فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب آغاز به کار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران
سرخط خبرها

«جنگ جهانی سوم» در یک قدمی اسکار

  • کد خبر: ۱۲۵۲۱۴
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
«جنگ جهانی سوم» در یک قدمی اسکار
با توجه به فرمولی که موجب شد تا در سال ۲۰۱۹ فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار شود، شانس فیلم «جنگ جهانی سوم» با در نظر گرفتن درخششی که در جشنواره فیلم «ونیز» داشت از بقیه آثار بیشتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، در سال ۲۰۱۹ فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» به کارگردانی وحید جلیلیوند به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار معرفی شد. برای انتخاب این فیلم برای حضور در اسکار چند عامل بود، یکی از مهمترین عواملی که باعث شد تا فیلم جلیلوند به آکادمی معرفی شود، درخشش آن در جشنواره فیلم ونیز بود. «بدون تاریخ، بدن امضاء» در هفتاد و چهارمین دوره این جشنواره و در بخش «افق‌ها» موفق شد تا بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را از آن خودش کند. هر چند فیلم جلیلوندر جشنواره‌های دیگری هم حضور موفقی داشت، اما جایزه جایزه در جشنواره ونیز تاثیر زیادی در انتخاب شدنش برای معرفی به آکادمی اسکار داشت.

طبق اعلام آکادمی اسکار کشور فقط تا یازدهم مهرماه ۱۴۰۱ (سوم اکتبر ۲۰۲۰) فرصت دارند تا نمایندگان خود را به آکادمی معرفی کنند. در فاصله ۲۱ روز مانده به پایان مهلت اعلام شده، هنوز تکلیف نماینده ایران مشخص نشده است. اسامی فیلم‌های دیگر برای این منظور مطرح است. از «موقعیت مهدی» تا «برادران لیلا»، «تفریق»، «ابلق»، «بدون قرار قبلی»، «نگهبان شب»، «ج جهانی سوم» و… در این بین برای فیلم «برادران لیلا» به دلیل قرار توقیفی؛ که برای آن صادر شده نمی‌توان شانسی را قائل شد. برای رقابت بین دیگر فیلمهاست.

از بین نامزد‌های موجود حالا شانس فیلم «جنگ جهانی سوم» برای معرفی به آکادمی اسکار بیشتر شده است. این فیلم از یک مرحله قانونی را برای کسب مجوز پخش طی کرده و از سوی دیگر در اولین حضور بین‌المللی اش در جشنواره معتبری، چون ونیز موفق به کسب دو جایزه مهم در بخش «افق‌ها» می‌شود و از این نظر نسبت به رقبای خود است. چند گامی جلوتر است. فیلم بدون تاریخ بدن امضا هم با کسب جوایزی در همین یک امتیاز لازم برای معرفی به آکادمی را به دست بیاورد.

تنها مانعی که در حال حاضر در سر راه فیلم «جنگ جهانی سوم» وجود دارد، عدم اکران عمومی آن است. در واقع یکی از شروط حضور در اسکار اکران عمومی فیلم‌ها حداقل به مدت یک هفته در سینما‌های آن کشور است. البته در صورتی که تصمیم به انتخاب این فیلم برای حضور در اسکار باشد، شرایط برای اکران عمومی آن طی مدت باقی مانده مهیا خواهد شد.

منبع: فیلم نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->