رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد: در مورد تغییر اقلیم، نیازمند به‌روزرسانی اطلاعات هستیم ناصحی: اگر تدبیر مدیریت شهری نبود، در سیل دوم مشهد هم قربانی داشتیم تقدیر شهردار مشهد از جمعی از نیروهای امدادرسان شهرداری در سیل کنارک و مشهد + فیلم شهردار مشهد: مدیریت شهری پای کار مردم ایستاده است + فیلم آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار می‌شود حل گره ترافیکی میدان شهید فهمیده مشهد با احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح تسلیت شهردار مشهدمقدس در پی درگذشت مادر مکرمه «سیدحسن نصرالله» برخورد جدی با بهره‌برداران غیرمجاز منابع آبی در مشهد اعمال‌قانون یک هزار و ۲۷۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۶ خرداد ۱۴۰۳) توسعه فرهنگ‌سرای انتظار در دستور کار شهرداری مشهد تحویل اقلام اساسی آسیب دیدگان ناشی از سیل مشهد تاریخ جدیدی در مشهد هم‌زمان با بدرقه باشکوه «شهید جمهور» رقم خورد | تقدیر ویژه فرماندار از عملکرد شهرداری مشهد + فیلم شهردار مشهد مقدس: آبرومندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تشییع میلیونی «شهید جمهور» + فیلم توسعه پایدار و مقابله با بحران آب از مسیر آب‌های خاکستری | نگاهی به گام‌های شهرداری مشهد در مسیر بهره‌گیری از آب‌های خاکستری هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۵ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، خیابان کوثر و سه‌راه خیام | فوت راکب موتورسیکلت در بزرگراه شهید چراغچی (۵ خرداد ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید فاطمی‌ارفع مدیر پروژه مسجدمحوری شهرداری مشهدمقدس شد رکوردشکنی مترو در روز تشییع شهید جمهور در مشهد روایتی از اقدامات مدیریت شهری مشهد در روز تشییع شهید جمهور مشاور عالی شهردار مشهد در امور مرتبط با سران قوا منصوب شد + تصویر
سرخط خبرها

اجرای ۴۶ پروژه آب و برق در استان با حضور وزیر نیرو

  • کد خبر: ۱۲۷۷۸
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
اجرای ۴۶ پروژه آب و برق در استان با حضور وزیر نیرو
وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو به جز پروژه‌های بهره برداری شده در این روز در خراسان رضوی ۴۶ پروژه بزرگ آب و برق را در شهر‌ها و روستا‌های استان در دست اجرا دارد.
به گزارش شهرآرا نیوز، رضا اردکانیان با اعلام این خبر افزود: حجم سرمایه گذاری این پروژه‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است. به صورت متوسط از پیشرفت ۵۱ درصد برخوردار و تا پایان دولت ۱۲ بخش قابل توجهی به مدار بهره برداری وارد می‌شوند.
وی ادامه داد: پویش#هرهفته_الف_ ب _ایران کاری است که به مدد تلاش شبانه روزی خانواده بزرگ صنعت آب و برق از نیمه دوم سال جاری آغاز شده و هدف گذاری آن تا پایان سال افتتاح ۲۲۷ پروژه بزرگ حوزه آب و برق با سرمایه بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
وی افزود: امروز در هفته ۱۰ این پویش هستیم که شامل استان خراسان رضوی و گیلان است. 
اردکانیان یادآور شد: در هفته ۱۰ از ۲۲۷ پروژه وعده داده شده ۸۶ پروژه با سرمایه گذاری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان شامل نیروگاه‌ها تصفیه خانه آب و فاضلاب خطوط آبرسانی شبکه‌های آبیاری و زه کشی و آبرسانی به روستا‌ها به بهره‌برداری رسیده اند.
وی با بیان اینکه علاوه بر این، در استان‌هایی که تاکنون برنامه این پویش در آن‌ها اجرا شده عملیات اجرایی ۲۹ پروژه دیگر نیز با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز شده، گفت: هدف دیگر این پویش کلنگ زنی طرح‌های جدید است.
وزیر نیرو خاطر نشان کرد: امروز در هفته دهم در استان خراسان رضوی ۱۳ پروژه با سرمایه گذاری ۵۵۷ میلیارد تومان در شهرستان‌های مختلف به مدار بهره برداری خواهند آمد.
اردکانیان گفت: از مهمترین این پروژه‌ها افتتاح پست ۴۰۰ کیلوولت زکریا است. اگر مصرف درست را در جامعه نهادینه نکنیم هیچ‌گاه فاصله بین تولید و تقاضا را پر نخواهیم کرد.
وی افزود: پایداری جامعه و تاب آوری روزافزون آن و رسیدن به هدف‌های توسعه کشور مستلزم روش‌های صحیح مصرف است، امروز عملیات اجرایی پست امام رضا (ع) نیز کلنگ زنی شد و مطابق برنامه در دوسال آینده به اتمام خواهد رسید.
وی افزود: این پست از مهم‌ترین سازه‌های صنعت برق و اولین پستی است که در منطقه داخلی شهر احداث می‌شود و نقش تعیین کننده‌ای در پایداری برق دارد.
وزیر نیرو با بیان اینکه در بخش آب نیز سد مهم زنگانلو در درگز بخش مهمی در تامین آب شرب و بهداشت منطقه و مصارف صنعتی دارد ادامه داد: این پروژه با سرمایه گذاری ۲۱۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.
اردکانیان افزود: این سد موجب آبرسانی به ۳۰ روستا با جمعیت ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در مناطق مختلف خواهد شد که این افراد از نعمت دسترسی به شبکه پایدار آب برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: طرح دیگر اختصاص ایستگاه‌های پمپاز آب و پروژه مهم تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب در بخش کشاورزی با رعایت همه ملاحضات زیست محیطی است که امیدواریم موجب رشد این بخش مهم در صنعت فاضلاب شود
خبرنگار: ملیحه فلاح
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->