سرخط خبرها

پرسپولیس با صدرنشینی به تعطیلات رفت

  • کد خبر: ۱۳۱۸۱۶
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
پرسپولیس با صدرنشینی به تعطیلات رفت
به‌جز سپاهان، دیگر تیم‌های بالای جدول در هفته یازدهم پیروز شدند

علیرضا وفایی‌نیا | شهرآرانیوز؛ عصر دیروز آخرین مسابقه‌های لیگ برتر فوتبال کشور پیش از جام‌جهانی قطر برگزار شد و ادامه این مسابقات به حدود ۴۵ روز آینده و پس از رقابت‌های جام‌جهانی موکول شد. در پایان رقابت‌های هفته یازدهم، به‌جز سپاهان که با تساوی مقابل مس رفسنجان متوقف شد، دیگر تیم‌های بالای جدول مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند. با این نتایج، تیم‌های پرسپولیس و استقلال جایگاهشان را در رتبه‌های اول و دوم جدول حفظ کردند، اما سپاهان رتبه سومش را به گل‌گهر داد.

ادامه برد‌های اقتصادی پرسپولیس

بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر پنجشنبه با دیدار تیم‌های تراکتور و ملوان آغاز شد. هواداران تراکتور امیدوار بودند که پس از شکست تیمشان مقابل سپاهان، بتوانند ملوان قعرجدولی را شکست بدهند، اما درحالی‌که شاگردان بردیف با یک گل از حریف پیش بودند، درنهایت نتوانستند به پیروزی برسند. گل تراکتور در این بازی را آقاجان‌پور به ثمر رساند و تک‌گل ملوان را نیز سجاد بازگیر از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرد. شاید مهم‌ترین نکته این بازی، گل تراکتور در نیمه دوم بود که کمک‌داور آن را آفساید اعلام کرد و اعتراض تی‌تی‌ها را به‌دنبال داشت.

در دیگر بازی مهم این هفته لیگ برتر، پرسپولیس در شبی که شیخ دیاباته نخستین گلش با پیراهن سرخ را ثبت کرد، مانند هفته‌های گذشته با نتیجه‌ای اقتصادی مقابل مس کرمان پیروز شد و صدرنشین لیگ باقی ماند.

قرمزپوشان پایتخت این بازی را با لوکادیا به‌عنوان تک‌مهاجم آغاز کردند، اما زمانی که در نیمه اول موفق به گل‌زنی نشدند، شیخ دیاباته در ابتدای نیمه دوم به ترکیب این تیم اضافه شد و درنهایت در دقیقه ۷۳ موفق شد دروازه حریف را باز کند و سه امتیاز را به حساب سرخ‌پوشان واریز کند.
دیدار صنعت نفت آبادان و پیکان تهران هم درحالی به تساوی رسید که تیم میزبان در دقیقه ۴۲ روی ضربه پنالتی توسط حکیم نصاری به گل اول رسید و تیم میهمان هم درحالی‌که دو دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم گذشته بود، با منصور باقری کار را به تساوی کشاند.

در دیدار حساس دیگر این هفته، گل‌گهر با نمایشی حسابگرانه موفق شد اولین شکست را در دیدار‌های رودرروی دوتیم به فولاد تحمیل کند. بازی دو تیم در نیمه اول بدون گل دنبال شد، اما با شروع نیمه دوم، رضا شکاری توانست گل اول گل‌گهر را وارد دروازه فولاد کند. بازی تا شروع وقت‌های تلف‌شده با همین نتیجه ادامه داشت، اما در دقیقه اول وقت‌های تلف‌شده مرتضی تبریزی موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند. فولادی‌ها که در ثانیه‌های پایانی سراپا حمله شده بودند، سه دقیقه بعد موفق شدند با گل‌زنی علیرضا کوشکی، فاصله با مهمانشان را به یک گل برسانند، اما درنهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید و گل‌گهر با دست پر اهواز را ترک کرد.

جاماندن سپاهان از رقابت صدرنشینان

ادامه بازی‌های لیگ برتر دیروز عصر پیگیری شد که در مهم‌ترین دیدار، تیم استقلال تهران توانست با تک‌گل محمد محبی در دقیقه ۸ بازی، هوادار را شکست دهد و همچنان در رده دوم و با دو امتیاز کمتر، پشت سر پرسپولیس باقی بماند. آبی‌پوشان نیمه اول بازی را هجومی آغاز کردند و پس از گل دقایق ابتدایی، چند موقعیت خوب دیگر برای بیشترکردن اختلاف با حریف داشتند، اما در شروع نیمه دوم، هوادار بازی را هجومی آغاز کرد و حسینی، سنگربان استقلال، چند موقعیت گل‌زنی را از آن‌ها گرفت. پس از آن، اما بازی متعادل دنبال شد تا درنهایت، آبی‌ها با سه‌امتیاز از این بازی خارج شوند.

در دیگر بازی مهم دیروز هم زردپوشان اصفهانی در کرمان میهمان مس رفسنجان میانه‌جدولی بودند. شاگردان مورایس پرتغالی در این دیدار نتوانستند دروازه حریفشان را باز کنند و در پایان، سهم هر یک از دو تیم فقط یک امتیاز از این دیدار بود. با این نتیجه، سپاهانی‌ها جایگاهشان در رتبه سوم جدول را به گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی واگذار کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->