قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک
سرخط خبرها

مایکروسافت نزدیک به هزار کارمند خود را تعدیل کرد

  • کد خبر: ۱۳۰۱۵۹
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
مایکروسافت نزدیک به هزار کارمند خود را تعدیل کرد
گزارش کارمندان مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت اخیرا با کمتر از ۱۰۰۰ نفر از نیرو‌های خود خداحافظی کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طبق اعلام کارمندان مایکروسافت، این شرکت اخیرا کمتر از ۱۰۰۰ نیروی خود را تعدیل کرده است. خداحافظی با این نیرو‌ها در بخش‌های مختلفی از واحد ایکس باکس گرفته تا تدوین راهبردها، فناوری و ... اتفاق افتاده است. مایکروسافت در ماه ژوئیه گفته بود قصد دارد کمتر از ۱ درصد ۱۸۰ هزار نیروی خود را تعدیل کند.

به گزارش خبرگزاری بیزنس اینسایدر، به نقل از کارمندان مایکروسافت، این شرکت در هفته اخیر کمتر از ۱۰۰۰ نیروی خود را از کار بیکار کرده است. «کی‌سی لمسون»، از کهنه‌کاران مایکروسافت و مدیر محصول دفتر مدیر ارشد فناوری این شرکت دوشنبه شب در صفحه توییتر خود اعلام کرد که شغلش را از دست داده است.

سخنگوی مایکروسافت در این باره می‌گوید: «ما هم مثل همه شرکت‌ها به‌طور مرتب اولویت‌های کسب و کار خود را ارزیابی و مطابق آن اصلاحات ساختاری را اعمال می‌کنیم. ما به سرمایه‌گذاری در کسب و کار خود ادامه می‌دهیم و در سال آینده در حوزه‌های لازم برای رشد به استخدام نیرو‌های جدید مشغول خواهیم شد.»

مایکروسافت در ماه ژوئیه گفته بود که کسر ناچیزی از نیرو‌های خود را تعدیل می‌کند و سرعت استخدام‌های جدید را کاهش می‌دهد. حالا مشخص نیست که اخراج این نیرو‌ها بخشی از این استراتژی بوده یا نه. یک منبع آگاه که در همین جریان از این شرکت کنار گذاشته شده، می‌گوید آن‌ها او را همین یک ماه پیش استخدام کرده بودند.

«زک کریمر»، مدیر تیم مهندسی ماموریت‌های مایکروسافت می‌گوید کاری که آن‌ها دارند انجام می‌دهند، آسان نیست: «ایده‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به‌صورت بالقوه اثرگذار باشند و همه ما به سختی کار کرده‌ایم، اما باید مصالحه‌هایی انجام دهیم، چون منابع ما نامحدود نیست و زمان کمیاب‌ترین منبع در اختیارمان است.»

تصمیم مایکروسافت هم‌راستا با تصمیم اکثر شرکت‌های کوچک و بزرگ دنیای فناوری از جمله متا، Salesforce، کوین‌بیس و نتفلیکس است که سرعت جذب نیرو‌های جدید را کاهش داده‌اند. این شرکت‌ها واهمه دارند که خطر بحران اقتصادی آینده آن‌ها را تهدید کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->