ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند روسیه از طالبان خواست در رابطه با تشکیل دولت فراگیر متعهد باشد شورای امنیت سازمان ملل وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند سازمان ملل متحد: در نشست دوحه، با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود پزشکیان: درباره مهاجران باید کار کاشناسی کنیم + فیلم رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد طالبان می‌گویند که در نشست دوحه ۳ شرکت می‌کنند افغانستان ناایمن‌ترین کشور در جنوب آسیا با موافقت AFC قهرمان فوتبال باشگاهی افغانستان به رقابت‌های چلنج لیگ آسیا می‌رود هزار روز محرومیت از تحصیل دختران افغانستانی ترافیک در مسیر تردد کامیون‌های ایرانی در مرز افغانستان نظر کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره مهاجران افغانستانی چیست؟ شیوع تب کریمه کنگو در افغانستان افزایش یافته است
سرخط خبرها

عکس‌هایی از «کوتل تیره» در ولایت لوگر

  • کد خبر: ۱۳۵۰۲۴
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
عکس‌هایی از «کوتل تیره» در ولایت لوگر
لوگر یکی از ولایت‌های افغانستان است که در نزدیکی کابل قرار دارد. این ولایت منابع طبیعی مس دارد که مشهورترین معدن آن «مس عینک» است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ لوگَر یکی از ولایت‌های افغانستان است. مرکز این ولایت شهر پل علم است. نام لوگر از کلمهٔ لوگهر (دروگر) گرفته شده‌است.

این محل در قدیم به نام (سکاوند یا سجاوند) هم یاد می‌شد.

جمعیت این ولایت را ۸۵٪ پشتون‌ها و ۱۵٪ بقیه اقوام (تاجیک، ازبک، هزاره- سادات) تشکیل می‌دهند.

این ولایت در زمان پیش از اسلام، دارای معابد مشهور بود که توسط صفاریان تخریب گردید. در هنگام اشغال شوروی از جمله بزرگ‌ترین کانون‌های مقاومت بر ضد شوری بود و رهبری آن توسط داکتر فضل‌الله مجددی، مولوی محمد نبی محمدی و حکمتیار بود.

کهساران چرخ زمانی بزرگ‌ترین کانون جهاد علیه دولت بابری هند که در کابل تسلط داشتند به‌شمار می‌رفت و و مرکز سلسلهٔ روشانیان و سپهداران بزرگ استقلال خراسان از سلسلهٔ بابری هند بود و در هنگام انقلابات انگلیسی به ده‌ها هزار از مردم این ولایت اعم از تاجیک و پشتون اشتراک کرده بودند.

عکس‌های زیر از کوتل تیره و روستای التمور در مرکز ولایت لوگر ثبت شده است

عکس‌هایی از «کوتل تیره» در ولایت لوگر

عکس‌هایی از «کوتل تیره» در ولایت لوگر

عکس‌هایی از «کوتل تیره» در ولایت لوگر

عکس‌هایی از «کوتل تیره» در ولایت لوگر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->