تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند
سرخط خبرها

لاوروف: غرب به دنبال آن است که روسیه را یک تهدید اتمی نشان دهد

  • کد خبر: ۱۲۸۶۳۲
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
لاوروف: غرب به دنبال آن است که روسیه را یک تهدید اتمی نشان دهد
وزیر خارجه روسیه با اشاره به لفاظی‌های اتمی غرب تاکید کرد کشورهای غربی تلاش می‌کنند مسکو را برای جهان یک تهدید اتمی نشان دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز شنبه تاکید کرد که غرب با توسل به دروغ و فریب کاری به دنبال این است که روسیه را تهدید اتمی نشان دهد. 

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با یک روزنامه روسی گفت: کشورهای غربی همه چیز را تحریف می‌کنند تا نشان دهند که روسیه در حال ابراز تهدیدهای اتمی و استفاده از سلاح اتمی در اوکراین است؛ از دروغهای مختلف تا دستکاریهای آشکار در این زمینه استفاده می‌کند که البته ما به آن عادت کرده‌ایم. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، به گفته این دیپلمات ارشد روسی، آمریکا و متحدانش فعالانه تلاش می‌کنند که لفاظی اتمی را در دستور کار جهانی خود درباره اوکراین قرار دهند.

 پیشتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از ناتو خواسته بود که سلاحهای پیشگیرانه برای حمله به روسیه در اختیار آنها قرار دهد. «لنوید اسلاتسکی» رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه روز پنج شنبه در واکنش به به این اظهارات گفته بود که رئیس جمهوری اوکراین درحال پرتاب کردن کشورهای غربی به لفاظی اتمی و هل دادن جهان به سمت یک جنگ آخرالزمانی است.

در شرایطی که تنشهای بین روسیه و غرب درباره جنگ اوکراین در حال رشد فزاینده است، روز شنبه آتش‌سوزی و فرو ریختن بخشی از پل کریمه خبرساز شد.

منابع رسانه‌ای و برخی منابع محلی در روسیه با انتشار فیلم‌ها و تصاویری از پل کریمه گزارش دادند، این پل آتش گرفته و بخشی از سازه آن فرو ریخته است. این حادثه سه روز بعد از آن رخ داده که مقامات پنتاگون گفته بودند اوکراین توانایی حمله به اهداف روسیه در شبه جزیره کریمه را دارد.

«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ضمن استقبال از انفجار پل کریمه اعلام کرد که این منطقه باید به اوکراین برگردانده شود. او گفته  این تازه آغاز ماجرا است و همه تجهیزات غیرقانونی باید نابود شود.

لاوروف درباره جنگ اقتصادی غرب با روسیه نیز گفت: روسیه تاکنون با خویشتن‌داری به اقدامات تجاوزکارانه اقتصادی غرب پاسخ داده است، اما صبر و شکیبایی ما نامحدود نیست و حدی دارد.

دیپلمات ارشد روسیه در پایان به غرب هشدار داد که با زبان تحریم با روسیه حرف نزنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->