بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

ساخت شهر فرودگاهی مشهد با «یوآن» چین؟

  • کد خبر: ۱۳۰۸۰۰
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
  • ۲
ساخت شهر فرودگاهی مشهد با «یوآن» چین؟
معاون استاندار خراسان‎ رضوی از انجام مذاکراتی با سرمایه گذاران خارجی برای پروژه شهر فرودگاهی مشهد خبر می ‎دهد.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ از گزارش نهایی امکان سنجی پروژه شهر فرودگاهی مشهد که قرار بود پیش از هفته دولت امسال آماده و توسط مشاور طرح ارائه شود، چه خبر؟ این پرسشی است که از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی می‌پرسیم و جواد خدایی این طور پاسخ می‌دهد: قرار بود تا پیش از هفته دولت مطالعات مکان یابی پروژه شهر فرودگاهی به پایان برسد، اما هنوز نهایی نشده و مطالبه ما هم از وزارت راه همین است. کارفرما وزارت راه وشهرسازی است و مشاور را نیز همین وزارتخانه تعیین کرده است.

پروژه ساخت شهر فرودگاهی مشهد پروژه‌ای است که پس از بیش از یک دهه که ماجرای جابه جایی فرودگاه بین المللی شهیدهاشمی نژاد راه به جایی نبرد، در همان راستا و البته با ادبیات جدید و پرمنفعت تری برای شهر مطرح شد؛ پروژه‌ای که در سال ۱۳۹۸ رضا شیران خراسانی، نماینده وقت مشهد در مجلس شورای اسلامی، آن را با عنوان «شهرک فرودگاهی» مطرح کرده بود و آذر پارسال هم سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، از ضرورت ساخت آن گفته بود. یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، هم کمتر از ۱۰ روز پس از اظهارنظر ارجائی، از این پروژه در کنار آزادراه حرم تا حرم و قطار سریع السیر مشهد-تهران به عنوان سه پروژه اولویت دار استان نام برده بود.

نظری بیست ونهم اردیبهشت امسال هم در نشستی که میزبان حمیدرضا سیدی، سرپرست شرکت فرودگاه‎های کشور بود، پروژه شهر فرودگاهی مشهد را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرده و وعده داده بود که از همه توان دستگاه‌های اجرایی استان برای این پروژه استفاده خواهد شد.
سیدی نیز در همان نشست گفته بود: برای ساخت شهر فرودگاهی مشهد موقعیت مکان‌های اعلام شده در حال امکان سنجی است و پس از تأیید سازمان هواپیمایی کشوری وارد مذاکرات برای سرمایه گذاری و شروع پروژه خواهیم شد.
در همان نشست هم بود که مقرر شد گزارش نهایی امکان سنجی پروژه شهر فرودگاهی مشهد پیش از هفته دولت آماده و توسط مشاور طرح ارائه شود.


نظری البته اول شهریور امسال در نشستی خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت این پروژه گفته بود: مصوبه شهر فرودگاهی مربوط به سال ۱۳۹۱ است و امسال طی قراردادی مطالعات مکان ‎یابی آن آغاز شد و اکنون در نقطه پایانی اش قرار دارد و مکان یابی آن نیز منتظر تأیید نهایی است.

مطالعات ادامه دارد...

بیش از یک ماه از هفته دولت امسال گذشته است، اما معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا می‌گوید که مطالعات مکان یابی این پروژه هنوز تمام نشده است و نمی‌توان زمانی را برای پایان آن اعلام کرد.
به گفته خدایی، پس از مطالعات مکان یابی، گزارش این طرح به هیئت دولت ارسال خواهد شد و در صورت تصویب، وارد مرحله اجرایی می‌شود.

توافق‌های عمومی

او از انجام مذاکراتی با هدف جذب سرمایه گذار برای اجرای این پروژه هم خبر می‌دهد و درباره جزئیات آن می‌گوید: به صورت عمومی برای جذب سرمایه گذار توافقاتی شده است که پس از نهایی شدن، جزئیاتش اعلام می‌شود.

این مذاکرات با سرمایه گذاران داخلی انجام شده است یا سرمایه گذاران خارجی؟ پاسخ خدایی این است: سرمایه گذار خارجی است.
پرسش بعدی ما این است که این سرمایه گذاران از چه کشور‌هایی هستند و او این طور پاسخ می‌دهد: با چند مجموعه از چین و دیگر کشور‌ها گفتگو شده است. اکنون تفاهم نامه عمومی داریم تا ببینیم با کدام یک از آن‌ها می‌توانیم به توافق نهایی برسیم.

از معاون استاندار درباره عدد و رقم این تفاهم‌ها هم می‌پرسیم و او می‌گوید: تا زمانی که مطالعات شهر فرودگاهی نهایی شود، عدد و رقم را نمی‌توان دقیق گفت. زیرا شهر فرودگاهی فقط شامل فرودگاه نمی‌شود و بناست این شهر فرودگاهی در قالب یک شهر حمل ونقل ترکیبی با محوریت فرودگاه فعالیت کند؛ بنابراین رقم سرمایه گذاری آن عدد بزرگی است، اما رقم دقیق را پس از نهایی شدن مطالعات اعلام می‌کنیم.
خدایی مکان پیش بینی شده برای شهر فرودگاهی را هم «به دلیل حساسیت ها» اعلام نمی‌کند و اعلام جزئیات آن را نیز به پس از مطالعات موکول می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
افقانستان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
1
1
هرات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
1
بازهم طبق معمول نخبگان داخلی رو کنار گذاشتید و پای غریبه های چینی رو بعد مترو به هواپیما باز کردید از ماست که برماست نگید چرا نخبگان مهاجرت می کنند برای مسئولان کشور ما انگار مرغ همسایه تخم طلا می گذاره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->