سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
سرخط خبرها

درخواست وزیر خارجه ازبکستان برای جلوگیری از انزوای افغانستان در عرصه بین‌المللی

  • کد خبر: ۱۳۵۴۲۹
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
درخواست وزیر خارجه ازبکستان برای جلوگیری از انزوای افغانستان در عرصه بین‌المللی
وزیر امور خارجه ازبکستان در نشست وزرای امور خارجه «اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی» در «سمرقند» خواستار جلوگیری از انزوای افغانستان در عرصه بین‌المللی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ولادیمیر ناراف» وزیر امور خارجه ازبکستان در نشست وزرای امور خارجه «اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی» در شهر «سمرقند» خواستار جلوگیری از انزوای افغانستان شد.

وزیر امور خارجه ازبکستان اظهار داشت: افغانستان معاصر نه تنها منبع چالش ها و تهدیدات، بلکه فرصت های جدید نیز است.

ناراف ضمن تاکید بر اهمیت جلوگیری از انزوای افغانستان و تبدیل آن به یک کشور منفور و همچنین اتخاذ تدابیر برای حل و فصل وضعیت سخت انسانی، از جامعه جهانی خواست تا تلاش های هماهنگ را انجام و کمک های عملی واقعی را به مردم این کشور ارائه دهند.

وی ادامه داد: تاشکند همواره در حال کمک به افغانستان است و «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان ابتکار تأسیس بنیاد حمایت بشردوستانه از افغانستان را در شهر «ترمذ» مطرح کرد که در آن شهر مرکز حمل و نقل و لجستیک بین المللی با زیرساخت های مدرن ایجاد شده است.

ناراف اظهار داشت، ازبکستان همچنان طرفدار دائمی انجام درخواست های اساسی جامعه جهانی توسط طالبان از جمله ایجاد دولت فراگیر، رعایت حقوق زنان و اقلیت های ملی و قطع روابط با گروه‌های تروریستی است.

همچنین توجه شرکت کنندگان این نشست به ابتکار رئیس جمهور ازبکستان برای تشکیل یک گروه مذاکره کننده بین المللی در سطح بالا برای هماهنگی با مقامات افغانستان اجرای مرحله ای تعهدات طرفین متمرکز شد.

وزیر امور خارجه ازبکستان در پایان عنوان کرد: اجرای پروژه های زیربنایی در افغانستان از جمله در زمینه حمل و نقل باید در اولویت همکاری های متقابل با طرف افغان قرار گیرد. افغانستان از طریق پروژه های بزرگی مانند ساخت خط ریلی «ترمذ- مزار شریف- کابل- پیشاور» می تواند به یک حلقه متصل کننده بین آسیای مرکزی و جنوبی تبدیل شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->