حمله به شمال فلسطین اشغالی با ۲۰ موشک مقاومت از جنوب لبنان احتمال آتش‌بس دائم در غزه توسط اسرائیل قوت گرفت آمریکا یک بسته نظامی جدید ۲۷۵ میلیون دلاری به اوکراین اختصاص داد پوتین: مشروعیت زلنسکی در اوکراین به پایان رسیده است استقبال کشورهای عرب خلیج فارس از حکم لاهه ضد رژیم صهیونیستی صنعا از آزادی ۱۰۰ اسیر ائتلاف سعودی در اقدامی یکجانبه خبر داد شلیک موشک «فلق» به پایگاه ارتش اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی (۴ خرداد ۱۴۰۳) سفر رئیس‌جمهوری عراق به ایران برای گرامی‌داشت شهدای خدمت خشم نتانیاهو از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل حزب الله لبنان مقر لشکر اشغالگران را در «ایلییت» درهم کوبید (۴ خرداد ۱۴۰۳) مصر با بازگشایی گذرگاه کریم ابوسالم برای ارسال کمک به غزه موافقت کرد آمریکا حمله ارتش یمن به کشتی‌های اسرائیلی را تایید کرد (۴ خرداد ۱۴۰۳) شهادت یک رزمنده دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان + عکس (۴ خرداد ۱۴۰۳) افزایش شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۸۵۷ نفر (۴ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت راهپیمایان یمنی به ملت و دولت ایران مخبر: ارتباط صمیمانه ایران و عربستان تداوم خواهد داشت | بن سلمان: فقدان آقای رئیسی دل همه ما را به درد آورد اتحادیه اروپا وزیر دفاع ایران را تحریم می‌کند | ۸ فرد و نهاد ایرانی دیگر در لیست تحریم جدید (۴ خرداد ۱۴۰۳) واکنش اتحادیه اروپا به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل پیام تسلیت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه مغولستان به ملت و دولت ایران لوکاشنکو: آمریکا مقصر درگذشت رئیسی است | پوتین: امیدوار به تداوم همکاری با ایران هستیم + فیلم
سرخط خبرها

وزیر اطلاعات: عامل دوم حمله تروریستی حرم شاهچراغ دستگیر شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۳۲۱۸۸
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
وزیر اطلاعات: عامل دوم حمله تروریستی حرم شاهچراغ دستگیر شد+ فیلم
وزیر اطلاعات از دستگیری عامل دوم حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ (ع) در روز گذشته خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در همایش ملی پدافند غیرعامل که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل رعایت یکی از اقدامات کوچک پدافندی در شیراز، به‌لطف الهی دیشب سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند عامل دوم اقدامات تروریستی حرم شاهچراغ (ع) را دستگیر کنند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با یک جنگ ترکیبی، هوشمند و مستمر دشمن روبرو هستیم و اگر امروز دشمنی در اغتشاش تجلی پیدا می‌کند یا تجمعی برگزار شده و یا احیاناً اقداماتی از این قبیل تعریف شده، به همین اقدامات محدود نمی‌شود، اضافه کرد: بیش از ۴۰ سال است که دشمن هر روز با توطئه، فتنه، کودتا و استفاده از گروهک‌ها، تجزیه‌طلبی و نفاق و البته تهاجم فرهنگی، هر چه در توان خود دارد اعم از قدرت نرم و سخت را به‌کار گرفته است.

حجت‌الاسلام خطیب ادامه داد: امروز نیز با هدف براندازی، تجزیه‌طلبی و تضعیف‌های سخت؛ تلاش می‌کند نسبت به مردم و کشور ما که می‌خواهد ایرانی قوی داشته باشد؛ مقابله کند و این مقابله را در ابعاد مختلف تعریف کرده و برای آن با بحران‌آفرینی و تلاش‌های تروریستی و اقدامات خشن و عملیات‌های مختلف تلاش می‌کند که به پیش ببرد. یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند از آن بهره ببرد مطالبات انباشته و آسیب‌دیدگی‌های اجتماعی است.

وزیر اطلاعات با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: در فتنه اخیر نه با اعتراض بلکه با اغتشاش روبه‌رو هستیم، در اعتراض کشتن و آتش‌زدن و آسیب‌رساندن جایگاه و تعریفی ندارد پس هر چیزی که در صحنه اجتماعی و در صحنه نخبگان و دانشگاهی همراه با خشونت و تخریب می‌شود، غیر از اغتشاش نام دیگری ندارد.

حجت‌الاسلام خطیب ادامه داد: آن‌چه را دشمن به شکل مسلحانه در کردستان و بلوچستان دنبال می‌کند، غیر از تجزیه‌طلبی رنگ و تعریف دیگری ندارد. بنابراین آن‌چه با آن روبرو هستیم یک بسته کامل است که مشترکاً سرویس‌های اطلاعاتی و کشورها و رسانه‌های بیگانه به‌عنوان یک بسته واحد تعریف کرده و هر روز با هماهنگی که ایجاد کردند، بهره‌ای برده و بحرانی می‌آفرینند.

وی خاطرنشان کرد: در اغتشاش اخیر یکی از سردمداران اروپایی می‌گوید این همان چیزی بود که خود را برای آن آماده کرده بودیم بنابراین بهانه عاملی و شروعی است برای آنکه بتوانند موج‌آفرینی کنند، بحران‌ بیافزایند و تهدیدی بر این ملت ما حاکم کنند. نشست‌های مختلف سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی، رژیم صهیونیستی و انگلیس و سعودی و برخی کشورهای عربی و اروپایی برگزار شده و محتوای آن وجود دارد و مطالب آن در دست دستگاه‌های اطلاعاتی مستندات آن هست.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه عمده هدایت و رهبری این اغتشاش را مستقیماً دشمنان انجام می‌دهند، گفت: اگر دنبال یک لیدر، رهبر، هدایتگر و یا راهبری در اغتشاشات و هر فتنه و بحرانی غیر از دشمن می‌بینید، بدانیم که نسبت به آنچه تهدید در کشور وجود دارد، غافل شدیم. عوامل سنتی آن‌ها یا نوپدید آن‌ها چه گروهک‌های خارج‌نشین که مزدورند و پرچم‌های مختلف آن‌ها را در تجمع آلمان دیدید این‌ها همه کسانی هستند که بازیگران و عوامل این خیمه شب بازی هستند.

حجت‌الاسلام خطیب خاطرنشان کرد: در داخل هم می‌توانیم اقلیتی پرخاشگر و خشونت‌زا ببینیم که در این اقلیت با یک اقلیتی روبرو هستیم که آموزش دیده‌اند، سازمان‌یافته، مزدوری کرده و مدارکی وجود دارد که پول و امکانات گرفته‌اند؛ چه به طور مستقیم یعنی کسانی که در کشورهای مختلف آموزش دیده‌اند و چه به طور غیرمستقیم که فضای مجازی این امکان را برای آنان فراهم آورده است.

وزیر اطلاعات یادآور شد: ما یک اقلیتی را در اغتشاشات می‌بینیم که محصول آسیب‌های اجتماعی ماست بنابراین فرهیختگان، مسئولان و کسانی که امروز در این کشور مسئولیتی اجتماعی دارند، باید برای این اقلیت آسیب‌دیده تدبیر کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->