ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم!
سرخط خبرها
مأموریت بزرگ شرقی‌های لیگ در جنوب

دختران بسکتبالیست به امید کسب پیروزی راهی بندرعباس شدند

  • کد خبر: ۱۲۸۵۴
  • ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
دختران بسکتبالیست به امید کسب پیروزی راهی بندرعباس شدند
دختران بسکتبالیست مشهد فردا باید در دیداری حساس و مهم در بندرعباس به میدان بروند تا امید و روحیه به اردوگاه تیم آویژه‌صنعت پارسا بازگردد.
مژده رنگیان - هفته هفتم لیگ برتر بسکتبال بانوان از راه رسیده است و تیم مشهدی باید در دیداری بزرگ خارج از خانه به میدان برود تا با کسب امتیاز، جایگاهش در جدول را بهبود بخشد. امسال تیم آویژه با همان شاکله بومی لیگ‌یک و حتی با ازدست‌دادن تعدادی از بازیکنان مشهدی خود، راهی کارزار لیگ برتر شد، جایی که تیم‌های بزرگ و مدعی با بهترین بازیکنان ملی سال‌ها در آن حضور دارند یا دیگرتیم‌های متوسط از حامیان مالی قدرتمند و غنی برخوردارند. قطعا در چنین‌شرایطی برای ماندن در کورس رقابت‌ها و زنگ تفریح‌نبودن برای دیگرتیم‌ها، باید از حداقل امکانات برخوردار بود که وضعیت برای مشهدی‌ها این‌گونه نیست. نگاهی به آمار بازی‌های مشهد نشان می‌دهد یکی از ضعف‌های اصلی این تیم نداشتن تمرکز یا مهارت برای کسب امتیاز از پرتاب‌های دوامتیازی است. بازیکنان تیم می‌توانند مالک توپ شوند، خود را به سبد حریف برسانند، اما توپ‌ها با بدشانسی یا کم‌تجربگی درون سبد قرار نمی‌گیرد. حریف توپ را می‌گیرد و با ضدحمله به‌راحتی برای خود امتیاز می‌خرد. همین سبک بازی باعث می‌شود تا آن‌ها در این فصل سخت‌ترین و البته نزدیک‌ترین شکست‌ها را متحمل شوند.


نگاهی به آمار‌های جدال رفت مشهد و هرمزگان
تیم بانوان آویژه‌صنعت پارسا فردا پنجشنبه قرار است خارج از خانه مقابل حریف خود به میدان بروند. آن‌ها راهی بندرعباس شده‌اند تا برابر تیم خانه بسکتبال هرمزگان صف‌آرایی کنند. آمار بازی رفت امیدوارکننده است، زیرا ۷۲ بر ۶۱ و با فاصله نسبتا کم، بازی را در مشهد به حریف واگذار کردند. با پشت‌سرگذاشتن ۵ بازی سخت قطعا دختران بسکتبالیست مشهد می‌توانند این فاصله را کم کنند و پس از هفته‌ها ناکامی و شکست‌های سنگین، یک پیروزی به شهر خود سوغات ببرند.


البته حریف هرمزگانی، حریف آسانی نیست. آن‌ها در طول فصل ۴ پیروزی و فقط ۲ شکست به دست آورده‌اند. ۷۰ گل بیشتر از مشهدی‌ها وارد سبد کرده‌اند، اما در مقابل به‌واسطه دفاع خوبی که دارند، توانسته‌اند در بازی‌ها پیروز میدان باشند. آن‌ها ۳۷۱ گل دریافت کرده‌اند، اما شاگردان یاس قائم‌مقامی ۵۱۵ گلِ خورده دارند که در بین تیم‌های شرکت‌کننده لیگ، ضعیف‌ترین آمار است. هرمزگان در رده سوم جدول گروه‌ب قرار دارد و مشهدی‌ها با یک پیروزی و ۵ شکست در جایگاه پنجم جدول شش‌تیمی.


در دیدار دور رفت، کاظمی، بازیکن آویژه، با ۱۸ امتیاز پرامتیازترین بازیکن تیم بود و پس از آن بهاره کتابدار با ۱۴ امتیاز در صدر قرار داشت. عنوان بهترین ریباندر مشهدی نیز با ۸ ریباند به بهاره کتابدار رسید و عاطفه کتابدار بهترین پاسور تیم آویژه در این بازی با ۲ پاس منجر به گل شد. بعد از او نیز خواهر او یعنی بهاره قرار دارد. بهاره در این دیدار ۲۷ درصد پرتاب‌هایش به خطا رفت و در مقابل، عاطفه موفق‌تر ظاهر شده و فقط ۸ درصد پرتاب‌هایش به امتیاز منجر نشد.


در بازی رفت از ۵۴ فرصتی که بازیکنان مشهدی اقدام به پرتاب کردند، تنها ۲۰ پرتاب دوامتیازی به امتیاز تبدیل شد. یکی از اتفاقات جالب این بازی این بود که آن‌ها ۳۴ بار اقدام به پرتاب سه‌امتیازی کردند، اما ازاین‌میان تنها ۵ بار توپ درون سبد نشست. همچنین شاگردان قائم‌مقامی در پرتاب‌های آزاد فقط توانستند از ۱۲ فرصت، ۶ پرتاب را تبدیل به گل کنند. آمار پرتاب‌های آزاد در تیم هرمزگان بهتر است و در بازی رفت امتیاز همین پرتاب‌ها منجر به شکست تیم آویژه شد. بدون اغراق یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم مشهد در زمین، بازیکن شماره ۹ یعنی بهاره کتابدار است که به‌همراه خواهر دوقلوی خود از بازیکنان باتجربه این رشته در مشهد است.


دغدغه کاری، بازیکنان را خسته می‌کند
بهاره کتابدار، بازیکن تیم آویژه‌صنعت پارسا، درباره وضعیت تیم خود می‌گوید: نسبت به دور رفت که چند بازیکن آسیب‌دیده داشتیم و در چند بازی آن‌ها را در کنار تیم نداشتیم، الان خداراشکر وضعیت بهتری دارند، هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده‌اند و به اوج آمادگی نرسیده‌اند، اما می‌توانند به تیم کمک کنند. از نظر آمادگی بدنی قطعا تیم بهتر شده و از نظر فنی سمانه سقا نیز به تیم اضافه شد و حالا در کادرفنی ۲ مربی داریم که می‌توانند به بهترشدن تیم کمک کنند.


او درباره ضعف تیم هم ادامه می‌دهد: باوجود حمایت‌های باشگاه پارسا که شرایط بسیار بهتری نسبت به سال‌های قبل داریم، هنوز مشکلاتی برای بازیکنان وجود دارد. اولین سالی بود که تحت پوشش یک باشگاه رسمی در مسابقات حاضر شدیم، اما هیچ‌کدام از بازیکنان امسال حقوقی دریافت نمی‌کنند و قراردادی وجود ندارد. همین موضوع باعث شده است تا بازیکنان با وجود دغدغه شغلی و با خستگی در تمرینات حاضر شوند. اگر بازیکنان دستمزد بگیرند، قطعا از حجم کار خود کم می‌کنند تا بیشتر در خدمت تیم و باشگاه باشند. یک تیم حرفه‌ای باید ۳ جلسه تمرینی بدن‌سازی، شوت و تاکتیک داشته باشد، اما در روز تنها یک جلسه تمرین داریم که برای کسب آمادگی بسیار کم است.


بازیکن تیم آویژه‌صنعت مشهد تصریح می‌کند: تیم‌های بومی با تیم‌های قدرتمند تفاوت زیادی دارند. بازیکنان پول می‌گیرند و در طول سال تمرین می‌کنند. برای اینکه تیم بومی بتواند بهترین نتیجه را بگیرد، باید دست‌کم یک اسپانسر خوب داشته باشیم تا همگی بر روی تیم تمرکز کنند و چند ماه قبل از شروع رقابت‌ها تمرینات آغاز شود. درحالی‌که ما امسال یک ماه مانده به شروع لیگ دور هم جمع شدیم و باشگاه در زمان شروع لیگ به ما ملحق شد. درحال‌حاضر باشگاه این قول را داده است که در صورت حفظ سهمیه تیم در لیگ برتر، سال آینده برنامه‌ریزی بهتری برای حضور در رقابت‌ها داشته باشیم.


نداشتن تمرین کافی، دلیل ناکامی در شوت‌ها
یکی از ایراد‌هایی که به تیم مشهد وارد است، موفق‌نبودن در شوت‌هاست. کتابدار دراین‌باره می‌گوید: به‌دلیل نداشتن تمرین کافی، درصد شوت‌های ما در مسابقات به چشم می‌آید. باوجود تلاش زیاد، تمرین شوت نداریم که همین موضوع در مسابقات خودش را خیلی نشان می‌دهد و یکی از ضعف‌های ماست. یکی از دلایل موفقیت تیم‌های قدرتمند نیز در پست سنتر است که باعث می‌شود نتایج بهتری داشته باشند و توجه به این پست در تیم مشهد نیز می‌تواند کمک خوبی به تیم باشد.
او با اشاره به بازی پیش‌روی تیم در هفته هفتم لیگ برتر خاطرنشان می‌کند: روز پنجشنبه بازی حساس و مهمی داریم. قطعا شرایط روحی و وضعیت تیمی بندرعباس از ما بهتر است، ولی ما بیشتر از حریف به این پیروزی نیاز داریم و این دیدار از اهمیت بیشتری برای ما برخوردار است. باوجود امتیاز میزبانی حریف، باید جنگنده‌تر از هرمزگان در زمین حاضر شویم. برای این بازی بچه‌ها انگیزه بالایی دارند و اصلا دورازانتظار نیست که با همان اختلاف دور رفت بتوانیم تیم هرمزگان را شکست دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->