نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

نبرد جاودانگی در فینال جام جهانی

  • کد خبر: ۱۴۰۴۹۷
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
نبرد جاودانگی در فینال جام جهانی
فرانسه و آرژانتین امشب برای تاریخ‌سازی و تصاحب ستاره سوم به میدان می‌روند.

شهرآرانیوز؛  امروز آرژانتین و فرانسه، دو فینالیست جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، بزرگ‌ترین دیدار فوتبالی چهار سال اخیر دنیا را برگزار می‌کنند؛ دو تیمی که شباهت‌ها و تفاوت‌های جالبی در زمینه‌های مختلف با هم دارند. مسی در صورت قهرمانی با آرژانتین، می‌تواند تنها جام باقیمانده را هم به کلکسیون افتخاراتش اضافه کرده و تبدیل به بازیکنی جاودانه در تاریخ شود. در طرف مقابل فرانسوی‌ها هم در صورت پیروزی، سومین تیم تاریخ خواهند بود که توانستند دو بار پیاپی جام جهانی را بدست بیاورند.

فرانسه، پیروز نبرد فیزیکی

از نظر فیزیکی تفاوت شایان‌توجهی بین دو تیم فینالیست دیده می‌شود. بازیکنان فرانسه به‌طور متوسط بزرگ‌جثه‌تر از آرژانتینی‌ها هستند. بر اساس اطلاعات فیفا، میانگین وزن تیم فرانسه ۸۲.۵ کیلوگرم است و این رقم در آرژانتین به ۷۶ کیلوگرم می‌رسد. این تفاوت در آمار قد بازیکنان هم دیده می‌شود. متوسط قد بازیکنان فرانسوی ۱۸۵ سانتی‌متر است، اما متوسط قد بازیکنان آرژانتین به ۱۷۹ سانتی‌متر می‌رسد. جالب اینجاست که آرژانتینی‌ها در وزن شش کیلوگرم و در قد شش سانتی‌متر کمتر از فرانسوی‌ها هستند.

آلبی‌سلسته، پیرتر از رقیب اروپایی

تیم‌ملی فرانسه کمی جوان‌تر از آرژانتین است. متوسط سن بازیکنان فرانسه ۲۷.۲ سال است و این عدد برای آرژانتین ۲۸.۴ اعلام شده است. آلبی‌سلسته اگر در قطر به قهرمانی برسد، پس از شانزده‌سال مسن‌ترین قهرمان جام‌جهانی خواهد بود. ایتالیایی‌ها در سال ۲۰۰۶ درحالی قهرمان جام‌جهانی شدند که میانگین سنشان ۲۸.۵ سال بود. البته اگر دشان و اسکالونی ترکیبی را به میدان بفرستند که در نیمه‌نهایی روانه زمین کرده بودند، تفاوت سن دو تیم درعمل از بین می‌رود. میانگین سن بازیکنان دو تیم در بازی‌هایشان در مرحله نیمه‌نهایی ۲۷.۵ سال بود.

دوندگی برابر دو رقیب

با وجود تفاوت درخورتوجهی که در فیزیک بدنی دو تیم دیده می‌شد، از نظر سرعت تفاوت بین دو فینالیست اندک است. متوسط سرعت آرژانتینی‌ها ۴.۹۷ کیلومتردرساعت اندازه‌گیری شده و این رقم برای فرانسه ۵.۰۱ کیلومتربرساعت بوده است. در آمار دوندگی هم این شباهت را می‌توان دید. بازیکنان فرانسه در هر بازی به‌طور متوسط ۷.۳ کیلومتر دویده‌اند و این آمار برای آرژانتینی‌ها ۷.۱ کیلومتر بوده است.

تجربه حضور در فینال

احتمال دارد دو تیم از نظر سنی در فینال نزدیک به هم باشند، ولی تجربه فرانسوی‌ها از حضور در چنین مسابقه‌ای بیشتر از آرژانتین است. فرانسه قهرمان دوره گذشته جام‌جهانی است و به احتمال زیاد نزدیک به نیمی از ترکیب آن‌ها در بازی امروز تجربه بازی در فینال دوره گذشته مقابل کرواسی را دارند.

از فهرست فرانسه در این دوره از جام ۱۰ نفر سابقه بازی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ را دارند، اما آرژانتینی‌ها در ترکیبشان فقط هفت بازیکن دارند که در جام‌جهانی گذشته هم بودند. همچنین از بین آرژانتینی‌ها فقط مسی است که تجربه حضور در فینال جام‌جهانی را دارد. زیرا او در فینال جام‌جهانی ۲۰۱۴ در میدان بوده است.

خیال راحت آلبی‌سلسته از آمادگی مسی

در روز‌های گذشته گزارش‌هایی درباره احتمال مصدومیت لیونل مسی هواداران آرژانتین را به‌شدت نگران کرده بود، اما پس از غیبت مسی در یک جلسه تمرینی آلبی‌سلسته، حضور دوباره او در تمرینات جمعه‌شب تیمش نگرانی آرژانتینی‌ها را تا حدود زیادی کاهش داد.

فرانسه امروز درحالی در فینال جام‌جهانی قطر در ورزشگاه لوسیل به میدان می‌رود که این دومین حضور پیاپی این تیم در فینال جام‌جهانی است، اما آرژانتینی‌ها هشت‌سال است که در فینال این تورنمنت حضور نداشته‌اند و آخرین بازی‌شان در فینال به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، در آستانه این بازی بزرگ همه نگاه‌ها به برنده هفت توپ طلا، لیونل مسی، دوخته شده است و فوتبال‌دوستان منتظرند ببینند او سرانجام تنهاافتخار باقی‌مانده را به گنجینه افتخاراتش اضافه خواهد کرد؟

در بازی آرژانتین مقابل کرواسی در مرحله نیمه‌نهایی مسی چندبار خم شد و با دست‌هایش ران پای چپش را گرفت. در تصاویر مشخص بود او از این ناحیه احساس درد می‌کند. از همان لحظات نگرانی در دل آرژانتینی‌ها و هوادارانشان آغاز شد. تمرین‌نکردن مسی در جلسه تمرینی پنجشنبه آلبی‌سلسته باعث شد نگرانی‌ها درباره او بیشتر شود، اما تصاویری که جمعه‌شب از دوحه مخابره شد، بخش زیادی از این نگرانی‌ها را برطرف کرد؛ تصاویری که نشان می‌داد لئو در کنار دیگرهم‌تیمی‌هایش به‌صورت عادی مشغول تمرین‌کردن است.

دردسر ویروس شتر در آستانه فینال

تیم‌ملی فرانسه علاوه بر آنکه بازی پرفشارتری را نسبت به آرژانتین در دیدار نیمه‌نهایی پشت سر گذاشت، با ۲۴ ساعت استراحت کمتر نسبت به رقیبش در فینال حاضر می‌شود. این موضوع، اما در برابر دردسری که گریبان‌گیر فرانسوی‌ها شده است، از اهمیت چندانی برخوردار نیست و شاگردان دشان به‌علت ابتلا به ویروس شتر، یکی پس از دیگری تمرینات را از دست می‌دهند و در آستانه دیدار فینال راهی درمانگاه می‌شوند.

ویروس شتر که پیش از این باعث شده بود آدرین ربیو و دایو اوپامکانو حضور در دیدار نیمه‌نهایی مقابل مراکش را از دست بدهند، حالا در اردوی فرانسه کاملا مسری شده و دامن دیگربازیکنان فرانسه را مانند بیشترتماشاگرانی که به خانه بازگشته‌اند، گرفته است.

رافائل واران، کینگزلی کومان و ایبراهیما کوناته بازیکنانی هستند که تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند و خروس‌ها را در وضعیتی بحرانی نسبت به آرژانتین قرار داده‌اند. طبق گفته‌های سرمربی تیم‌ملی فرانسه، اوپامکانو بلافاصله پس از دیدار مقابل انگلیس احساس بیماری داشت، کینگزلی کومان صبح جمعه تب بالایی داشته است و آدرین رابیو هنوز در قرنطینه به سر می‌برد. وضع رافائل واران و ایبراهیما کوناته که در دیدار برابر مراکش درخشش خیره‌کننده‌ای از خود برجای گذاشت هم مناسب گزارش نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->