سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز
سرخط خبرها

حرکت چراغ‌خاموش پرتغال به سمت قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲

  • کد خبر: ۱۳۴۹۶۹
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
حرکت چراغ‌خاموش پرتغال به سمت قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲
تیم ملی پرتغال با ستارگانی همچون رونالدو و برونو فرناندز به دنبال قهرمانی در قطر است.

گروه ورزش| شهرآرانیوز، پرتغال در ۳ دوره اخیر جام جهانی با چندین ستاره در قامت یک مدعی ظاهر می‌شود، اما خیلی زود با جام وداع می‌کند. حالا در آخرین جام جهانی با حضور کریس رونالدو آن‌ها به دنبال نتایجی بزرگ هستند.

در ۲۰۱۸ روسیه آن‌ها بعد از گذر از ایران در مرحله گروهی با چاشنی شانس، در مرحله یک هشتم خیلی زود حذف شدند، آن هم درست زمانی که به واسطه قهرمانی در یورو۲۰۱۶ امیدوار بودند قهرمانی در قاره را با قهرمانی در جهان ادامه دهند.

در جام جهانی ۲۰۱۴، اما پرتغال پس از شکست تحقیرآمیز ۴ بر ۰ مقابل آلمان، در مصاف با غنا و آمریکا هم آنچنان شکننده ظاهر شد که وقتی در پایان مرحله گروهی با ۴ امتیاز سوم شد و از صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها بازماند، هیچکس تعجب نکرد.

پرتغال در ۲۰۱۰ هم تجربه مشابهی با ۲۰۱۸ داشت و در یک هشتم نهایی با کی‌روش، سرمربی فعلی ایران مقابل اسپانیا باخت و وداعی زودهنگام را تجربه کرد.

حالا، اما شاگردان سانتوس به خاطر رونالدو هم که شده باید جام را در برابر غنا، اروگوئه و کره جنوبی محکم‌تر از همیشه آغاز کنند.

رونالدو در کنار سایر ستاره‌ها

به جز رونالدو این بار، اما پرتغال ستارگان بی‌شماری دارد. از برناردو سیلوا و کانسلو، مهره‌های مورد اعتماد پپ گواردیولا در منچسترسیتی تا برونو فرناندز، ستاره یونایتد‌ها و البته لئآئو، بازیکن ارزشمند آث‌میلان.

سانتوس در اکثر پست‌ها حق انتخاب دارد و گرچه شاید ژوتا، ستاره لیورپولی پرتغال به خاطر مصدومیت و ناآمادگی جام را از دست بدهد، اما باز هم دست مربی بومی این تیم برای اجرای تفکرات تاکتیکی‌اش باز است.

آخرین حضور قدرتمند پرتغال در جام جهانی به ۲۰۰۶ آلمان برمی‌گردد که این تیم موفق شد پس از کنار زدن ایران و آنگولا در مرحله گروهی، با ستارگانی همچون فیگو و رونالدو، در نهایت به جمع ۴ تیم برتر جام جهانی برسد.

بهترین نتیجه تاریخ پرتغال در ادوار جام جهانی، اما به ۱۹۶۶ برمی‌گردد که موفق شد با هنرنمایی اوزه بیو، ستاره فقید خود به عنوان سومی جهان دست یابد.
جالب اینکه ۱۹۶۶ اولین تجربه پرتغالی‌ها در جام جهانی بود و این بار در دوحه، هشتمین حضور پرتغالی‌ها در جام جهانی است، یعنی آن‌ها فقط ۳ بار بیشتر از ایران در جام جهانی حضور داشته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->