شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد اعلام رای کمیته انضباطی برای دانیال اسماعیلی فر جدایی سیدجلال از پرسپولیس کلید خورد؟ اوسمار در پرسپولیس ماندنی شد
سرخط خبرها

اصولی که دیگر مبنا ندارد!

  • کد خبر: ۱۲۵۶۰۳
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
اصولی که دیگر مبنا ندارد!
جواد طاری‌بخش - سردبیر شهرآرانیوز

وضعیت فوتبال استان به‌شکلی بغرنج شده است که حتی نمی‌توان واژه‌ای برای توصیفش پیدا کرد؛ از امید وحدت لیگ‌یکی با مدیریت جوان خام و بی‌تجربه‌ای مثل چوپانی که در کل کشور مضحکه شده است تا سرنوشت غم‌انگیز پیام وحدت و شادکام مشهد که آماده فروش امتیاز و خداحافظی با فوتبال خراسان هستند. رویکرد هیئت فوتبال و شخص رئیس آن این روز‌ها عجیب و باورنکردنی است.

البته این موضوعات به حواس‌پرتی و خوش‌خوشان متولی اصلی فوتبال خراسان به‌واسطه حضورش در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مربوط نیست، چنان‌که در دید رسانه‌ها بودن گویا از نان شب هم برای او واجب‌تر است! آنچه این وسط می‌ماند، به دو بخش تقسیم‌شدن تاریخ هیئت فوتبال خراسان‌رضوی در دوران پسااصولی شورای شهر و پسااصولی هیئت‌رئیسه فدراسیون بازمی‌گردد.

این روز‌ها نیز کسی نیست که نداند اصولی از شورای اسلامی شهر به فوتبال رسید، وگرنه طبق روال مرسوم حتی یک عکس با شورت ورزشی هم از او پیدا نمی‌شد! در دورانی که اصولی در هر دو سمت حضور داشت، به‌دلیل حضورش در شورای اسلامی شهر مشهد و ریاست کمیسیون فرهنگی توانست ارقام چشمگیری را که باید با امضا و تأیید خودش هزینه می‌شد، به برخی تیم‌های فوتبال و فوتسال و البته والیبال و... اختصاص دهد؛ اما حالا و بعد از یک سال از اینکه کرسی شورای اسلامی شهر را از دست داده، صرفا به یک سخنگو‌ی بی اثر تبدیل شده است که هیچ کاری از دستش برنمی‌آید!

او که موفق شد با لابی‌های سنگین و پشت‌پرده به هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و سخنگویی این فدراسیون هم برسد، حالا منفعل‌ترین رفتار ممکن را در قبال تیم‌های مشهدی دارد. توقع فوتبال‌دوستان مشهد و خراسان‌رضوی از اصولی این است که خودش کلاهش را قاضی کند و بگوید به ریاستش در یک سال گذشته از بیست چه نمره‌ای می‌دهد. آیا با وضعیتی که فوتبال استان گرفتارش شده است، مدیریت اصولی واقعا نمره قبولی می‌گیرد؟

در این مطلب فرصت برای پرداختن به مسائل تلخی مثل اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد یا تکذیب چندباره برکناری اسکوچیچ نیست که اصولی اگر مسبب اصلی‌اش نبوده، دست‌کم یکی از باعث‌وبانیان اصلی‌اش بوده است. اینجا فقط به وضعیت فوتبال مشهد می‌پردازیم. اما آیا وظیفه اصلی هیئت فوتبال حفظ ویترین فوتبال استان در لیگ‌های کشوری نیست؟ آیا یکی از دلایل اصلی سقوط شهرخودرو آسیایی به لیگ‌یک، دعوای شبانه‌روزی اصولی و حمیداوی نبود؟ آیا وقتی هیچ نماینده‌ای از خراسان‌رضوی و مشهد در هیچ‌یک از رده‌های برتر، یک و دوی کشوری نباشد، نباید نگاه‌ها و نوک پیکان انتقاد‌ها متوجه ریاست هیئت فوتبال شود؟

شاید بد نباشد اصولی با خودش خلوت کند و بپذیرد که حنایش حداقل برای فوتبال مشهد و خراسان، تا وقتی رنگ داشت و مبنای اصولی داشت که عضو شورای اسلامی شهر بود و می‌توانست به‌واسطه سمتش، برای فوتبال پول و بودجه فراهم کند، وگرنه در این یک سال که او دیگر عضو شورا نبوده، چه کار مثبتی توانسته است برای فوتبال این شهر و ویترین آن انجام دهد؟ اگر اصولی چشمانش را باز کند و واقعیت را ببیند، باید بپذیرد که دوره ریاستش بر فوتبال را بهتر است هرچه زودتر پایان دهد وخودش را سبک کند. این بهترین راه برای نجات فوتبال خراسان از ورطه نابودی است که حسابی گرفتارش شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->