷۵ درصدی خیابان جدید
احداث شارستان در قطاع ۲ برای اتصال خیابان شیرازی به طبرسی از چندسال گذشته آغاز شد که در گام اول در تیرماه امسال ۲۵۰ متر از این مسیر به بهره‌برداری رسید.
صفری در توضیح بیشتر این پروژه می‌گوید: ادامه مسیر شارستان تا تقاطع بولوار رضوان (میدانگاه تپل‌محله) با پیشرفت بیش‌از ٧۵درصدی درحال اجراست که با تکمیل گام دوم، این پروژه مسیر تردد سواره از خیابان شهید محسن کاشانی تا خیابان آیت‌ا... شیرازی در ٢باند ترافیکی خواهد شد.
طبق گزارش‌های او تاکنون برای اجرای این پروژه بیش‌از ١٠٧هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری و به‌منظور زیرسازی نیز حدود ٧٠هزار مترمکعب خاک‌ریزی انجام شده است. صفری البته گزارش دیگری هم درراستای احداث این بخش شارستان می‌دهد و اضافه می‌کند: با هدف آماده‌سازی بستر گذر خطوط حامل‌های انرژی و شبکه آب‌رسانی در اطراف حرم مطهر و نیز حذف حفاری‌های پس از اجرای خیابان درحال احداث، درراستای تکمیل پروژه تونل مشترک انرژی هم اجرا شده است. ۱۳۶۴ متر تونل انرژی اجرا شده با عملیات آرماتوربندی با استفاده از ۹۶۷۰ کیلوگرم آرماتور مسلح در بتن و حدود ۶۳۵۰ متر ایزولاسیون و عایق‌بندی به‌صورت هم‌زمان با اجرای بولوار انجام شده است.

آغاز ریختن آسفالت در شارستان
این مقام مسئول با بیان اینکه به‌زودی بخشی از شارستان در قطاع ۲ به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان می‌کند: اکنون لاین اول این بولوار از سمت تپل‌محله به طرف خیابان شیرازی آسفالت شده است و عملیات اجرایی آسفالت لاین دوم هم در دست اجراست. همچنین آیلند میانی بولوار با طول تقریبی ۴٠٠متر درحال انجام است.
طبق گفته‌های او برای اجرای کامل این گام از بولوار شارستان که قطعه سوم از بولوار شارستان و حلقه اتصال ٨خیابان منتهی به حرم مطهر رضوی است، حدود ٢٠٠میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است. آن‌طور که در گزارش‌های صفری آمده است، ادامه احداث مسیر شارستان از میدانگاه تپل‌محله تا طبرسی هم از مدتی پیش آغاز شده است، اما از آنجایی که تقریبا ۴٠درصد از تملک املاک معارض در گام سوم پروژه شارستان قطاع٢ از محل تقاطع بولوار رضوان تا خیابان طبرسی باقی مانده است، احتمال می‌رود با تملک این پلاک‌ها به‌زودی شاهد اجرای ادامه مسیر و برقراری مسیر حرکت سواره و پیاده از خیابان آیت‌ا... شیرازی به خیابان طبرسی و از طرفی تردد زائران و مجاوران از ضلع شمالی حرم مطهر و از ایستگاه راه‌آهن به‌سمت حرم مطهر باشیم که به‌طور یقین تأثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر و خیابان‌های اطراف حرم خواهد داشت.

شعاعی‌های متصل به شارستان
طبق طرح ابتدایی که برای خیابان‌کشی اطراف حرم مطهر در نوسازی و بهسازی داده شد، قرار شد تا حلقه‌ای به‌نام شارستان در اطراف حرم کشیده شود که در محل ۸ خیابان و شعاعی اصلی منتهی به حرم قطع شود. در همین راستا همان‌طور که شارستان درحال کامل شدن است و به‌زودی بخش دیگری از آن به بهره‌برداری می‌رسد، شعاعی و خیابان‌های اصلی هم تمام شده است. البته خیابان‌های اصلی (شیرازی، طبرسی، امام‌رضا (ع) و شهید نواب‌صفوی) از قبل وجود داشتند و فقط نیاز به اصلاح دارند، اما ۴ شعاعی در طول سال‌های بهسازی ایجاد شده است. آخرین آن بولوار رضوان حدفاصل خیابان شهید کاشانی تا میدانگاه تپل‌محله است که ابتدای امسال افتتاح شد. شعاعی که همچون خیابان امیر‌المؤمنین (ع)، شهدای حج و آیت‌ا... طبسی، دید به حرم امام‌رضا (ع) از آن مستقیم و شفاف است. آنچه هست اینکه به‌زودی با بهره‌برداری از گام دوم شارستان در قطاع ۲ همین شعاعی یعنی بولوار رضوان، محل اتصال مستقیم ایستگاه راه‌آهن مشهد به سمت حرم مطهر، نوغان، شیرازی و تپل‌محله خواهد بود. اکنون گام اول شارستان قطاع ۲ از خیابان شیرازی ۵ باز است و محل تردد خودرو‌هایی است که می‌خواهند به اولین کوچه سمت راست این معبر به‌ویژه هتل‌های آن دسترسی داشته باشند و بیشتر از آن امکان عبور نیست؛ چراکه پروژه کامل نشده است، اما نوید بهره‌برداری از ادامه همین مسیر تا میدانگاه تپل‌محله در آینده نزدیک داده شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->