کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند
سرخط خبرها

حسن عباسی کیست؟ + بیوگرافی

  • کد خبر: ۱۳۵۶۰۱
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
حسن عباسی کیست؟ + بیوگرافی
حسن عباسی، رییس اندیشکده یقین نیز که اتهاماتی را به فوتبالیست‌ها وارد کرده بود، برای پاسخگویی به دادستانی احضار شده است. در این گزارش با او بیشتر آشنا می‌شویم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن عباسی متولد سال ۱۳۴۵ در شهرستان ازنا است. او در حال حاضر رئیس اندیشکده یقین است. عبارسی در گذشته مسئول توسعه رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده‌است. عباسی از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ عضو شورای پروانه نمایش و از اعضای هیئت داوران بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹ بود. عباسی به دلیل طرح سخنان عجیب و جنجالی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست، سینما، اقتصاد، تاریخ، روابط بین الملل، جغرافیای سیاسی و فلسفه بدون آنکه تحصیلات آکادمیکی در این حوزه ها داشته باشد، توانسته است به شهرت قابل توجهی برسد.

شکایت دوباره روحانی

حسن عباسی در مهر ۱۳۹۷ با عنوان اتهامی، توهین به رئیس‌جمهور (حسن روحانی) و وزیر راه (عباس آخوندی) از سوی دادگاه به ۷ ماه زندان محکوم شد. این حکم قطعی اعلام شد.

بازداشت بخاطر شکایت وزیر اطلاعات

وی ۲۲ مرداد ۹۸ به دلیل طرح برخی مباحث بی اساس علیه وزیر اطلاعات کشور در یک سخنرانی در منطقه قرچک ورامین برای بار چهارم بازداشت شد. حسن عباسی طی یک سخنرانی، مطالبی درباره وزیر اطلاعات و برخی ارتباطات او با رسانه های بیگانه مطرح کرده بود که نهایتاً با شکایت وزیر اطلاعات احضار و بازداشت شد.

آزادی مشروط

۰۸ آبان ۱۳۹۸ وکیل مدافع حسن عباسی - تحلیلگر سیاسی که از مردادماه امسال بازداشت شده بود- از آزادی موکلش خبر داد. مهدی جعفری نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: موکلم پس از تحمل یک‌سوم مجازات حبس موضوع محکومیت، مشمول آزادی مشروط قانون مجازات اسلامی شده و از زندان آزاد شده است.

علیرضا آذربایجانی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس جمهور یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ از محکومیت حسن عباسی به ۷ ماه حبس به اتهام توهین به رییس جمهور و وزیر راه خبر داد و گفت: این حکم قطعی است و بزودی اجرا می‌شود. حسن عباسی بیست و سوم مردادماه "از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح" و "با شکایت معاون حقوقی وزارت اطلاعات" بازداشت شد.

واکنش وزارت اطلاعات به آزادی حسن عباسی

۱۲ آبان ۱۳۹۸ مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت اطلاعات در واکنش به حواشی مطرح شده درباره آزادی حسن عباسی از زندان یادآورشد: وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است.

در اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات آمده است:چند روزی است عده‌ای، نمایشی را به راه انداخته‌اند تا یکی از محکومین دستگاه محترم قضایی را که به تازگی و به صورت مشروط از زندان آزاد شده است، از دروغ پراکنی‌ها و اتهامات و جرائم مرتکب شده تبرئه نمایند.

این افراد قضا ستیز، وزارت اطلاعات را عامل زندانی شدن فرد مورد نظر معرفی می‌کنند؛ درحالی که وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است.

اقدامات این عده می‌تواند باعث وهن جایگاه دستگاه قضا شود که در دوره جدید مسئولیت در آن، امید‌های فراوانی را در دل مردم برای مبارزه با فساد بوجود آورده است و امیدواریم قوه قضائیه با روشنگری مانع آن گردد.

منبع: تابناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->