نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی: حسینیه آیت‌ا... خامنه‌ای باید حفظ و احیا شود

  • کد خبر: ۱۲۳۷۴۱
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی: حسینیه آیت‌ا... خامنه‌ای باید حفظ و احیا شود
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی در جریان بازدید از بافت تاریخی مشهد بر حفظ و احیای حسینیه آیت‌ا... خامنه‌ای تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دیروز قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای افتتاح ۱۸ طرح گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی به مشهد آمد. این مراسم فرصتی بود تا علی دارابی بازدید مختصری از بافت تاریخی اطراف حرم رضوی نیز داشته باشد و در جریان آخرین وضعیت احیا و مرمت بازار‌های سرشور و فرش مشهد قرار گیرد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جریان بازدید خود از حسینیه آیت‌ا... سیدجواد خامنه‌ای در بافت تاریخی مشهد با تأکید بر حفظ و احیای این حسینه گفت: بخشی از تاریخ کشور در این حسینیه رقم خورده است و باید این مجموعه تاریخی حفظ و احیا شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی، دارابی همچنین در حاشیه بازدید از بافت تاریخی مشهد و در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از عملیات مرمت و احیای بازار تاریخی فرش و بازار سرشور مشهد افزود: بازار فرش مشهد که قدمتی هشتصدساله دارد، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و سایر نهاد‌ها از جمله شهرداری، و فرمانداری بازسازی، مرمت و حفظ و احیا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تعدادی از آثار تاریخی کشف‌شده در این محدوده، در آب انبار موجود از عهد ناصری در قالب موزه به نمایش گذاشته خواهد شد. وی با بیان اینکه این بازار محیط کسب‌و‌کار و زندگی مردم است، اظهار کرد: بخشی از بازار سرشور مرمت شده است که فضایی بسیار زیبا و دل‌نشین در این محیط ایجاد کرده است.

حرم رضوی در صدر همه آثار تاریخی استان

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید براینکه میراث‌فرهنگی موجب توسعه می‌شود و مزاحم توسعه نیست و این را در عمل اجرایی می‌کنیم، تصریح کرد: در خراسان‌رضوی آثار تاریخی فراوان و بزرگی وجود دارد. حرم مطهر رضوی در صدر همه آثار تاریخی قرار دارد و امیدواریم با همکاری تولیت آستان‌قدس‌رضوی، استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.
دارابی در پاسخ به سؤالی درباره نقش حفظ و احیای بازار تاریخی فرش مشهد در حفظ و احیای بنا‌ها و بافت تاریخی مشهد گفت: خطر ریزش آثار تاریخی ما را تهدید می‌کند، در‌حالی‌که طی سال‌های گذشته با کمبود بودجه و امکانات مواجه بوده‌ایم؛ بی‌شک اگر به آثار تاریخی رسیدگی نکنیم، تغییر کاربری غیرقانونی و غیراصولی به بافت تاریخی به‌صورت جدی آسیب می‌رساند.

ایجاد نهضت بزرگ مردمی با ایجاد‌انجمن میراث

وی بر ضرورت اجرای مسئولیت اجتماعی توسط نهاد‌ها تأکید و اظهار کرد: در حوزه حفظ میراث‌فرهنگی به نهضت مردمی نیاز است؛ زیرا مردم در بافت‌های تاریخی زندگی و کار می‌کنند. باید این دو را به هم پیوند بدهیم و یک نهضت بزرگ مردمی را راه‌اندازی کنیم. قائم‌مقام وزیر بیان کرد: در‌این‌راستا به‌زودی انجمن میراث‌فرهنگی که در وزارت کشور به ثبت رسیده، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که امیدواریم با کمک خیران داخل و خارج کشور حمایت‌های مادی و معنوی گسترده‌ای را برای صیانت از میراث‌فرهنگی همراه داشته باشیم. دارابی با بیان اینکه اکنون در دوران پساکرونا، گردشگری یکی از پیشران‌های رشد و توسعه کشور‌ها از جمله ایران خواهد بود، افزود: گردشگری ایران بر مدار میراث‌فرهنگی است و بنا‌ها و ابنیه تاریخی مورد بازدید گردشگران قرار می‎گیرد، تلاش همکاران ما بر این است که این مهم محقق شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->