نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

دربی مشهدی در لیگ دسته 3 کشوری!

  • کد خبر: ۱۳۲۰۲۴
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
دربی مشهدی در لیگ دسته 3 کشوری!
متن و حاشیه اولین شهرآورد مشهدی‌ها در لیگ دسته سوم ایران که به‌جای گل، حاشیه داشت.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های مرحله نخست لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور از دیروز آغاز شد و در شهرآورد مشهد تیم‌های فوتبال شریعت‌نوین و پشتیبانی نزاجا مقابل یکدیگر به میدان رفتند؛ نبردی که در سطح چهارم فوتبال ایران میان نمایندگان مشهد رقم خورد تا فوتبال خراسان حسرت بلند دوری از لیگ‌های برتر، دسته اول و دوم فوتبال کشور را بیش از پیش احساس کند؛ دیداری که تا دلتان بخواهد حاشیه و کارت داشت.

نمایندگان مشهد در پایان این بازی که به میزبانی ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) برگزار شد، در پایان به تساوی بدون گل رضایت دادند. این تساوی به کار هیچ‌یک از دو تیم نمی‌آید و در همین گام اول دو امتیاز ارزشمند به سود حریفان به همراه داشت. حاشیه‌نگاری‌های این دیدار نشان می‌دهد فوتبال مشهد مانند همیشه تا دلتان بخواهد حاشیه دارد.

تغییر زمین شب پیش از بازی

حاشیه‌های شهرآورد سطح پایین مشهد از تغییر زمین محل برگزاری دیدار شب پیش از بازی آغاز شد؛ جایی که کمتر از ۲۴ ساعت مانده به بازی، ورزشگاه امام‌رضا (ع) به‌عنوان محل برگزاری بازی قلمداد می‌شد، اما یک‌باره محل بازی به ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) تغییر پیدا کرد. تغییر محل بازی بر اساس ادعای مدیران دو تیم با دستور شورای تأمین بوده است، اما برخی منابع مدعی‌اند هزینه زیاد اجاره ورزشگاه امام‌رضا (ع) درنهایت موجب پشیمانی تیم میزبان شده و محل بازی ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) اعلام شده است.

این در حالی است که امروز هم تیم نادر مشهد، دیگر نماینده استان در لیگ دسته‌سوم، باید به مصاف حریف برود و مسئولان ورزشگاه می‌گویند برگزاری دو بازی در دو روز پی‌درپی موجب پایین‌آمدن کیفیت چمن می‌شود. با این همه، محسن حیدری، دبیر هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی، می‌گوید برای این بازی توافق شده است که این اتفاق بیفتد و در هفته آینده و بازی‌های بعدی این سه تیم تدابیر دیگری اندیشیده می‌شود.

نزدیک، درگیرانه، پرموقعیت

مشکی‌وقرمزپوشان شریعت‌نوین دیروز جدالی نزدیک و درگیرانه و صدالبته پرموقعیت با قرمزپوشان پشتیبانی نزاجای مشهد داشتند. این بازی در بعد فنی درگیرانه و پر زدوخورد دنبال شد. در نیمه اول این تیم شریعت‌نوین بود که موقعیت‌های بیشتری روی دروازه نزاجا ایجاد کرد، اما درمقابل تیم نظامی و قرمزپوش میدان هم بازی محکم و فیزیکی را به نمایش گذاشت؛ تیمی که به‌واسطه حضور در جام‌حذفی فوتبال کشور و صعود از مرحله اول، وضعیت بهتری داشت و با وجود خلق موقعیت کمتر در نیمه اول، نمایش هماهنگ‌تری دست‌کم در کار‌های دفاعی و اداره بازی داشت، اما در نیمه دوم سه تعویض هم‌زمان قرمزپوشان، دقایقی ورق بازی را برگرداند؛ دقایقی که می‌توانست نتیجه را هم رقم بزند، اما با خوش‌شانسی مشکی‌پوشان میدان این اتفاق رقم نخورد. نبرد فیزیکی در شهرآورد مشهد درنهایت گل نداشت، اما هیجان و جذابیت زیاد داشت.

چهره آشنا در ترکیب تیم‌های لیگ ۳

دو تیم لیگ دسته‌سومی فوتبال مشهد چند بازیکن نام‌آشناتر برای فوتبال‌دوستان مشهدی هم در ترکیب داشتند. تیم نزاجا در این بازی متین صفائیان، دروازه‌بان اسبق شهرخودرو را در ترکیب داشت که سابقه بازی در لیگ قهرمانان آسیا را هم در کارنامه دارد. علاوه بر صفائیان، امیرحسن جعفری و هادی کیان‌پور، دو بازیکن دیگر شهرخودرو، هم سرباز هستند و برای این تیم بازی می‌کردند. در تیم شریعت‌نوین هم نفراتی مانند حمید غلامی، ساسان رجب‌زاده، یونس علوی و رضا فاتح بازی می‌کردند.

دربی خانوادگی و لحاظ‌نکردن حساسیت‌ها!

فهرست کادر اجرایی این بازی از قاضیان میدان گرفته تا ناظران نشان می‌داد مشهدی‌ها برای دربی شهر مشهد در لیگ دسته‌سوم با موافقت فدراسیون کادری بومی و خراسانی را به کار گرفتند؛ مسئله‌ای که مانند شمشیر دولبه هم می‌توانست اتفاق مثبتی داشته باشد و رفاقت‌ها مانع حواشی شود و هم حاشیه‌هایی تلخ به همراه داشته باشد. دربی خانوادگی فوتبال مشهد در لیگ دسته‌سوم دیروز تا دلتان بخواهد حاشیه داشت و کارت. از همان دقایق ابتدایی التهاب را به‌روشنی می‌شد در آن دید. کادر داوری رضا بیگی، بهرام صادقی و مصطفی رضائیان به‌عنوان قاضیان بومی این دیدار بار‌ها با کادر فنی و نیمکت دو تیم درگیر شدند و حاصل آن یک‌دوجین حاشیه و جنجال بود.

کارت‌باران در بازی بدون‌گل

دربی لیگ‌سه‌ای فوتبال مشهد گل نداشت، اما کارت‌های زیادی داشت. رضا بیگی، داور وسط این بازی، سه‌بار از کارت قرمز و بار‌ها از کارت زرد استفاده کرد که شمارش از دست خارج شد. او سرپرست و پزشک تیم شریعت‌نوین و یونس کریمی، هافبک پشتیبانی‌نزاجا را از زمین بازی اخراج کرد. نکته عجیب این بازی نیمکت‌های خارج از کنترل بود که انواع و اقسام اعتراضات را به داوری داشتند.

پنج کارت زرد داور فقط برای نیمکت تیم‌ها بود؛ از سرمربیان دو تیم تا دستیارانشان! البته از حق نگذریم که قاضی میدان به‌جز نمره ضعیف در مدیریت بازی، در رعایت قانون عملکرد خوبی داشت. این در حالی است که نیمکت هر دوتیم به داور اعتراض داشتند و حتی سرپرست اخراجی هم از روی سکو‌ها با فریاد: «بابا داور مشهدی برای دربی مشهد نذارین» نشان داد که به این مسئله معترض است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->