ایران اتهامات آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه تهران را رد کرد آیا جیمی کارتر فوت کرد؟ جدیدترین نظرسنجی نتایج انتخابات آمریکا منتشر شد + جزئیات بایدن پس از ابتلا به کرونا آفتابی شد + فیلم حمله شدید هریس به ترامپ | او به دنبال بازگرداندن آمریکا به گذشته است جنجال در دیدار نتانیاهو و خانواده اسیران صهیونیست در آمریکا شهادت ورزشکاری دیگر در حمله ارتش اسرائیل به غزه پزشکیان: آنهایی که پای صندوق رای هم نیامدند، مردم ما هستند حمله موشکی حزب‌الله به شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» (۲ مرداد ۱۴۰۳) تظاهرات اعتراضی صهیونیست‌ها در «تل‌آویو» ترامپ با نتانیاهو دیدار می‌کند (۲ مرداد ۱۴۰۳) عملیات ترکیبی قسام در کرانه باختری | قسام: ۳ نظامی صهیونیست را زخمی کردیم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا جو بایدن مرده است؟ بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات اراک و استان مرکزی از فردا چهارشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: کشور با یک گروه، دسته و جناح اداره نمی‌شود نتانیاهو: ممکن است توافق برای تبادل اسیران نزدیک باشد سردار رادان: امسال حداکثر زمان خروج زوار اربعین از گیت‌ها، ۵ ثانیه است ترامپ: بایدن قربانی کودتا شد آیا ادارات سیستان و بلوچستان پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) است؟
سرخط خبرها

انتقاد امیرعبداللهیان در تماس با همتای اسپانیایی از مواضع اروپاییان درباره اغتشاشات ایران

  • کد خبر: ۱۳۴۲۰۷
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
انتقاد امیرعبداللهیان در تماس با همتای اسپانیایی از مواضع اروپاییان درباره اغتشاشات ایران
وزیر امور خارجه در گفت وگو با همتای اسپانیایی خود با بیان اینکه همواره از تعامل با اروپا استقبال می‌کنیم، از مواضع و اقدامات غیرسازنده برخی کشورهای غربی در قبال اغتشاشات و حوادث تروریستی اخیر در ایران انتقاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد به صورت تلفنی گفت وگو و در خصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه و بین المللی تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه ضمن تبریک انتصاب آقای توبیاس بیلستروم به عنوان وزیر خارجه جدید سوئد، به سوابق خوب روابط و همکاری های قدیمی دو کشور اشاره کرد و خواستار تقویت مناسبات دو جانبه با نگاهی روشن به آینده توأم با عملگرایی دو دولت  شد. 
امیرعبداللهیان افزود: در سال ها اخیر برخی موضوعات، روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار داده که عمدتا در نتیجه تحرکات و اقدامات منفی طرف سوم  بوده است.
رئیس دیپلماسی کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت وگو و همکاری با اتحادیه اروپا استقبال کرده است.
وی درخصوص مسائل کنسولی دو جانبه و بویژه پرونده سیاسی شده حمید نوری و تلاش های گروهک تروریستی  منافقین در پیشبرد این پرونده که به روابط دوجانبه و دیرینه دو کشور آسیب وارد کرده، اشاره نمود و از دولت جدید سوئد خواستار آزادی این شهروند بی گناه ایرانی شد.
 امیرعبداللهیان همچنین انتخاب سوئد به عنوان رئیس بعدی شورای اتحادیه اروپا را تبریک گفت.
وزیر امور خارجه سوئد نیز به روابط خوب و دیرینه دو کشور با بیش از چهارصد سال همکاری و تعامل اشاره کرد. 
توبیاس بیلستروم نسبت به تاثیر منفی پرونده حمید نوری بر روابط دیرینه و خوب دو کشور ابراز تأسف کرد و گفت: به صورت جدی بر روی این مسئله کار خواهم کرد.

وی همچنین خواستار افزایش همکاری جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل پرونده چند تبعه سوئدی شد و بار دیگر بر عزم دولتش بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->