حمله تازه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۹ مرداد ۱۴۰۴) نظامی اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شد صحبت‌های مهم رئیس جمهور درباره سهمیه بندی بنزین | نباید به دهک‌های ۸ تا ۱۰ یارانه بنزین بدهیم (۱۹ مردادماه ۱۴۰۴) فرمانده ارتش پاکستان برای دومین بار در دو ماه گذشته به آمریکا رفت ادامه هشدار برنامه جهانی غذا درباره قحطی در غزه شهادت ۶۱ فلسطینی دیگر در غزه | شمار شهدا به ۶۱ هزار و ۴۳۰ نفر رسید (۱۹ مرداد ۱۴۰۴) آیت‌الله علم‌الهدی: ظلم به کارگران و سوء استفاده از منابع معدنی قابل قبول نیست | تقویت آموزش‌های مهارتی برای رفع کمبود نیروی کار ماهر در مشهد زنگزور، کنسرسیوم جدید آمریکا برای مهار ایران، روسیه و چین راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم غزه در استانبول شهادت یک جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه بن‌گویر خواستار سرنگونی تشکیلات خودگردان فلسطین شد اعلام حمایت اپوزیسیون اسرائیل از تصمیم معترضان برای مختل کردن اقتصاد رژیم صهیونیستی طوفان‌های شدید در «نبراسکا»‌ی آمریکا قربانی گرفت گاردین خبر داد: نشت آب رادیواکتیو از پایگاه بمب هسته‌ای بریتانیا به دریا پژمان‌فر: خانواده‌ها شهریه اجباری مدارس دولتی عادی را به کمیسیون اصل ۹۰ گزارش دهند دستگیری حدود ۵۰۰ نفر در جریان اعتراضات حامیان فلسطین در لندن نماینده مشهد در مجلس: حدود ۳۰ میلیون نفر در کشور درگیر بازی‌های رایانه‌ای هستند | نقش بازی در تأثیرگذاری از سینما بیشتر و پررنگ‌تر است اربعین؛ فرصتی مهم برای انتقال پیام ایستادگی در برابر محور غربی_عبری است اتحاد ۳ شیخ بارز دروزی علیه نیرو‌های الجولانی در السویداء قالیباف: جنگ شناختی و رسانه‌ای مؤثرتر از جنگ سخت و نظامی است السودانی: وجود سلاح خارج از کنترل دولت هیچ توجیهی ندارد سید حسن خمینی: استاد فرشچیان تلفیق ایرانیت و اسلامیت را در زیباترین شکل هنر جلوه‌گر ساخت رئیس جمهور فرانسه باید قبر خود را آماده کند؟ | آغاز تحقیقات درباره تهدید به مرگ ماکرون توسط خاخام صهیونیست واکنش وزارت خارجه ایران به طرح اسرائیل برای اشغال کامل نوار غزه واکنش اردوغان به طرح اسرائیل برای کنترل نظامی غزه تمدید حکم «علی احمدی» توسط دبیر مجمع تشخیص ۲۳ شهید و ۱۲۴ زخمی بر اثر پرتاب بسته‌های کمکی بر مردم غزه
سرخط خبرها

قالیباف: کریدور شمال - جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود| سرعت حمل بار در کشور با حرکت افراد پیاده برابری می‌کند

  • کد خبر: ۱۲۳۸۱۶
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
قالیباف: کریدور شمال - جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود| سرعت حمل بار در کشور با حرکت افراد پیاده برابری می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اولویت‌دار و اساسی باید در دستور کار‌ها قرار بگیرد، بیان کرد: کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان بوشهر بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ۱۰ شهریورماه) در جریان نظارت ستادی از خط راه شیراز-بوشهر-عسلویه بازدید کردند.

در جریان این بازدید، نشستی هم با حضور مسئولان استان و منطقه‌ای و نیز مسئولان وزارت راه برای بررسی ابعاد پروژه خط ریلی شیراز-بوشهر-عسلویه برگزار شد و هرکدام از مسئولان توضیحاتی درخصوص وضعیت شهرستان‌های استان بوشهر و اهمیت احداث این خط آهن ارائه کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: توفیق بود در این ایام، سفر کوتاهی به استان شهید پرور بوشهر داشته باشم و به چند پروژه مهم این منطقه سرکشی کنم، در این سفر تعدادی از نمایندگان مجلس و روسای کمیسیون‌ها نیز حضور داشته و ما را همراهی می‌کنند تا به بررسی مسائل سرعت بیشتری بخشیده شود.

وی افزود: همواره در سفر‌ها تاکید می‌کنیم که مجموعه تصمیم گیری و پیگیری‌ها درخصوص تنظیم برنامه هفتم توسعه است که با هماهنگی و اتفاق نظر سایر همکاران انجام می‌شود، اما توقع‌مان این است که در استان‌ها هم همین گونه باشد و کار‌های اولویت داری که مشکلات اساسی مردم را حل می‌کند، در دستور کار قرار گیرد.

قالیباف افزود: معتقدیم مشکلات از دو جهت؛ یکی توجه به زیرساخت‌های مهم و دومی توجه به کار‌های معیشتی ولو کوتاه مدت باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان تأکید کرد: تجربه نشان داده که اگر همراهی همه دستگاه‌ها نباشد در صورت ورود امکانات هم انتظارات برآورده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسائل اولویت دار و اساسی باید در دستور کار‌ها قرار بگیرند، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور داریم، اما در محل‌های عملیاتی کمتر از ۱۱ هزار کیلومتر خط ریلی وجود دارد. برای ساخت ۴ هزار کیلومتر از خطوط ریلی هزینه‌های بسیاری شده که اگر در محل درست ساخته شده بود  ۱۰ الی ۱۵ سال قبل بوشهر به تهران متصل می‌شد.

رئیس مجلس عنوان کرد: ما زیرساخت‌ها را برای راه‌آهن می‌سازیم، اما آن‌ها اصلاح، کار‌های تکنیکالی، لوکوموتیو، نیروی ماهر و واگن هم می‌خواهند که باید به آن‌ها توجه شود.

قالیباف عنوان کرد: در حوزه کریدور‌های شمال به جنوب خط ریلی مذکور نیز جنوب کشور را به شمال کشور متصل می‌کند. حال اگر ۴ هزار کیلومتر در این محل هزینه شده بودند، در بسیاری از مسائل جلوتر بودیم.

وی به موضوع سلامت در استان هم اشاره و تأکید کرد: وضعیت بیمارستان در استان بوشهر نسبت به سرجمع سایر استان‌های کشور مناسب نیست و این استان دارای عقب ماندگی جدی در این حوزه است، لذا باید به این مهم نیز توجه و سرانه بهداشت و درمان استان را متناسب کنیم.

قالیباف گفت: در مسیر حرکت به سمت بوشهر متوجه شدم خساراتی به نخلستان‌ها وارد شده و نخلداران با مشکلات جدی مواجه شده اند. این موضوع را هم مدنظر قرار داده و برای آن تدبیر می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطمئن باشید مسیر کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر-شیراز دنبال می‌شود.

طبق گفته خادمی معاون وزارت راه و شهرسازی احداث این پروژه کریدور ترانزیت ریلی جدیدِ شمالی-جنوبی از بندر بوشهر، تا مبادی شمال کشور را متصل و منطقه پارس جنوبی را به شبکه ریلی کشور با هدف انتقال سریع و ایمن تجهیزات و تاسیسات صنایع بالادستی به منطقه عسلویه متصل و منجر به انقال سریع محصولات تولیدی به داخل کشور می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه، تکمیل این خط ریلی به ۵۲ هزار میلیارد تومان و ساخت خط راه آهن شیراز - بوشهر به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. طرح مذکور هم اکنون ۹ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۶ درصد پیشرفت زیرسازی دارد.

در این نشست غلامحسین کرمی، نماینده مردم تنگستان در مجلس نیز با اشاره به اهمیت احداث خط راه آهن شیراز - بوشهر گفت: در سطح استان ۲۷ بندر وجود دارد که اگر فعال شوند، راه‌های زمینی کفاف حمل بار را نمی‌دهد، از طرفی منطقه تنگستان قطب کشاورزی بوده، اما امسال به دلیل بارندگی‌های شدید به شدت نخلستان‌ها خسارت دیدند که لازم است برای جبران خسارت آن‌ها تدبیری اتخاذ شود.

وی همچنین به مشکلات مردم منطقه از جمله کمبود مدرسه و فضای آموزشی، بیمارستان و راه آهن اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->