«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

پذیرش بیش از ۱۹۰ کارتن خواب زن در خانه سبز مشهد

  • کد خبر: ۱۳۳۸۷۷
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
  • ۲
پذیرش بیش از ۱۹۰ کارتن خواب زن در خانه سبز مشهد
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۱۹۰ نفر زن کارتن خواب در خانه سبز پذیرش شدند، اکثرا این افراد معتاد هستند و یا حتی به جهت روحی مشکلاتی دارند که جهت درمان به دانشگاه علوم پزشکی ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ابراهیمی در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه در بین زنان کارتن خواب در مشهد، فرد بی‌خانمان و یا بی‌سرپرست نداریم، به طوری که تمامی کارتن خواب‌ها معتادان متجاهر هستند، اظهار کرد: افراد کارتن‌خواب در صورت تمایل به کمپ ماده ۱۶ و یا با حمایت خیرین به کمپ ماده ۱۵ انتقال داده می‌شوند، طبق کمپ ماده ۱۶ فرد کارتن خواب به صورت اجبار به مراکز ترک اعتیاد انتقال داده می‌شود و طبق کمپ ماده ۱۵ فرد کارتن خواب درخانه خودش ترک اعتیاد می‌کند که البته هزینه‌بردار است.

ابراهیمی با بیان اینکه مسئولیت نگهداری کارتن خواب‌ها به عهده بهزیستی است، گفت: در صورتی که تست اعتیاد متکدیان  مثبت شود به کمپ‌های رایگان ترک اعتیاد انتقال داده می‌شوند و درصورتی که تست آن‌ها مثبت نباشد به سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و در صورتی که بیمار روانی باشند به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌شود تا دوره درمان را سپری کنند ، درصورتی که نه بیمار باشند و نه معتاد، به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شوند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه متکدی‌گری جرم است، بیان کرد: متکدیانی که در چهارراه‌ها و یا معابر شهری توسط گشت‌ها جمع آوری می‌شوند در صورت تمایل به خانه سبز منتقل و  آنجا ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد متکدیان مرد هستند، اضافه کرد: حساب متکدیان حرفه‌ای از متکدیان نیازمند غیر حرفه‌ای جداست؛ متکدی نیازمند به کمیته امداد معرفی می‌شود و متکدی حرفه‌ای که شغل آن‌ها تکدی‌گری است، حداقل یک تا سه ماه در خانه سبز نگهداری می شوند و در صورت تکرار تکدی گری به زندان منتقل می‌شوند.

به گفته وی،مردم در صورت مشاهده متکدیان در هوای سرد می توانند به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا در صورت تمایل، به سرپناه گرم هدایت شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکرم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
1
سلام.در خانه سبز فقط کمپ ماده ۱۶ فعال هستش و هیچ کاری برای مددجو انجام نمیدن.ساماندهی و .... همش دروغه.خانه سبز فقط خوابگاه یکروزه هستش که بعدش مددجو ها رو به کمپ انتقال می‌دهند. همه سالن های خانه سبز خالیه و فقط آمار رو ثبت میکنن تا بودجه بگیرن. چند روز پیش یک نفر معتاد در خانه سبز مرد ، در حالی که مدیران خانه سبز قصد داشتن فرد رو از مرکز بیرون بیندازن . حتی به خودشان زحمت ندادن به اورژانس زنگ بزنن تا مددجو تحت درمان قرار بگیره.
واقعا متاسفم برای سازمان فرهنگی مشهد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
0
0
باسلام هرچه از ماس که بر ماس

ببینید این معتاد بچه خراسان رضوی شهرستان بردسکن بوده،طبق شنیده ها به زور بردنش طرف فوت کرده،اما چرا این کشور با این همه ثروت نمیتونه جلوی مواد رو بگیره،ینی ما خودمون مقصریم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->