نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

آرژانتین و آخرین جام لیونل مسی در قطر

  • کد خبر: ۱۳۴۵۵۲
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
آرژانتین و آخرین جام لیونل مسی در قطر
آرژانتین در شرایطی راهی قطر می‌شود که دیبالا و دیماریا را به علت مصدومیت از دست داده‌است.

گروه ورزش| شهرآرانیوز، از آخرین قهرمانی تیم ملی فوتبال آرژانتین بیش از ۳۵ سال می‌گذرد. آن‌ها آخرین باری که موفق شدند قهرمانی جهان را جشن بگیرند، در فینال جام جهانی ۱۹۸۶ موفق شدند آلمان غربی را با درخشش مارادونا شکست دهند.

حالا در اولین جام جهانیِ بدون مارادونا و در آخرین جام جهانیِ با لیونل مسی، آرژانتین به دنبال آن است که طلسم را بشکند و با سرمربی بومی خود، اسکالونی به قله فوتبال جهان برسد.

تشنه همیشگی در نزدیکی چشمه

آرژانتین در ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴، ۲ بار در آستانه فتح جام قرار گرفت، اما هر ۲ بار در مقابل ژرمن‌ها شکست خورد و به نایب قهرمانی بسنده کرد.
آن‌ها در مرتبه اول در قامت مدافع عنوان قهرمانی، سرمست از حضور مارادونا، در جام جهانی ۹۰ ایتالیا به فینال رسیدند، اما پنالتی دقیقه ۸۵ آندریاس بِرِمه کار را یکسره کرد و جام به برلین رفت.

در ۲۰۱۴ برزیل هم مسی تیمش را به فینال برد، اما گل ماریو گوتزه باز هم جام را به برلین برد.

حالا، اما در ۲۰۲۲ دوحه، آرژانتینی‌های دیوانه فوتبال امیدوارند همه چیز با ۳، ۴ دهه اخیر متفاوت باشد و این بار جام به بوینس‌آیرس برسد.

این بار فرق می‌کند

آرژانتین همیشه در چند دوره اخیر، هرچقدر در حمله خوب و پرستاره بوده، در فاز دفاعی ضعیف و پراشتباه عمل کرده، اما این بار انگار همه چیز فرق می‌کند.
عملکرد درخشان مارتینز در منچستریونایتد و رومرو در تاتنهام، خیال اسکالونی را از عمق دفاع تیمش تا حدی راحت کرده‌است.

در خط میانی هرچند دیبالا و لوسل‌سو با مصدومیتی نسبتا شدید مواجه شدند، اما درخشش بازیکنانی مثل مک‌آلیستر در برایتون، باز هم امید را در اردوی آرژانتینی‌ها زنده نگه داشته و در فاز هجومی مثل همیشه همه چیز به مسی برمی‌گردد. سیمئونه در ناپولی و کورِآ در اینتر هم تا اینجای فصل بد کار نکرده اند و می‌توانند جانشینان خوبی برای آلوارزِ منچسترسیتی و مارتینزِ اینترمیلان باشند.

مکزیک، عربستان و تونس ۳ حریف نخست آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهندبود. تیم‌هایی که گرچه حریفان آسانی محسوب نمی‌شوند، اما بعید است بتوانند در سرگروهی آرژانتین خللی وارد کنند.

اگر جام بدون سورپرایز خاصی دنبال شود، دانمارک، هلند و برزیل رقبای بعدی آرژانتین در مسیر رسیدن به فینال خواهندبود.

گرچه این تیم با قرعه خوبی روبه‌رو نشده، اما نباید فراموش کرد که مسیِ فرازمینی در آخرین جام جهانی‌اش می‌خواهد تنها جامی که در کلکسیون افتخاراتش ندارد را به این مجموعه اضافه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->