قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه
سرخط خبرها
با تقدیر از روزنامه شهرآرا

پویش «بی‌قیمت نخریم» به کار خود پایان داد

  • کد خبر: ۱۲۵۷۵
  • ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
پویش «بی‌قیمت نخریم» به کار خود پایان داد
با پایان پویش «بی‌قیمت نخریم» برچسب قیمت بر کالا‌های ۷۰ درصد مجتمع‌های تجاری مشهد نصب شد
جزایری - روزگذشته پویش «بی‌قیمت نخریم» با بازرسی مجدد از مجتمع تجاری آرمیتاژ با حضور امید جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، و رضا شجاعی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، به کار خود پایان داد. در قالب این پویش که از ابتدای آذرماه شروع به فعالیت کرده بود، شهروندان مى‌توانستند تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت کالا‌ها را به سازمان صمت با شماره‌های ۱۲۴ و ۸۰۰۰۱۲۴ و به شهرآرا با شماره پیامک ۳۰۰۰۷۲۸۹ اعلام و موضوع را پیگیرى کنند. در یک ماه گذشته بازارهاى گوهرشاد، مجتمع کامپیوتر تک، بازار موبایل احمدآباد، بازار ارزاق عمومى بولوار مصلی و چهارراه میدان‌بار، بازارهاى اطراف حرم مطهر، بازار سپاد، مجتمع آرمیتاژ، بازار لوازم صوتى و تصویرى خیابان سعدى، مجتمع پروما، فروشگاه کوروش، مجتمع تجاری ابریشم و مجتمع تجاری خورشید در قالب این پویش بازرسى شده‌اند.


بازرسی مجدد از آرمیتاژ
۲۱ آذرماه بود که تیم بازرسی «بی‌قیمت نخریم» از مجتمع تجاری آرمیتاژ بازرسی کرد. در جریان این بازرسی یک واحد پلمب و به ۸ واحد صنفی به دلیل درج نکردن قیمت اخطار داده شد. بعد از انتشار این خبر پیامک‌هایی مبنی بر حذف مجدد قیمت‌ها توسط برخی از واحد‌های صنفی این مجتمع به شهرآرا ارسال شد. همین مسئله سبب شد بازرسی مجدد از آرمیتاژ در دستور کار قرار گیرد. «بعد از بازرسی از مجتمع به تمام واحد‌ها ابلاغ شد که باید قیمت اجناس خود را نصب کنند.» این جمله را مدیر مجتمع به قاضی جلیلی می‌گوید و می‌افزاید که تمدید قرارداد‌ها براساس مشتری‌محوری صورت می‌گیرد و اگر واحدی سبب نارضایتی شهروندان از مجتمع شود، دیگر قراردادش تمدید نمی‌شود.
با شروع بازرسی، قیمت‌های چند واحد پوشاک بررسی شد. درحالی‌که پیش از این واحد‌های زیادی قیمت نداشتند، در این بازرسی مشخص شد که اکثر واحد‌ها اقدام به درج قیمت‌های خود کرده‌اند. در ادامه، بازرسی از فروشگاه چند برند معروف در دستور کار قرار گرفت. سراغ اولین فروشگاه که می‌رویم با در بسته روبه‌رو می‌شویم. شکل و شمایل فروشگاه نشان می‌دهد که مالک حضور داشته است، اما اکنون در فروشگاه نیست. بلافاصله مدیر مجتمع پیگیر می‌شود تا او بیاید و فروشگاه خود را باز کند. فروشگاه که مجدد باز می‌شود، قیمت‌های اجناس تک‌به‌تک بررسی و با فاکتور‌های خرید تطبیق داده می‌شود. در نهایت مشخص می‌شود که همه کالا‌ها قیمت دارند و تخلفی صورت نگرفته است.


قیمت‌گذاری مشکل‌دار
«این قیمتش ۳۸۰ هزار تومان است یا ۲۱۰ هزار تومان؟» این سؤالی است که معاون بازرسی سازمان صمت از فروشنده یکی از فروشگاه‌ها می‌پرسد. مشاهدات نشان می‌دهد که قیمت‌ها و کد کالا‌ها به‌گونه‌ای نصب شده است که در عمل خریدار قادر نیست متوجه قیمت شود. در همین حین، بازرس سازمان صمت دستش را بر روی کالایی می‌گذارد و می‌پرسد: قیمت این چند است؟ فروشنده کمی مکث می‌کند و می‌گوید: ۳۵۰ هزارتومان. بازرس که دستش را برمی‌دارد، قیمت درج‌شده ۳۰۰ هزار تومان است. مدیر مجتمع که وضعیت را این‌گونه می‌بیند سریع می‌گوید که فروشگاه تا ساعت ۱۲ بسته می‌شود تا قیمت‌ها درج شود. او تأکید می‌کند تا زمانی که ایراد‌ها برطرف نشود، فروشگاه حق بازگشایی ندارد. وارد فروشگاه دیگری می‌شویم که در ظاهر همه کالا‌ها قیمت دارند. قاضی جلیلی دست بر روی ردیفی از کفش‌ها می‌گذارد و می‌گوید: چرا این‌ها قیمت ندارند. فروشنده مسئله را به تازگی قیمت‌ها نسبت می‌دهد و در نهایت با پادرمیانی مدیر مجتمع مسئله ختم‌به‌خیر می‌شود. سری نیز به فروشگاه‌هایی می‌زنیم که در ۲۰ آذر پلمب شده بود. همچنان فروشگاه پلمب است و به گفته مدیر مجتمع هنوز مالک برگه فک‌پلمب را ارائه نکرده است.


تقدیر از شهرآرا
در پایان بازرسی‌ها، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به نصب قیمت توسط بیشتر فروشگاه‌های مجتمع آرمیتاژ می‌گوید که تا زمان ایجاد پویش «بی‌قیمت نخریم» توسط شهرآرا، بسیاری از فروشگاه‌های مجتمع‌های تجاری قیمت کالا‌های خود را درج نمی‌کردند، اما اکنون با گذشت یک ماه ۷۰ درصد مجتمع‌های تجاری بیشتر کالاهایشان قیمت دارد. شجاعی می‌افزاید: پویش «بی‌قیمت نخریم» با الزام فروشنده‌ها به درج قیمت سبب شده است آگاهی شهروندان درباره حقوقشان افزایش یابد. خوشبختانه این حرکت خوب شهرآرا مورد توجه مسئولان کشوری وزارت صمت نیز قرار گرفت، به‌طوری‌که وزارت دستور داد که این طرح در همه استان‌ها به اجرا درآید.
رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز ضمن قدردانی از روزنامه شهرآرا برای ایجاد پویش «بی‌قیمت نخریم»، می‌گوید: در یک ماه اخیراطلاع‌رسانی درباره لزوم درج قیمت‌ها سبب شد تا میزان تخلفات صورت‌گرفته در این حوزه کاهش یابد. جلیلی می‌افزاید: بازرسی‌های صورت‌گرفته در یک ماه اخیر منجر به اخطار به واحد‌های متخلف و پلمب چند واحد شده است. با توجه به اینکه این بازرسی‌ها در ماه‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت، با واحد‌هایی که از درج قیمت بر روی کالاهایشان خـــودداری می‌کنند، برخورد می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->