بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

باخت بخت مهاجری

  • کد خبر: ۱۲۸۷۰۷
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
باخت بخت مهاجری
نفت مسجدسلیمان با سرمربی مشهدی خود پس از تعطیلات فیفادی بدترین نتایج را گرفته است

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تیر خلاص کی‌روش استنلی در دقیقه ۹۰ به‌علاوه ۳ سرمربی مشهدی را از پا درمی‌آورد. محمدرضا مهاجری و تیمش که تا قبل از تعطیلات فیفادی روی ابر‌ها سیر می‌کردند، حالا بعد از دو هفته ستاره اقبالشان افول کرده است. تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در چارچوب هفته هشتم لیگ‌برتر فوتبال با پنج گل مغلوب توپخانه سیرجان شد تا حالا رفته‌رفته زرد‌های مسجدسیلمانی سایه سنگین بحران را احساس کنند.

تیمی که در شش هفته اول از قضا بازی‌های سختی هم داشت و در همان دوران، نبرد سخت با سرخابی‌های همیشه‌بزرگ و مدعی را پشت‌سر گذاشت. با وجود این نمایش تیم مهاجری آن‌قدر دل‌چسب بود که هواداران دوآتشه این تیم حتی بعد از باخت به پرسپولیس در خانه هم پرچم تیمشان را بر فراز ورزشگاه شهید بهنام محمدی به اهتزاز درآوردند و شادی کردند. اما حالا اوضاع دگرگون شده است. تیم مهاجری از اوج به زیر آمده است و کارشناسان دنبال تحلیل دلایل این افول هستند. چرا تیم نفت مسجدسلیمان با سرمربی مشهدی بعد از تعطیلات فیفادی وارد بحران شد؟

ترکیب جوانی و تجربه

محمدرضا مهاجری فقط چند بازی در لیگ‌برتر بیست‌ویکم بالای سر تیم نفت مسجدسلیمان بود و در همان چند دیدار توانست تیم بحران‌زده و مدعی دوم سقوط از مسابقات را در لیگ نگه دارد. اتفاقی که او را به مرد محبوب سکو‌های مسجدسلیمان بدل کرد. سرمربی مشهدی بعد از این دستاورد از سوی مدیران باشگاه به ادامه همکاری فراخوانده شد. مهاجری در فصل نقل‌وانتقالات باتوجه‌به توان باشگاه ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را گرد هم آورد. جوانانی که بمب انرژی بودند و باتجربه‌هایی که انگیزه‌های فراوان برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران داشتند. تیم مهاجری تیمی یکدست و همدل بود که در دفاع عقیل کعبی باتجربه را در کنار دغاغله و باقری جوان و در خط جلو هم در کنار حسین شنانی جوان و آینده‌دار، پیمان رنجبری و پیمان میری باتجربه را داشت.

۲ نمایش دل‌پذیر و دوجین دلبری

تیم مهاجری در شش هفته ابتدایی مس کرمان و نفت آبادان را برد، اما هیچ‌کدام به‌اندازه تک‌امتیاز به‌دست‌آمده از دیدار با سرخابی‌ها به کام هواداران این تیم نبود. نفت مسجدسلیمان با هدایت این مربی مشهدی با استقلال به تساوی بدون گل رسید و مقابل پرسپولیس ۲ بر ۱ باخت، اما آن‌قدر خوب بازی کرد که هواداران جنوبی نمایش تیمشان را «جوگوبونیتو» مسجدسلیمانی قلمداد کردند. دو نمایش دلبرانه برای تیمی که فصل قبل تا مرز‌های سقوط پیش رفت و حالا به تیمی دل‌پذیر و دوست‌داشتنی بدل شده بود. تیمی که در دفاع مستحکم و در حمله بی‌رحم بود.

چالش تعطیلات بلای جان مهاجری و نفت

تعطیلات فیفادی خطر جدی افت تیمی بود که سرمربی‌اش معتقد بود روی غلتک افتاده است. مهاجری در تعطیلات فیفادی در گفتگو با برنامه «فوتبال برتر» شبکه سوم سیما رسما این نگرانی را اعلام کرد و حتی هواداران خرافاتی، این حضور در برنامه تلویزیونی را عاملی برای طلسم تیم در ادامه راه می‌دانستند. مسئله‌ای که گویا اتفاق افتاد و بعد از تعطیلات تیم مهاجری رنگ خوشی را به خود ندید. شاگردان مهاجری ابتدا در وطنی ۴ بر ۰ مقابل نساجی باختند و بعد هم بدتر از آن در بازی خانگی ۵ بر ۰ مغلوب، گل‌گهر سیرجان، شدند.

نتایجی علیه همه آمار‌ها

تیم مهاجری تا پیش از تعطیلات در شش بازی هشت گل به‌ثمر رسانده بود و نکته جالبش اینکه این هشت گل را در پنج بازی به‌ثمر رسانده بود. به‌عبارتی خط حمله نفت در هر بازی به‌جز بازی استقلال دست‌کم یک گل به‌ثمر رسانده بود. خط حمله آتشین نفت با مثلث شنانی، میری و رنجبری در دو بازی بعد از تعطیلات دیگر پایشان به گل‌زنی باز نشد. به‌عبارتی نفت در دو بازی اندازه همه بازی‌های پیش از تعطیلات گل نزد! از سویی دیگر، تیم مهاجری هم در بخش دفاعی، آماری متفاوت را قبل و بعد از تعطیلات از خود ثبت کرد؛ هشت گل خورده در شش بازی و به یک‌باره ۹ گل خورده در دو بازی! زلزله چندریشتری که بعد از تعطیلات دامان تیم مهاجری را گرفت، حالا به بحرانی بزرگ برای این تیم بدل شده است.

بی‌رحمی فوتبال؛ از تشویق تا تحقیر روی سکو‌ها

نفتی‌های مسجدسلیمان که بعد از بازی پرسپولیس با وجود باخت، مهاجری را تشویق می‌کردند، حالا در فاصله کمتر از چند هفته و بعد از باخت سنگین ۵ بر ۰ این تیم مقابل گل‌گهر، سرمربی مشهدی را به باد انتقاد گرفتند. گروهی از هواداران این تیم که لیدر‌های باشگاه هم در میانشان بودند، در پایان بازی هفته هشتم با سردادن شعار‌هایی خواهان برکناری مهاجری شدند. مردی که ناجی آن‌ها در فصل پیش بود و در این لیگ هم تا دو هفته پیش در اوج آسمان و روی ابر‌ها سیر می‌کرد.

با این همه حالا مهاجری درمانده از مصدومیت‌های عجیب‌وغریب بازیکنانش نمی‌داند در ادامه مسیر با تیم بحران‌زده‌اش چه کند؟! نفت هفته آینده با تراکتور در تبریز بازی می‌کند و مهاجری به‌خوبی می‌داند اگر قرار باشد سومین شکست سنگین را متحمل شود، دیگر کسی به عقبه مصدومیت‌های بازیکنانش و شرایط عجیب‌وغریبی که دامان تیمش را گرفته است، کاری ندارد و بی‌تردید او به در‌های خروجی باشگاه نزدیک خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->