جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

مراسم رونمایی از کتاب خاطرات مرحوم «حاج علی شمقدری» برگزار شد

  • کد خبر: ۱۳۵۲۴۱
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
مراسم رونمایی از کتاب خاطرات مرحوم «حاج علی شمقدری» برگزار شد
مراسم رونمایی از کتاب «متولد چهل و دو» مشتمل بر خاطرات مرحوم «حاج علی شمقدری» یار و همراه رهبر معظم انقلاب، ظهر امروز برگزار شد.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ این کتاب، مجموعه‌ای از خاطرات مرحوم «حاج علی شمقدری» است که در قالب ۳۵ جلسه مصاحبه با ایشان توسط گردآوری شده و توسط سید‌علیرضا مهرداد تنظیم و منتشر شده است. این کتاب شامل ۲۸۸ صفحه و با قطع رقعی است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

کتاب «متولد چهل و دو» مشتمل بر ۱۵ فصل شامل «متولد خرداد ۱۳۴۲»، «از جلسه تا مبارزه»، «در محضر استاد»، «زندان به زندان»، «آرام، ولی پویا»، «در تبعید»، «۱۲۰ روز»، «مرادت اینجاست»، «این همه کار»، «با تو کار دارم»، «می‌خواهم بروم قم»، «سفرها»، «روز‌های خیلی سخت»، «بنشین پای درد دلشان» و «به روایت تصویر» است. در ابتدای نخستین فصل این کتاب آمده است: «اینکه کسی تولدش یادش بیاید چیز عجیبی است. اما من از جمله کسانی هستم که می‌توانم ادعا کنم که تولدم را دیده‌ام. یعنی تولدم را یادم می‌آید. البته نه آن تولدی که آدم از مادر متولد می‌شود؛ بلکه آن زمانی که آدم جدیدی می‌شوی و زندگی را دوباره شروع می‌کنی. از قسمت اول زندگی‌ات کاملاً متفاوت است و اینکه به یک‌باره همه دلبستگی‌ها و علایق گذشته‌ات را رها کنی و بشوی یک آدم متفاوت...»
مرحوم شمقدری در بخش دیگری از این کتاب و در بیان خاطرات خود پس از آغاز رهبری مقام معظم رهبری این‌گونه می‌گوید: «وقتی برگشتم مشهد، معلوم شد کار خصوصی که آقا برای من در مشهد در نظر گرفته‌اند، دفتر ارتباطات مردمی است. در مشهد ابتدا در جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف مستقر شدم. چون متولی مسجد بودم، رفتم همان‌جا. البته می‌خواستند در صحن آزادی حرم اتاقی در اختیار ما بگذارند که من نخواستم. می‌خواستم مستقل باشم و زیر نظر اداره و جایی نباشم...»

اینجا ببینید:

انقلاب اسلامی به‌دست صاحب آن امام عصر‌(عج) تحویل داده خواهد شد

«سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد انقلاب اسلامی و از یاران و همراهان مقام معظم رهبری در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی در این مراسم و در سخنانی با اشاره به ضرورت مطالعه متون تاریخی و تأکید قرآن کریم بر این موضوع گفت: امام‌(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر نکاتی از جمله دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی و خودشناسی تأکید می‌کرده‌اند.

وی افزود: کسانی که دشمن را بشناسند، با یک توپ و تشر رنگ نمی‌بازند. کسانی که زمان را می‌شناسند، حواس آن‌ها جمع است و تاریخ هم به تعبیری تکرار می‌شود.

بختیاری با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی و نهضت امام‌(ره) در سال ۱۳۴۲ گفت: به‌گفته بسیاری از تحلیلگران بزرگ‌ترین اتفاقی که در قرن بیستم روی داد، انقلاب اسلامی ایران بود که در برابر قدرت‌های شرق و غرب ایستاد و موفق شد به پیروزی برسد.

وی تأکید کرد: ما دشمن را با تقدیم هزاران شهید از کشور بیرون کرده‌ایم و ملت نمی‌گذارد بار دیگر دشمن به این شور برگردد. این ملت، ملت امام حسین‌(ع) و ملت شهیدان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امام‌(ره) در یکی از سخنرانی‌های خود در جمع مسئولان قضایی فرمودند: انقلاب اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که دیگر قائم به شخص نیست و به‌دست صاحب اصلی آن، امام زمان‌(عج) تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: ما سربازان عاشورا هستیم. انقلاب ما انقلاب عاشورا بود و به برکت عاشورا به پیروزی رسید و استقرار پیدا کرد و به دست منجی عالم بشریت خواهد رسید.

بیان ویژگی‌های رهبر انقلاب اسلامی در قالب خاطرات دوستان و همراهان

«ایمان عطارزاده» معاون هماهنگی و رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در سخنانی گفت: رونمایی از این کتاب، یک رویداد فرهنگی با موضوع تقدیر و تجلیل از مقام مجاهد ولایتمدار مرحوم «حاج علی شمقدری» است و به‌بهانه رونمایی از این کتاب جمع شده‌ایم تا به همه کسانی که در طول حیات مبارک خود درس ولایتمداری به نسل جوان و مردم داده‌اند، عرض ارادت کنیم.

وی با اشاره به مأموریت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در زمینه حفظ و صیانت و نشر اندیشه‌های رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این دفتر تلاش می‌کند در عرصه‌های مختلف در گستره داخل و خارج از کشور این مأموریت را به انجام برساند.

عطارزاده افزود: مجموعه کتابی که امروز از آن رونمایی می‌شود، نخستین جلد از مجموعه کتاب‌هایی است که در حوزه تاریخ شفاهی و با عنوان «در حدیث دیگران» قرار است روایت‌های مختلف افراد با مقام معظم رهبری را روایت کند و بیانگر سیره و منش ایشان در قالب بیان خاطرات این افراد باشد.

قدردانی از نسل انقلاب توسط جوانان انقلاب

در بخشی از این مراسم نیز از تعدادی از مجاهدانی که در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش‌آفرینی کردند، توسط نسل انقلاب و جوانان انقلابی تقدیر به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->