هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی
سرخط خبرها

با ویزای توریستی کانادا چه فعالیت‌هایی می توان انجام داد؟

  • کد خبر: ۱۲۸۰۹۵
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
با ویزای توریستی کانادا چه فعالیت‌هایی می توان انجام داد؟
درخواست ویزای اقامت موقتی برای کار و تحصیل هر کسی غیر از شهروندان کانادا و کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند، ضروری است.

گزارش آگهی

درخواست ویزای اقامت موقتی برای کار و تحصیل هر کسی غیر از شهروندان کانادا و کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند، ضروری است. اگر صرفا به دنبال گردش در کانادا هستید و شهروند کشورهای معاف نباشید، باید برای اخذ ویزای توریستی کانادا درخواست بدهید.

در حالی که مجوز کار و تحصیل برای انجام اقدامات مشخصی در کانادا صادر می‌شود، اما ویزای توریستی کانادا محدوده گسترده تری را پوشش می دهد. اما این بدان معنا نیست که محدودیتی روی آن وجود ندارد و به عنوان یک توریست بتوانید هر کاری که دلتان می خواهد را انجام دهید.

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای گردشگری یا ویزای توریستی کانادا یک ویزای اقامت موقتی در کانادا است که با اهداف زیر به دارنده ویزا اعطا می شود:

  • به هدف بازدید از کانادا
  • بازدید از اعضای خانواده

با داشتن ویزای توریستی کانادا میتوانید به مبادی ورودی این کشور بروید و درخواست ورود به کشور بدهید. ماموران گشت مرزی می توانند ورود شما به کشور را براساس مدارک و موقعیتتان قبول یا رد کنند. در صورت داشتن ویزای توریستی کانادا و مدارک نشان دهنده عدم سوء پیشینه، مدرک ورود به کشور به منظور گردش یا دیدن اعضای خانواده برای فرد صادر خواهد شد.

با ویزای توریستی کانادا چه کاری می‌توان کرد؟

با ویزای توریستی کانادا چه فعالیت‌هایی می توان انجام داد؟

فعالیت های زیر با استفاده از ویزای توریستی کانادا ممکن است:

ورود و ماندن در کانادا

اول و مهمتر از همه این است که بتوانید وارد خاک کانادا شوید؛ ویزای توریستی کانادا به شما اجازه می دهد تا بعد از ورود به این کشور، به صورت موقت در آنجا بمانید و یا به هر جایی که می خواهید بروید. یادتان باشد که همه این مسائل موقتی است و ویزای توریستی می تواند نهایتا شش ماهه باشد. مدت زمان دقیق اعتبار ویزا توسط مامور صادرکننده ویزا تعیین می شود. با اتمام دوره اعتبار ویزا، مجوز قانونی فرد برای حضور در کانادا نیز به اتمام می رسد.

عبور از کانادا

گاهی اوقات خود کانادا مقصدتان نیست، اما برای رسیدن به مقصدتان می بایست از کانادا عبور کنید؛ در این صورت هم باید درخواست ویزای توریستی کانادا را بدهید.

جستجو برای کار در کانادا

اگرچه نباید از ویزای توریستی برای جستجو به دنبال کار در کانادا استفاده کرد، اما جستجوی شغل برای گردشگران منع قانونی ندارد. در واقع کارفرمایان کانادایی اصولا ترجیح می دهند که متقاضیان کار را قبل از استخدام و به صورت حضوری ببینند؛ بنابراین جستجو برای کار از درون خود کشور می تواند فرایند یافتن موقعیت کاری را ساده تر کند. اما اگر می خواهید در مدت حضور در کانادا به دنبال کار بگردید، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. دلیل حضور در کانادا را از مامور اداره مهاجرت مخفی نکنید و درباره آن دروغ نگویید.
  2. از شما خواسته می شود تا قصد خود از بازگشت به کشور خود بعد از پایان اعتبار ویزا و صرف نظر از نتیجه جستجو به دنبال کار را ثابت کنید.
  3. باید ثابت کنید که قصد کار بدون مجوز در کانادا را ندارید.

انجام کارهای تجاری

اگرچه هر گونه کار تجاری در کانادا باید با در اختیار داشتن مجوز کار انجام گیرد، اما مادامی که مستقیما وارد بازار کار نشوید، می توانید با در دست داشتن ویزای توریستی وارد بعضی فعالیت های تجاری نیز شوید. برای مثال می توانید:

  • خدمات یا محصولاتی را از یک کسب و کار کانادایی برای یک مشتری خارجی خریداری کنید.
  • از یک محل کسب و کار بازدید کنید.
  • با دعوتنامه دریافت شده از یک کسب و کار کانادایی، تحت آموزش استفاده از محصول، فروش یا فعالیت های تجاری قرار بگیرید.
  • قبل از تصمیم گیری به سرمایه گذاری در کانادا با افراد مختلفی ملاقات داشته باشید.

درخواست تمدید اقامت در کانادا

حداکثر اعتبار ویزای توریستی کانادا شش ماهه است، اما اگر قصد دارید بیش از مقدار ذکر شده در ویزا در کانادا بمانید، می توانید درخواست تمدید اعتبار ویزا را بدهید. تمدید یا عدم تمدید ویزای توریستی فرد به صلاحدید مامور اداره مهاجرت انجام می شود.

حضور در یک دوره کوتاه در کانادا

معمولا برای تحصیل در کانادا باید مجوز تحصیل داشته باشید، اما موارد کمی مثل موارد زیر نیز وجود دارد که فرد می تواند با داشتن ویزای توریستی، مشغول به تحصیل در کانادا شود:

  • مرکز ارائه دهنده دوره، یک موسسه آموزشی منتخب (DLI) نیست.
  • طول دوره یا برنامه کمتر از شش ماه است.
  • دوره ارائه شده بخشی از یک برنامه طولانی مدت نیست.
  • قبل از اتمام اعتبار ویزای توریستی می توانید دوره را به اتمام برسانید.

نمی توانید با ویزای توریستی کانادا، کارهای زیر را انجام دهید.

با ویزای توریستی کانادا چه فعالیت‌هایی می توان انجام داد؟

اقامت دائم

با ویزای توریستی کانادا می توانید به کانادا وارد شوید و به صورت موقت در آنجا بمانید؛ اما این وضعیت موقتی است و نمی توانید بیش از زمان تعیین شده در خاک کانادا باقی بمانید. اگر به دنبال اقامت دائمی در کانادا هستید، باید روش‌های مهاجرت به کانادا را بررسی نمایید.

کار در کانادا

برای کار در کانادا به یک مجوز رسمی کار در کانادا نیاز دارید و با استفاده از ویزای توریستی کانادا، نمی توانید در یک موقعیت شغلی مشغول به کار شوید. بنابراین یادتان باشد در زمان حضور در کانادا با استفاده از ویزای توریستی، درگیر فعالیت های تجاری و عضویت در بازار کار کانادا نشوید.

درخواست مجوز کار بدهید.

شاید بتوانید در زمان بازدید از کانادا به دنبال کار بگردید، اما امکان ثبت درخواست مجوز کار برای یک موقعیت شغلی وجود ندارد. برای این کار باید ابتدا به کشور خود برگردید و از طریق دفاتر ویزای کانادا، درخواست خود مبنی بر اجازه کار در کانادا را ثبت کنید.

تحصیل در کانادا

فرد دارنده ویزای توریستی کانادا، به غیر از موارد ذکر شده در بالا نمی تواند مشغول تحصیل در کانادا شوید. در هر موردی غیر از این موارد به مجوز تحصیل در کانادا نیاز خواهید داشت.

درخواست مجوز تحصیل بدهید.

اگر برای گردش به کانادا رفته باشید، نمی توانید از داخل کانادا برای تحصیل در کانادا اقدام کنید. باید فرایند اخذ ویزای تحصیلی خود را بعد از بازگشت به کشور خود شروع کنید. یک استثنا برای ثبت درخواست مجوز تحصیل از درون خاک کانادا مربوط به زمانی است که یکی از اعضای خانواده اش، مجوز کار یا تحصیل در کانادا را داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->