اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

شهرداری مشهد ۳ درمانگاه جدید در حاشیه شهر می‌سازد

  • کد خبر: ۱۶۶۴۱۰
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
شهرداری مشهد ۳ درمانگاه جدید در حاشیه شهر می‌سازد
سال گذشته ۷۹۰ هزار نفر از خدمات مراکز پزشکی شهرداری مشهد بهره‌مند شدند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ از سال ۱۳۷۴ اقدامات مربوط به بخش درمان و حوزه پزشکی در کنار دیگر فعالیت‌های شهرداری مشهد آغاز شد. هر چند در آن سال‌ها فعالیت حوزه درمانی شهرداری مشهد بیشتر به صورت درون سازمانی ارائه می‌شد، پس از مصوبه شورای شهر در سال ۱۳۸۶ مبنی بر گسترش خدمات درمانی و پزشکی به عموم مردم، ساخت و راه‌اندازی درمانگاه‌های مختلف از سوی مدیریت شهری مشهد شکلی جدید به خود گرفت.

اکنون سه درمانگاه ساخته شده از سوی شهرداری مشهد به ارائه انواع خدمات پزشکی و پرستاری به کارکنان شهرداری مشهد و عموم زائران و مجاوران بارگاه رضوی می‌پردازد. بنا به گفته مدیر مراکز پزشکی شهرداری مشهد در سال گذشته ۷۹۰ هزار نفر از کارکنان شهرداری و عموم مردم توانسته‌اند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

ارائه خدمات سلامت به شهروندان

داود همتیان در گفتگو با شهرآرا درباره فعالیت‌های انجام شده در مراکز پزشکی شهرداری گفت: درمانگاه شهرداری مشهد از سال ۱۳۸۶ با مصوبه اساسنامه آن و در راستای ارائه خدمات سلامت به شهروندان با اولویت ارائه خدمات به کارکنان شهرداری و افراد تحت تکفل آن‌ها با نام مراکز پزشکی شهرداری فعالیتش را گسترش داد.

وی افزود: این مراکز به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود که معاون مالی و پشتیبانی شهرداری به عنوان رئیس، معاون خدمات شهری شهرداری، مدیرکل پشتیبانی شهرداری و مدیر مرکز پزشکی اعضای این هیئت هستند. همچنین در ترکیب این هیئت سه متخصص در حوزه‌های بیمه، پزشکی و طب کار، یک متخصص در امور مالی به عنوان بازرس و البته یک عضو شورای اسلامی شهر به عنوان ناظر نیز حضور دارند.

همتیان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ نیز بخش تکمیل درمان مرکز پزشکی شهرداری در قالب صندوق تکمیل درمان شکل گرفت و اکنون در حال ارائه خدمات است، اظهار کرد: اکنون سه درمانگاه شهرداری مشهد در مناطق مختلف شهری ایجاد شده است که مرکز شماره یک در خیابان پاستور، مرکز شماره ۲ در بولوار شهید کامیاب و مرکز شماره ۳ در بولوار میرزاکوچک‌خان قرار دارد. همچنین یک مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی نیز در خیابان دستغیب فعال است.

خدمات‌رسانی به ۷۹۰ هزار شهروند مشهدی

مدیر مراکز پزشکی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲۰ پزشک عمومی، دندان‌پزشک، پزشک متخصص، پزشک فوق‌تخصص و روان‌شناس در این مراکز فعال هستند، گفت: سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۹۰ هزار نفر از خدمات پزشکی و پرستاری مراکز متعلق به شهرداری مشهد استفاده کردند.

از این تعداد ۶۵ درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز پزشکی شماره‌های یک و دو از کارکنان شهرداری مشهد و خانواده آن‌ها بودند و ۳۵ درصد مراجعه‌کنندگان دیگر شهروندان بوده‌اند، اما در مرکز شماره ۳ واقع در بولوار میرزاکوچک‌خان ۶۵ درصد مراجعه‌کنندگان شهروندان مشهد به ویژه شهروندان ساکن در حاشیه شهر و ۳۵ درصد از کارکنان شهرداری و خانواده آن‌ها بوده‌اند. وی تأکید کرد: در مراکز پزشکی شهرداری مشهد خدماتی نظیر پزشک عمومی، پرستاری، دندان‌پزشکی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، مشاوره و روان‌شناختی ارائه می‌شود.

اعزام متخصص به اربعین حسینی

همتیان با اشاره به اقدامات ویژه بخش درمان شهرداری مشهد به ساکنان حاشیه شهر و زائران بارگاه رضوی، اظهار کرد: شهرداری مشهد هر ساله یک گروه تخصصی پزشکی و پرستاری به همراه آمبولانس به نجف اشرف و کربلای معلی برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی اعزام می‌کند و همچنین در دهه آخر صفر نیز در عرصه میدان شهدا با راه‌اندازی موکب دارالشفا، خدمات درمانی به زائران و مجاوران بارگاه رضوی ارائه می‌شود.

پیگیری برای ساخت ۳ درمانگاه در حاشیه شهر

مدیر مراکز پزشکی شهرداری مشهد با بیان اینکه تاکنون از سوی مراکز پزشکی شهرداری مشهد طرح غربالگری سرطان ویژه بانوان و آقایان اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین طرح سلامت دندان را برای هزار نفر از ساکنان حاشیه شهر مشهد به مرحله اجرایی رسانده‌ایم و اکنون با همکاری سازمان بازآفرینی پیگیر راه‌اندازی و ساخت سه درمانگاه در مناطق حاشیه شهر مشهد هستیم.

خدمات پزشکی در خانه سبز

وی با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در خانه‌سبز نیز به‌وسیله مرکز پزشکی شهرداری انجام می‌شود، ادامه داد: یک دستگاه اتوبوس سیار نیز برای ارائه خدمات دندان‌پزشکی ویژه حاشیه شهر مشهد با همکاری بسیج شهدای مدافع سلامت شهرداری تجهیز شده است و البته در ایام کرونا نیز ۱۰ دستگاه اتوبوس سیار ویژه واکسیناسیون عمومی راه‌اندازی شد و واکسیناسیون کرونای منطقه ۵ شهرداری نیز به‌وسیله مراکز پزشکی مدیریت شهری انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->