نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

پشت پرده ارسال نشده نام فغانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا

  • کد خبر: ۱۲۸۵۶۹
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
پشت پرده ارسال نشده نام فغانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا
کمیته داوران به دلیل اینکه ارسال دوباره نام علیرضا فغانی مانع پیشرفت دیگر داوران می‌شد، از اعلام نام این داور که به استرالیا مهاجرت کرده به کنفدراسیون فوتبال آسیا خودداری کرد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، چند روز پیش خبری در جامعه داوری مثل بمب ترکید و اهالی فوتبال را در بهت و حیرت فرو برد. خبر کنار گذاشتن علیرضا فغانی از لیست بین‌المللی آن قدر عجیب و غریب بود که اهالی رسانه فوراً سراغ خداداد افشاریان (رئیس کمیته داوران) رفتند و از او بابت تصمیم عجیبش توضیح خواستند. با اینکه افشاریان سعی کرد

با آوردن یکسری ادله اهالی رسانه و فوتبال را قانع کند که پشت تصمیم کمیته داوران منطق بوده است، اما هیچ کس از توضیحات آقای رئیس قانع نشد و در نهایت افشاریان با انتقادات شدیدی مواجه شد که بعید است برای آن پاسخی داشته باشد. اینکه فغانی به‌دلیل اینکه مانع پیشرفت داورانی شده که در لیست پشت نام او قرار داشتند و با این ادله باید از حضور در جام ملت‌ها محروم شود، نشانگر آن است که افشاریان عذر بدتر از گناه آورده است.

نکته اینجا است که رئیس کمیته داوران می‌داند آن‌هایی که در زمینه داوری دستی بر آتش دارند نه تنها حرف‌های او را تأیید نمی‌کنند بلکه چنین تصمیمی را نوعی خودزنی دانسته و تدبیر رؤسا را زیر سؤال می‌برند! البته در خصوص لیست بین‌المللی که با خارج شدن نام فغانی و مؤمنی دو نفر جدید (عرب‌براقی و منصوریان) اضافه شدند صحبت زیاد است و به همین اندازه در خصوص لیست بین‌المللی کمک داوران که نام محمد ابوالفضلی به‌دلیل نزدیک شدن به سن بازنشستگی و همچنین علی میرزابیگی به‌دلیل نرفتن تست، از لیست حذف شد حرف‌های ناگفته زیادی وجود دارد که سر وقت باید در خصوص آن‌ها برای مخاطب فوتبال صحبت کرد، اما نکته‌ای که بهانه نوشتن این گزارش شد حذف باورنکردنی نام فغانی و کمک دومش ابوالفضلی از لیست بین‌المللی است که با این کار عملاً شانس حضور در جام ملت‌ها از آن‌ها گرفته شد و این مصداق بارز خودزنی است.

نکته قابل توجه دیگر این است که افشاریان برای اینکه راه را برای پیشرفت داوران دیگر باز کند خط قرمز روی نام فغانی کشیده، اما این‌طور که گفته می‌شود فغانی قبل از تصمیم عجیب کمیته داوران پیشنهاد جالبی داده که نام او را در لیست بین‌المللی به‌عنوان نفر دوم رد کنند و با این کار هم به موعود بنیادی‌فر و هم به خود فغانی شانس حضور در بازی‌های آسیایی را بدهند که افشاریان حتی این پیشنهاد را نادیده گرفته و با لجاجت ضمن حذف نام فغانی، موعود را به‌عنوان نفر اول لیست به‌ای اف سی معرفی کرده است.

موضوع دیگر در مورد لیست جنجالی آقای رئیس حذف یکی از کمک داوران جام جهانی از لیست بین‌المللی است که این حذف به بهانه سن ابوالفضلی صورت گرفته در حالی که فیفا در تصمیمات اخیر خود هیچ حساسیتی روی سن داوران ندارد و در صورت اینکه داور از نظر بدنی و فنی در شرایط خوبی باشد حتی با پشت سرگذاشتن سن پنجاه سالگی هم قادر است در میادین بین‌المللی حضور پیدا کند، پس بهانه سن و سال هم حربه خوبی برای کنار گذاستن داور در اوج آمادگی نیست.

در چنین شرایطی با بی‌مهری که بعضاً کمیته داوران به استعداد‌های خود دارد باید حق داد که آن‌ها برای پیشرفت و افزایش شانس خود به مهاجرت فکر کنند. این‌طور که گفته می‌شود غیر از فغانی یکی دیگر از داوران بین‌المللی که اتفاقاً در کوبل داوری فغانی در جام جهانی هستند به کشور استرالیا مهاجرت می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->