سنتکام مدعی شد: کشته شدن یک عضو ارشد داعش در سوریه ایروانی: قطعنامه ۲۲۳۱ همانگونه که توافق شده باید به پایان برسد گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با گروسی درباره اسنپ‌بک ادامه اتهام‌زنی رئیس جاسوسان انگلیس علیه ایران بیانیه وزارت خارجه ایران درباره بازگشت قطعنامه‌های سازمان ملل واکنش سفیر ایران به رأی منفی شورای امنیت به قطعنامه ادامه رفع تحریم‌های ایران: سازمان ملل فرصت گفت‌و‌گو و اجماع را بر باد داد شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه تداوم لغو تحریم‌ها علیه ایران را تصویب نکرد آغاز نشست شورای امنیت برای رای‌گیری درخصوص قطعنامه تداوم لغو تحریم‌ها علیه ایران (۲۸ شهریور ۱۴۰۴) سرکرده داعشی مرتبط با حمله به سفارت ایران در بیروت به هلاکت رسید غریب‌آبادی: ایران برای مواجهه با هر سناریویی آماده است تصویب نوزدهمین بسته تحریمی اروپا علیه روسیه پیشنهاد دبیرکل حزب مردم سالاری به پزشکیان: با ترامپ ملاقات کنید آیت‌الله علم‌الهدی: هوشیاری و بیداری مردم، کلید حفظ استقلال و عزت کشور است | مسئولان نظام مجری فرمایشات رهبری هستند عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی (۲۸ شهریور ۱۴۰۴) وزارت خزانه‌داری آمریکا برای کمک به سوریه وعده داد نقص فنی برای هلیکوپتر حامل ترامپ در سفر به انگلیس ترامپ به اظهارات نامزد شهردار نیویورک درباره بازداشت نتانیاهو واکنش نشان داد آمریکا به قطع بودجه آژانس برای فشار به ایران تهدید کرد ماکرون: اسرائیل در حال نابودکردن تصویر خود در نگاه افکار عمومی جهان است رهبر کره شمالی بر آزمایش تسلیحات بدون سرنشین نظارت کرد شهادت ۵۰ فلسطینی دیگر در غزه (۲۸ شهریور ۱۴۰۴) ترامپ کمک‌های نظامی به تایوان را متوقف کرد اردوغان: رژیم صهیونیستی ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد روایت عراقچی از طرح پیشنهادی ایران به اروپا | راهی برای حرکت به جلو وجود دارد اعمال فشار آمریکا برای جلوگیری از تصویب قطعنامه ایران، روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت درباره غزه بازهم توسط آمریکا وتو شد | الجزایر: مردم غزه ما را ببخشید(۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعتراف ارتش اسرائیل به هلاکت ۴ نظامی خود در غزه
سرخط خبرها

قالیباف: کریدور شمال - جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود| سرعت حمل بار در کشور با حرکت افراد پیاده برابری می‌کند

  • کد خبر: ۱۲۳۸۱۶
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
قالیباف: کریدور شمال - جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود| سرعت حمل بار در کشور با حرکت افراد پیاده برابری می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اولویت‌دار و اساسی باید در دستور کار‌ها قرار بگیرد، بیان کرد: کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان بوشهر بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ۱۰ شهریورماه) در جریان نظارت ستادی از خط راه شیراز-بوشهر-عسلویه بازدید کردند.

در جریان این بازدید، نشستی هم با حضور مسئولان استان و منطقه‌ای و نیز مسئولان وزارت راه برای بررسی ابعاد پروژه خط ریلی شیراز-بوشهر-عسلویه برگزار شد و هرکدام از مسئولان توضیحاتی درخصوص وضعیت شهرستان‌های استان بوشهر و اهمیت احداث این خط آهن ارائه کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: توفیق بود در این ایام، سفر کوتاهی به استان شهید پرور بوشهر داشته باشم و به چند پروژه مهم این منطقه سرکشی کنم، در این سفر تعدادی از نمایندگان مجلس و روسای کمیسیون‌ها نیز حضور داشته و ما را همراهی می‌کنند تا به بررسی مسائل سرعت بیشتری بخشیده شود.

وی افزود: همواره در سفر‌ها تاکید می‌کنیم که مجموعه تصمیم گیری و پیگیری‌ها درخصوص تنظیم برنامه هفتم توسعه است که با هماهنگی و اتفاق نظر سایر همکاران انجام می‌شود، اما توقع‌مان این است که در استان‌ها هم همین گونه باشد و کار‌های اولویت داری که مشکلات اساسی مردم را حل می‌کند، در دستور کار قرار گیرد.

قالیباف افزود: معتقدیم مشکلات از دو جهت؛ یکی توجه به زیرساخت‌های مهم و دومی توجه به کار‌های معیشتی ولو کوتاه مدت باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان تأکید کرد: تجربه نشان داده که اگر همراهی همه دستگاه‌ها نباشد در صورت ورود امکانات هم انتظارات برآورده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسائل اولویت دار و اساسی باید در دستور کار‌ها قرار بگیرند، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور داریم، اما در محل‌های عملیاتی کمتر از ۱۱ هزار کیلومتر خط ریلی وجود دارد. برای ساخت ۴ هزار کیلومتر از خطوط ریلی هزینه‌های بسیاری شده که اگر در محل درست ساخته شده بود  ۱۰ الی ۱۵ سال قبل بوشهر به تهران متصل می‌شد.

رئیس مجلس عنوان کرد: ما زیرساخت‌ها را برای راه‌آهن می‌سازیم، اما آن‌ها اصلاح، کار‌های تکنیکالی، لوکوموتیو، نیروی ماهر و واگن هم می‌خواهند که باید به آن‌ها توجه شود.

قالیباف عنوان کرد: در حوزه کریدور‌های شمال به جنوب خط ریلی مذکور نیز جنوب کشور را به شمال کشور متصل می‌کند. حال اگر ۴ هزار کیلومتر در این محل هزینه شده بودند، در بسیاری از مسائل جلوتر بودیم.

وی به موضوع سلامت در استان هم اشاره و تأکید کرد: وضعیت بیمارستان در استان بوشهر نسبت به سرجمع سایر استان‌های کشور مناسب نیست و این استان دارای عقب ماندگی جدی در این حوزه است، لذا باید به این مهم نیز توجه و سرانه بهداشت و درمان استان را متناسب کنیم.

قالیباف گفت: در مسیر حرکت به سمت بوشهر متوجه شدم خساراتی به نخلستان‌ها وارد شده و نخلداران با مشکلات جدی مواجه شده اند. این موضوع را هم مدنظر قرار داده و برای آن تدبیر می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطمئن باشید مسیر کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود.

طبق گفته خادمی معاون وزارت راه و شهرسازی احداث این پروژه کریدور ترانزیت ریلی جدیدِ شمالی-جنوبی از بندر بوشهر، تا مبادی شمال کشور را متصل و منطقه پارس جنوبی را به شبکه ریلی کشور با هدف انتقال سریع و ایمن تجهیزات و تاسیسات صنایع بالادستی به منطقه عسلویه متصل و منجر به انقال سریع محصولات تولیدی به داخل کشور می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه، تکمیل این خط ریلی به ۵۲ هزار میلیارد تومان و ساخت خط راه آهن شیراز - بوشهر به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. طرح مذکور هم اکنون ۹ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۶ درصد پیشرفت زیرسازی دارد.

در این نشست غلامحسین کرمی، نماینده مردم تنگستان در مجلس نیز با اشاره به اهمیت احداث خط راه آهن شیراز - بوشهر گفت: در سطح استان ۲۷ بندر وجود دارد که اگر فعال شوند، راه‌های زمینی کفاف حمل بار را نمی‌دهد، از طرفی منطقه تنگستان قطب کشاورزی بوده، اما امسال به دلیل بارندگی‌های شدید به شدت نخلستان‌ها خسارت دیدند که لازم است برای جبران خسارت آن‌ها تدبیری اتخاذ شود.

وی همچنین به مشکلات مردم منطقه از جمله کمبود مدرسه و فضای آموزشی، بیمارستان و راه آهن اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->