ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

چرا آپارات گیم تعطیل شد؟ + توضیحات آپارات

  • کد خبر: ۱۲۴۵۱۱
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
  • ۱۰
چرا آپارات گیم تعطیل شد؟ + توضیحات آپارات
محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (مالک آپارات) در پی حواشی و نقدهای وارد شده بر سرویس آپارات گیم طی دو ماه گذشته، با انتشار یک ویدیو از تعطیلی این سرویس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (مالک آپارات) در پی حواشی ونقد‌های وارد شده بر سرویس آپارات گیم طی دو ماه گذشته، با انتشار یک ویدیو به ارائه توضیحاتی درباره این سرویس پرداخت.

مدیرعامل هلدینگ صبا ایده گفت: در جلسه هیئت مدیره شرکت تصمیمی گرفته‌ایم که از طریق این ویدیو به عرض شما می‌رسانم. همانطور که می‌دانید حدود دو ماه قبل، جناب آقای جبلی رییس محترم سازمان صدا و سیما در دانشگاه صنعتی شریف به حوزه گیم استریمینگ و آپارات گیم پرداختند و فضای آن را پر از محتوا‌های مستهجن و شیطان پرستی اعلام کردند. در پی آن، میزگرد‌هایی در سازمان صدا و سیما برگزار شد و روزنامه‌ها این موضوع را تیتر کردند و همچنین به تمجید سرویس‌های مشابه، مثل توییچ پرداختند. در مکالمه‌ای هم که چند روز پیش، با مجموعه ساترا داشتم اعلام کردند که طی نامه‌هایی از سمت برخی نهادها، موظف به نظارت دقیق و درست بر این فضا شده‌اند.

با توجه به تجربه ۱۹ ساله ما در اکوسیستم دیجیتال کشور ما این بار از این که بخواهیم انرژیمان را صرف توضیح دادن و جنگ‌های رسانه‌ای متفاوت بکنیم خسته شده‌‎ایم و می‌خواهیم نوع مواجهه‌مان را با این چالش تغییر دهیم. این میدان را به خودشان واگذار می‌کنیم. می‌توانند روی تلوبیون، سرویس استریمینگ راه اندازی کنند. علی‌رغم میل باطنی و در نهایت تاسف و ناراحتی، آپارات گیم از روز جمعه ۱۸ شهریور برای همیشه خاموش می‌شود.

آپارات گیم از سال ۹۶ آغاز به کار کرد و طی ۵ سال با تلاش‌های شبانه روزی بهترین اعضای تیم فنی، به توسعه پرداخت. در یکسال گذشته، ۷۱ هزار گیم استریمر منحصر به فرد داشته‌ایم که برای نزدیک به ۲.۴ میلیون مخاطب تعاملی این  و بیننده، محتوای آنلاین گیم تولید کرده‌اند.

کاربران نگران نباشند. ما محتویات این سرویس را در کانال‌های کاربران حفظ خواهیم کرد و تمامی پرداخت‌های بابت اشتراک و روبی، تا آخر شهریور ماه به طور دقیق بازپرداخت خواهد شد.

صدا و سیما مطابق با تفاهمات مبهمی با وزارت ارشاد  به ظاهر تنظیم گر مبهم این حوزه هستند که به اندازه کافی در سازمان‌های خودشان مسئله دارند. پرداختن به این پدیده‌های جدید، نیاز به افراد آگاه‌تری دارد که ممکن است در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یا شورای عالی فضای مجازی باشند.

مسئولیت چنین تصمیماتی مستقیما بر عهده کسانی است که بدون آگاهی و تخصص وارد حوزه‌ای می‌شوند و قبل از شناخت، تصمیم می‎ گیرند و از بخش خصوصی برای مشورت و راهنمایی، بهره نمی‌برند.
ما از مهاجرت کاربران و نخبگان به مهاجرت  سرویس‌ها و شرکت‌ها رسیده‌ایم و این جای تاسف دارد.
امیدوارم کاربران ما را درک کنند و عذر ما را بپذیرند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
۰
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
2
9
چرا بخش برداشتید همه استریم ها از حال رفتن اون استریم هایی که تازه کار بودن چی جواب خدا چی میخواین بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
همه یه مش بچه سال
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
شنا کی هستید که برای ماتصمیم میگیرن
ناشناس
Netherlands
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
0
6
با بستن سرویس استریم آپارات عده ی زیادی از بیننده ها و استریمرها به سرویسهای خارجی دیگر که نظارتی در مورد موارد مستهجن یا شیطان پرستی و... ، ندارند کوچ میکنند و این باعث آسیبهای بسیار بیشتر در این موارد خواهد شد.
و با وجود عدم وجود سایت شناخته شده و دارای امکاناتی (که در طول حداقل پنج سال تجربه در زمینه استریم شکل گرفته) مثل آپارات این جابجایی از سایت داخلی به خارجیهای بدون نظارت یا با حداقل نظارت، حتمیست.
به خاطر اشتباه عمد یا سهو تعدادی استریمر یا بیننده، هجمه به کل افراد و تعطیلیه کل بخش استریم سایت و مجازات تمامیه افراد بیننده یا استریمر رفتار درست و عادلانه ای نیست. بیننده ای که برای سرگرمی به خاطر نبود شبکه ی داخلیه مفرح ، سرگرم کننده ،خلاق و با کیفیت و بامحدودیتهای بسیار به تماشا و حمایت از استریمر میپردازن (حتی اگر تمام این ویژگیها را شبکه ای میداشت وجود افرادی که در زمینه ی طنز یا علم یا هنر و ... توانایی دارند
برای پخش زنده با مدیریت شخصی با یکسری نظارتهای کافی و نه آزار دهنده و دست و پاگیر و نامحدود و دلسرد کننده،باعث ایجاد تنوع و لازم هست و گزینه های بیشتری برای سرگرمی و انرژی و یادگیری و خلاقیت و ایده به
افراد میدهد) یا استریمری که با رعایت کلیه موارد اخلاقی و قانونی و عرفی (و چون خوب مطلق وجود نداره ،لااقل در اکثر مواقع این موارد را رعایت میکند) برای سرگرمی و بوجود آوردن اوقات خوش برای مخاطبانش و در کنارش دریافت حمایت مالیه اختیاری از بیننده هایش اقدام میکند. با این تصمیم هم بیننده از این شبکه ها محروم یا دسترسی بهش سخت تر یا با آسیب بیشتر همراه خواهد شد و هم استریمر ارتباط با مخاطیبنش و منبع درآمدش از بین خواهد رفت یا مختل یا کاهش خواهد یافت.
با این توضیحات از مسیول یا مسیولین مربوطه درخواست تجدیدنظر در این تصمیم را دارم
مهدی شمسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
1
6
من دوست ندارم آپارات رو قطع کنن چون من از طریق این برنامه های زیادی رو میدیدم و لذت میبردم
Helen
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
0
6
واقعا متاسفم واستون اخه چرا؟ اپارات بعد اپارات گیم هیچی نیست جز ی اپ مزخرف ما استریمرارو دوست داشتیم و بهشون وابسته ایم حالا چیکار کنیم؟؟
فضای مستهجن و شیطان پرستی؟!
بخاطر این شروورا دل جوونای مردمو شکستن:)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
11
2
واقعا اپارات گیم فضای بدی بود. همش حرفهای رکیک رو یاد نوجوون ها میدادند و متاسفانه نظارتی روشون نبود
ناشناس
Netherlands
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
حرف های رکیک رو از خیابون ها، مدارس، فضای کار، خود مسئولین و... جدا کنید:)
اریانوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
شاید از نظر تو این طوری باشه اگه کسی تو آپارات گیم فوحش بده بن میشه
اریانوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
1
1
ایران خودش نمی خواد پیشرفت کنه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->