نمره صفر خراسانی‌ها در ادوار المپیک! تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و فرانسه در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ | نبرد غول‌کش‌ها دادکان گزینه جدید وزارت ورزش در کابینه احتمالی پزشکیان؟ خاطره تلخ هلند از انگلیس در جام ملت‌ها| سه تفنگدار لاله‌های نارنجی را پرپر کردند خاطرات حاضران در نیمه نهایی یورو از جدال با ایران دیدار اسپانیا و فرانسه در شهر خاطره انگیز برای ایرانی‌ها کناره‌گیری دو ملی‌پوش از ماجرای بیرانوند | دعوای او و پرسپولیس به ما ربطی ندارد سید حسین حسینی، تنها در کمپ حجازی کنعانی‌زادگان نمی‌تواند از پرسپولیس جدا شود سخنگوی فدراسیون فوتبال: از برنامه VAR عقب هستیم شوک به استقلال | احتمالا پنجره نقل و انتقالات آبی‌پوشان بسته خواهد شد! تکلیف پرسپولیس و رامین رضاییان روشن شد ادامه اردوهای ملی بازیکنان مشهدی در آستانه پارالمپیک پاریس | شاهی، رضایی، بابادی به خط شدند درویش: اسماعیلی فر می‌خواست برگردد تفتیان: ۹۰ درصد برای المپیک آماده ام کاپیتان استقلال جانشین بیرانوند می‌شود؟ لیموچی – پرسپولیس؛ در انتظار یک امضا
سرخط خبرها

امیر حسینی سرانجام بازنشسته شد

  • کد خبر: ۱۲۵۷۶۱
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
امیر حسینی سرانجام بازنشسته شد
پاسور مشهدی والیبال کشورمان در ۴۷ سالگی بالأخره کفش‌هایش را آویخت.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ والیبالیست کهنه‌کار مشهدی سرانجام در سن ۴۷ سالگی کفش‌هایش را آویخت و از دنیای توپ‌وتور خداحافظی کرد. این خبر به اندازه خبر ضمیمه آن که قبول هدایت تیم والیبال لیگ‌یکی از شهر تهران است، شوکه‌کننده نبود. به همه این‌ها اضافه کنید نقش جدید او را در مدیریت یک باشگاه فوتسال بانوان که امیر حسینی را به چهره روز ورزش خراسان تبدیل کرده است؛ مردی که در سال‌های گذشته با تداوم حضورش در میدان و خلق رکورد‌های جدید بازی در لیگ‌برتر در این سن‌وسال، همواره همه را شگفت‌زده می‌کرد و این‌بار که دیگر گویا خریداری در لیگ‌برتر والیبال نداشت، تصمیم گرفت با تصمیم‌های جدیدش والیبال مشهد را غافل‌گیر کند. امیر حسینی حالا پاسور بازنشسته‌ای است که سرمربیگری یک تیم لیگ‌یکی و مدیریت یک باشگاه فوتسال بانوان را به عهده دارد؛ دو نقش متفاوت برای ستاره پرماجرای مشهدی دنیای والیبال.

ماجراجویی امیر؛ از مشهد تا تهران

پاسور ۱۷۰ سانتی‌متری والیبال خراسان در دهه هفتاد و تحت‌تأثیر حضور در شهرستان چندان دیده نشد. او در جام فجر و تیم‌ملی امید آن‌چنان که باید و شاید دیده نشد، ولی پس از آن بود که رفته‌رفته و در دهه‌های هشتاد و نود به یکی از چهره‌های ماندگار تاریخ والیبال ایران تبدیل شد. او سال ۱۳۷۹ به تیم صنام تهران پیوست و از آنجا بود که زیر نظر مصطفی کارخانه به سوی خوشبختی پلی به بلندای سه دهه حضور در سطح اول والیبال ایران زد.

او سرانجام پیراهن تیم‌ملی والیبال ایران را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۱ بر تن کرد تا در مسیر سبز گام بردارد. امیر حسینی در دوران بازی‌اش در لیگ‌برتر ۱۰ جام قهرمانی را با تیم‌هایی مانند صنام و پیکان به دست آورد. او لقب بهترین بازیکن دهه هشتاد والیبال ایران را از آن خود کرد، اما این بدان معنا نیست که در دهه نود کم‌فروغ یا دور از والیبال بود، بلکه حسینی در این دهه هم بار‌ها توانست نقشش را به‌خوبی ایفا کند و در تیم‌هایی که حضور داشت، ستاره‌ای بلامنازع باشد.

۴ دهه حضور و پایان در ۴۷ سالگی

۲۹ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ بود که امیر حسینی با پیراهن سایپا مقابل شهرداری ورامین به میدان رفت تا رکورد خارق‌العاده سه دهه حضور در لیگ‌برتر را به نام خود ثبت کند. او که در کارنامه‌اش عنوان برترین پاسور آسیایی را دارد، حالا رکورد‌های جدیدی برای خلق‌کردن پیش رو دارد؛ ازجمله رکورد حضور هم‌زمان به‌عنوان سرمربی یک تیم و مدیریت باشگاه فوتسال بانوان!

مدیریت باشگاه فوتسال بانوان در کرج

هفتم مرداد ۱۴۰۱ بود که قرعه‌کشی لیگ‌برتر فوتسال بانوان انجام شد و یک حضور عجیب این مراسم را تحت‌شعاع خود قرار داد. حضور امیر حسینی، کاپیتان اسبق باشگاه پیکان و تیم‌ملی والیبال، به‌عنوان نماینده یکی از تیم‌های بانوان در جلسه، اتفاقی بود که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. حسینی که پیش از این حضور در ارکان مدیریتی یک باشگاه فوتسال را تکذیب کرده بود، این‌بار به‌طور رسمی نماینده نصر فردیس کرج برای حضور در لیگ‌برتر فوتسال بانوان شده بود. حسینی حتی چندی پس از این اتفاق در کنار سرمربی و کادر فنی مشهدی تیم فوتسال بانوان نصر فردیس کرج عکس یادگاری گرفت تا حضورش در این عرصه تأیید شود.

سرمربیگری لیگ‌یک با امید نصر تهران

سی‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک مردان ایران با حضور ۲۲ تیم در دو گروه مقدماتی از دوشنبه ۲۱ شهریور آغاز شد و حضور مربی نام‌آشنای مشهدی روی نیمکت تیم امید نصر تهران جلب‌توجه می‌کرد. امیر حسینی درحالی سرمربیگری این تیم را با کمک رضا صفایی به عهده دارد که این فصل در اولین تجربه سرمربیگری کار سختی در پیش دارد. حسینی و یارانش در گروه الف این مسابقات با درنای ارومیه، شمس، مقاومت بسیج، توپکای بابلسر، مس سونگون، کندوان شمال نور، زرین‌اسکان میاندوآب، عقاب نهاجا، طلوع سپید باران انزلی و ملوان تهران هم‌گروه هستند.

این رقابت‌ها در دو گروه یازده‌تیمی برگزار می‌شود و در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه چهار تیم برتر به مرحله پلی‌آف و حذفی صعود می‌کنند. مراحل پلی‌آف لیگ دسته‌یک مردان به‌صورت دو برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد. دیدار رده‌بندی و نهایی لیگ دسته‌یک مردان سال ۱۴۰۱ نیز به‌صورت تک‌مسابقه است و قهرمان و نایب‌قهرمان این رقابت‌ها سهمیه حضور در لیگ‌برتر والیبال سال ۱۴۰۲ را به دست خواهند آورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->