برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

جای خالی پزشک شیفت شب؟

  • کد خبر: ۱۳۱۳۴۴
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
جای خالی پزشک شیفت شب؟
درمانگاه‌های شبانه‌روزی موظف به حضور پزشک شیفت شب هستند، اگرچه گله‌ها از نبود آن در برخی درمانگاه‌ها حکایت می‌کند.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز؛ صدای سرفه‌های ممتد در سالن مرکز درمانی پیچیده است و هرازگاهی عطسه‌ها هم به آن افزوده می‌شود. این درحالی است که نیمی از بیماران به‌دلیل شلوغی درمانگاه، در محوطه بیرون منتظر مانده‌اند و هر چنددقیقه یک‌بار برای پرس‌وجو از اینکه زمان نوبتشان سررسیده است یا خیر، به داخل می‌آیند. شمار بیماران زیاد است و فقط یک پزشک عمومی پاسخ‌گوی مراجعان است. این صحنه شاید برای همه‌مان در دو هفته گذشته آشنا باشد. اما مشکل فقط به اینجا ختم نمی‌شود و گله برخی بیماران هم از نبود پزشک شیفت شب در برخی بیمارستان‌ها حکایت می‌کند.

مثال آن هم پدری است که حوالی ساعت ۸ شب فرزندش را به‌دلیل تب بالا به بیمارستان اکبر مشهد رسانده است تا پزشک هرچه سریع‌تر نسخه بهبودی او را بپیچد، اما در نبود پزشک شیفت شب، بچه‌ای را که احتمال تشنج دارد، در آغوش می‌فشارد. سراغ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد می‌رویم تا ببینیم مشکل از کجاست. پاسخ مدیر روابط‌عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد این است: ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۰:۴۵ زمان تعویض نوبت پزشکان است، اما بازهم نباید مشکلی پیش بیاید، زیرا پزشک اورژانس حضور دارد.

کمبود پزشک نداریم

مصطفی صیقلیان شائبه‌ها درباره کمبود پزشک در مشهد را رد می‌کند و می‌گوید: همه درمانگاه‌های شبانه‌روزی موظف‌اند پزشک عمومی شیفت شب داشته باشند و اگر مردم مرکزی درمانی را مشاهده کردند که مجوز شبانه‌روزی دارد، اما پزشک عمومی در شیفت شب ندارد، به سامانه ۱۹۰ یا سامانه جامع نظارت بر درمان اطلاع دهند.

وی اظهار می‌کند: حدود ۱۵۰ درمانگاه در مشهد داریم که در یک‌سال گذشته فقط یک یا دو گله از نبود پزشک شیفت شب در آن‌ها وجود داشته که با تذکر شفاهی برطرف شده و به ابطال پروانه نرسیده است. همچنین ۱۵۵ پزشک عمومی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد مشغول به فعالیت هستند؛ البته این رقم، شمار پزشکانی است که رابطه استخدامی با دانشگاه دارند و مجموع پزشکان بیشتر است.

وی ادامه می‌دهد: گزارش‌هایی را که از مردم به‌دست ما می‌رسد، پیگیری می‌کنیم و در ابتدا تذکر شفاهی می‌دهیم. همچنین در صورت ادامه‌دارشدن، ممکن است به ابطال پروانه‌شان منجر شود. ما در مدیریت داخلی درمانگاه‌ها دخالت نمی‌کنیم و اگر فقط یک پزشک عمومی در شیفت شب دارند، از لحاظ قانونی کار اشتباهی نکرده‌اند و شاید از لحاظ مدیریتی اشتباه کرده باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->