شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

راه اندازی بیمارستان صحرایی در شلمچه برای زائران اربعین

  • کد خبر: ۱۲۴۷۹۰
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
راه اندازی بیمارستان صحرایی در شلمچه برای زائران اربعین
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد از راه اندازی بیمارستان مجهز صحرایی «شهید حاج قاسم سلیمانی» در مرز شلمچه خبر داد.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم اختتامیه طرح «همراه با حکیمان» در ارتباط با تمهیدات پیش بینی شده برای زائران کربلا در ایام اربعین گفت: یکی از دغدغه‌های ما در مراسم اربعین امسال، گرمای هوا و گرمازدگی زائران پیاده است که با تمهیداتی که اندیشیده شده است و با تامین کانکس و پنل‌های مخصوص، سعی کردیم این مشکل مدیریت شود.

وی ادامه داد: تمهیداتی که کشور میزبان در خصوص مقابله با گرما زدگی زائران انجام داده، خوب است اما با توجه به حضور بی شمار عاشقان امام حسین (ع) کافی نیست.

عین اللهی افزود: برای رسیدگی بهتر به وضعیت زائران پیاده در مرز شلمچه، یک بیمارستان صحرایی به اسم «شهید حاج قاسم سلیمانی» راه اندازی کرده ایم که در فاصله بسیار کوتاهی تا مرز واقع شده است و کادر درمان داوطلب اعم از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران از سراسر کشور در آنجا مشغول به کار می‌باشند و در همین مدت، کسانی که دچار گرمازدگی شده بودند در این مرکز درمانی مداوا شده اند.

وزیر بهداشت متذکر شد: در مرز مهران چنین امکاناتی را نداریم و صرفا با کمک نیرو‌های نظامی و انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی ایلام طی ۲ ماه گذشته، سازه‌های متحرکی را جهت خدمت رسانی درمانی به زائران اربعین حسینی آماده کرده ایم.

عین اللهی افزود: نیرو‌های بسیاری به صورت آماده باش ۱۰۰ درصدی داریم تا به محض نیاز در مرز‌ها حاضر شده و به خدمت رسانی بپردازند. در آن سوی مرز، وظیفه‌ای برعهده ما نیست و هلال احمر مشغول به فعالیت است. با این حال از ۳ ماه قبل به تمامی دانشگاه‌ها و مراکز درمانی تحت نظارت آنان اعلام شده است که اگر نیرویی داوطلب خدمت در اربعین بود، بلافاصله با ماموریت وی موافقت شود و از این نظر، مشکلی در ارائه خدمت نداریم.

وزیر بهداشت در مورد وضعیت کرونا و شرایط بازگشت زائران ایرانی تصریح کرد: با توجه به واکسیناسیون گسترده ایرانیان، خوشبختانه مشکلی نداریم و در حال حاضر با ۱۵۴ میلیون دُز واکسن تزریقی، صاحب رکوردی خوب در مقابله با کرونا هستیم.

دکتر بهرام عین اللهی یادآور شد: تاکنون ۹۶ درصد از هم وطنان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۶۰ درصد نیز دُز سوم را دریافت کرده اند که به طور میانگین، ۷۸ درصد تزریق واکسن داشته ایم. این در حالی است که کشوری مانند ایالات متحده آمریکا به طور میانگین، ۶۰ درصد میانگین تزریق واکسن داشته است.

وزیر بهداشت خاطرنشان ساخت: توصیه ما به زائران اربعین حسینی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از مواد غذایی سالم است؛ زیرا مسمومیت و گرمازدگی هم از دغدغه‌های ما برای بازگشت زائران حسینی می‌باشد. کارشناسان وزارت بهداشت در تمامی پایانه‌های مرزی آماده باش هستند تا به محض بازگشت زائران و در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری، از راه‌هایی مانند قرنطینه بیمار و انجام مداوا، از بروز و گسترش بیماری جلوگیری نمایند.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->