آغاز عملیات محلول پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: دشمن به دنبال سوء استفاده از دانشجویان است

  • کد خبر: ۱۳۱۱۲۷
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
آیت‌الله علم‌الهدی: دشمن به دنبال سوء استفاده از دانشجویان است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروزه اغتشاشات نه همچون آتش زیر خاکستر بلکه جریان خباثت ‎آلودی است که دشمن آن را از عرصه مطالبه عمومی خارج کرده و تلاش دارد تا از روحیه مطالبه گری و ذات پویای دانشجویان سوءاستفاده کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از مدیران، اعضای هیئت‌رئیسه، رؤسا و جمعی از اساتید دانشگاه‌های آزاد استان خراسان رضوی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: دوران دانشجویی هم‌زمان با اوج دوره جوانی در افراد است و باید در درجه اول، این موضوع مدیریت شود، اما باید در نظر داشت که دانشجو همان جوانی است که برحسب اقتضائات دوره دانش‌آموزی، بر بستر خانواده و محیط رشد کرده و پس از تکامل شخصیتی وارد دانشگاه می‌شود و حد این تکامل و اعتمادبه‌نفس به حدی است که اگر اساتید نتوانند خود را با ذائقه و درک دانشجویان تطبیق دهند، نه‌فقط مسئله پرورش به‌کلی منتفی می‌شود بلکه حتی موضوع آموزش نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد، زیرا برخی دانشجویان از نظر فکری خود را از اساتید باسابقه هم والاتر می‌دانند و به همین دلیل، اگر بنا باشد اساتید در کلاس‌ها باب پرورش و تربیت را باز کنند، حتی مسئله تعلیم و آموزش آن‌ها هم زیر سؤال می‌رود.
وی افزود: با این حال، نمی‌توان به این بهانه که دانشجو یک مرد یا زن بالغ است، از مدیریت فضای فکری حاکم بر دانشگاه‌ها دست کشید و اگرچه صلابت و اقتدار در مدیریت دانشگاه‌ها یک ضرورت است، اما نمی‌توان همیشه با سختگیری دانشگاه را اداره کرد بلکه باید با ایجاد تشکل‌های علمی مذهبی و حمایت از دانشجویان انقلابی، جریان روشنگری به راه انداخت.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانشجو از نظر اخلاقی و روحی دو خصوصیت دارد؛ یکی اینکه ذاتاً مطالبه گر است و دوم به خاطر روحیه پویایی براساس خصلت جوانی خود، مسائل را پیگیری و در آن‌ها مداقه می‌کند. در این شرایط، بهترین ابزار مدیریت دانشگاه‌ها این است این دو خصوصیت ذاتی دانشجویان مدیریت شود.
وی ادامه داد: باید در دانشگاه ارزش‌گذاری کرد، قبل از اینکه دشمن بتواند ارزش‌های خود را برای دانشجویان به‌عنوان یک اصل مطرح کند؛ به‌طور مثال، اگر از ابتدای انقلاب، حجاب در دانشگاه‌ها به‌عنوان یک اصل و ارزش مطرح می‌شد، دشمن هرگز نمی‌توانست در شرایط کنونی به موضوع حجاب در دانشگاه‌ها هجمه‌ای وارد کند.

دانشگاه مهد پرورش اندیشه‌های ناب اسلامی است

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امروزه اغتشاشات نه همچون آتش زیر خاکستر بلکه جریان خباثت آلودی است که دشمن آن را از عرصه مطالبه عمومی خارج کرده و تلاش دارد تا از روحیه مطالبه گری و ذات پویای دانشجویان سوءاستفاده کند. واضح است که دشمن از امکان تأثیرگذاری بر مردم ناامید شده و هم‌اکنون به دنبال آن است تا در فضای آزاد دانشگاه‌ها، همان جریانی را ایجاد کند که در روز‌های اخیر در کف خیابان به وجود آورده بود و اینجا جایی است که دانشجویان انقلابی و چهره‌های بابصیرت دانشگاهی مسئولیت و تکلیف مضاعف دارند و باید به دور از قبیله‎گرایی و جناح‌بندی، با رویکرد برادرانه، همدلی فراگیری ایجاد کنند.
امام‌جمعه مشهد با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در برابر جریان نرم فرهنگی حاکم بر اغتشاشات اخیر گفت: دانشگاه محل شکل‌گیری انقلاب و مهد پرورش اندیشه‌های ناب اسلامی است. اغتشاش‎گران در خیابان‌های مشهد، یک افسر جوان نیروی انتظامی را آتش زدند و این عاقبت آشوب‌های خیابانی بود، اما اگر این ناآرامی‌ها به دانشگاه کشیده شود، چه بسیار دل و ذهن جوانان دانشجویی که در آتش تحریف و القائات شیطانی ضد اسلام خواهند سوخت.
وی در انتها ابراز کرد: بزرگ‌ترین چالش امروز و زمینه‌ساز بروز همه بحران‌ها، فقر جهاد است. امروزه بخش قابل‌توجهی از اساتید و دانشجویان نسبت به مسائل و جریان‌های سیاسی بی‌تفاوت هستند و جریان حزب‌اللهی و باتقوا باید بیش از همه به روشنگری برای این قشر همت کند و مجاهدانه به میدان بیاید.

۳۰ درصد دانشجویان خراسان رضوی، دانشجوی دانشگاه آزاد هستند

در ابتدای این مراسم، محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم در سخنانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از جمعیت دانشجویی استان با ۶۲ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: در دوران کرونا به خاطر محدودیت‌های موجود، ارتباط دانشجو و استاد بسیار کمرنگ شد، اما به خاطر زیرساخت‌های مجازی دانشگاه، در کمتر از یک هفته بعد از تعطیلی آموزش‌های حضوری، آموزش‌های غیرحضوری بر بستر فضای مجازی آغاز شد.
وی افزود: از مدت‌ها قبل پیش بینی می‌کردیم که شروع کلاس‌ها از نیم سال گذشته و سال جدید جاری به طور کامل خواهد بود و به همین خاطر، تا حد زیادی شرایط به روال طبیعی بازگشته است. به موازات این، پایش صلاحیت عمومی اساتید بعد از کرونا هم به همت بسیج اساتید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام شد و در فاصله شش ماه، صلاحیت قریب به هزار و ۹۰۰ نفر از اساتید دانشگاه موردسنجش و پایش قرار گرفت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با تاکید بر ضرورت ادغام هویت آموزشی اساتید دانشگاه با هویت تعلیم و تربیت در آن‌ها خاطرنشان کرد: برای هزار و ۵۰۰ نفر از اساتید، دوره‌های دانش افزایی متناسب با شئون و آیین نامه‌های آموزشی برگزار شده و به طور خاص، در بحث حجاب و عفاف، دفتر زنان و خانواده دانشگاه دوره‌های تخصصی تحکیم روابط خانواده را برای دانشجویان متاهل، اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار کرده است.
وی ادامه داد: باور داریم که ارتباط عمیق با خانواده، حلقه مفقوده‌ای است که در دانشگاه‌ها کمتر به آن توجه می‌شود، اما این ارتباط می‌تواند بسیاری از حواشی و مشکلات فرهنگی دانشگاه‌ها را حل و فصل کند. یکی از این چالش ها، بحران جنگ شناختی در فضای مجازی است که امروزه به صورت لجام گسیخته بسیاری از داده‌های نامناسب را در اختیار نسل جوان قرار می‌دهد و حتی محتوای پسندیده را هم با تحریف، به شیوه‌ای غیرواقعی ارائه می‌کند و در این شرایط، تنها با توسل به نهاد مقدس خانواده میتوان از عهده آن برآمد.

دشمن برای تصرف فکری دانشگاه برنامه ریزی کرده است

حجت الاسلام جواد مهدوی نسب‎‌ ، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم در سخنانی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد مدیران، فارغ التحصیل دانشگاه‌های آزاد اسلامی هستند و امروزه قریب به ۴۵ درصد از دانشجویان کشور، در دانشگاه‌های آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند. این ظرفیت، بستر بسیار مناسبی برای اقدامات فرهنگی و حتی ضدفرهنگی است و بر همین اساس، حقیقت آن است که دشمن برای دانشگاه، خواب‌های توطئه آمیز زیادی دیده و قرار بود دانشگاه‌ها صف اول همه شلوغی‌ها و هنجارشکنی‌ها باشد، اما بصیرت دانشجویان و هوشیاری اساتید باعث شد تا این نقشه‌های شوم اجرایی نشود و امروزه شاهد انحصار سرمایه گذاری‌های عظیم دشمن به برخی اقدامات کور و محکوم به شکست هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->