راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

بیش‌ از ۴۶‌هزارمیلیارد؛ آورده مالی دولت برای مشهد

  • کد خبر: ۱۲۵۰۶۸
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
بیش‌ از ۴۶‌هزارمیلیارد؛ آورده مالی دولت برای مشهد
خراسان‌رضوی و شهر مشهد مقصد هجدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور در دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ بود. سفری که دستاوردش ۱۸۳ مصوبه به ارزش ۲۶‌هزار‌و‌۷۰۰‌میلیارد تومان برای استان بود و آن‌طور که مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفته، ۲۱ مصوبه از این مصوبات ویژه شهر مشهد بوده و در شهرداری قابل احصاست.

کاملان | شهرآرانیوز؛ خراسان‌رضوی و شهر مشهد مقصد هجدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور در دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ بود. سفری که دستاوردش ۱۸۳ مصوبه به ارزش ۲۶‌هزار‌و‌۷۰۰‌میلیارد تومان برای استان بود و آن‌طور که مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفته، ۲۱ مصوبه از این مصوبات ویژه شهر مشهد بوده و در شهرداری قابل احصاست. اختصاص ۶‌هزار‌میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط ۳ و ۴ متروی مشهد، اختصاص هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان شهر و کمک ۳۰۰‌میلیاردی به شهرداری‌های شهر‌های استان از مهم‌ترین مصوبات سفر رئیس‌جمهور برای شهر مشهد است که مدیریت‌شهری به‌صورت جد پیگیر تحقق و شناسایی ظرفیت‌ها برای اجرای این مصوبات است.

احصای ۲۱ مصوبه برای شهرداری

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد با بیان اینکه از حدود ۲۰۰ طرح مصوب سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌رضوی ۲۱ مصوبه در شهرداری مشهد قابل احصاست گفت: در سفر استانی دولت به خراسان‌رضوی مصوبات و اعتباراتی به مشهد‌الرضا (ع) تخصیص داده شده است که توسط کارگروه تشکیل‌شده در این اداره‌کل درحال پیگیری و احصاست.

در سفر دی‌ماه سال گذشته و سال ۱۴۰۱ نیز ۲۰۰ طرح شامل ۱۸۳ پروژه در استان در هفت محور زیربنایی، آب و خاک و کشاورزی، بهداشت و درمان، صنعت و معدن، رفاه اجتماعی و اشتغال، فرهنگی آموزش ورزشی و امنیتی قضایی اجتماعی و ۱۷ مصوبه ویژه شورای ملی زیارت مصوب شد که براساس برآورد‌ها و ارزیابی‌های ما، بخشی از این مصوبات در شهرداری قابل احصاست و می‌تواند حدود ۴۶‌هزار‌و‌۷۶۰ میلیارد ریال آورده مالی برای شهرداری مشهد به همراه داشته باشد.

۳۰۰‌میلیارد برای کمک به عمران شهر

علی قناویزچی با اشاره به جزئیات برخی از این مصوبات که بخشی از آن‌ها در قالب شورای ملی زیارت به تصویب رسیده است، ادامه داد: مبلغ ۳۰۰‌میلیارد تومان برای کمک به عمران شهرداری‌های استان از محل ردیف‌های بودجه اعتبارات وزارت کشور در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرده است. همچنین طبق مصوبه شورای ملی زیارت مقرر شد تا سقف ۶ هزارمیلیارد تومان برای تکمیل خط‌۳ و اجرای خط‌۴ متروی مشهد از محل منابع عمومی و فروش اوراق مشارکت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و از محل فروش نفت و توسط شهرداری مشهد از طریق اوراق مشارکت و سایر منابع در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کند.

تلاش برای تکمیل موزه دفاع‌مقدس

وی افزود: طبق مصوبه شورای ملی زیارت هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مشهد در سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به مشهد اختصاص داده می‌شود و اعتباری در حدود ۵۰‌میلیارد تومان هم برای تکمیل باغ‌موزه دفاع‌مقدس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تأمین می‌شود.

تحقق مصوبات، نیازمند پیگیری مدیریت شهری

قناویزچی با بیان اینکه روند اجرایی بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور حدود سه سال طول می‌کشد تصریح کرد: تحقق این ۲۱ مصوبه نیازمند پیگیری‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی است. در بخش درون‌سازمانی پیگیر این مصوبات از مجموعه‌های داخلی شهرداری و سازمان‌های وابسته هستیم. در بخش برون‌سازمانی هم از طریق دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌های مربوط و سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور تا زمان حصول نتیجه پیگیر اجرایی شدن مصوبات خواهیم بود.

مکاتبه و درخواست اعلام نظر از حوزه تخصصی در شهرداری و معرفی نماینده برای پیگیری توسط حوزه تخصصی در شهرداری انجام شده است و از طرف دیگر پیگیری‌هایی توسط نماینده شهرداری با همراهی نماینده حوزه تخصصی از سازمان برنامه و بودجه استان و استانداری خراسان‌رضوی و نماینده شهرداری و همراهی نماینده حوزه تخصصی از سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت صورت گرفته است. وی در ادامه تأکید کرد: تحقق این مصوبات و شناسایی ظرفیت‌ها نیازمند پیگیری مستمر و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->