انتخاب «رئیس» و «نایب‌رئیس» کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد برای سال پنجم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بانکی برای بهبود خدمات شهری هشدار معاون وزیر راه: تعادل زائر و مجاور در بافت پیرامونی حرم رضوی برهم خورده است بانک اقتصاد نوین آماده پشتیبانی از طرح‌های توسعه شهری مشهد است موحدیان: هدف اصلی شورای ششم مشهدمقدس رضایتمندی مردم است درباره بنای معروف مسجد شاه در مشهد | مسجدی با سرداب و چند مقبره گمنام حسامی: مشهدمقدس دارای ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری مشترک با بانک‌هاست گلایه شهروندان مشهدی از تغییر هندسی در تقاطع رسالت ۸۰ | گره تازه ترافیکی در بولوار رسالت اتوبوسرانی مشهد مهیای خدمت‌رسانی در سال تحصیلی ۱۴۰۴ هوای مشهد همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است (۱۳ شهریور ۱۴۰۴) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بازسازی و نوسازی معراج شهدا، هویت و میراث ماندگار شورای ششم است + فیلم نشست مشترک رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با جمعی از اعضای تشکل‌های فرهنگی و قرآنی برگزار شد + فیلم ادامه روند عملیات اجرایی پارک خطی اسماعیل آباد در مشهد جابجایی بیش از ۱۰ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۴ شهروند خبرنگار | گلایه والدین مشهدی از نحوه ثبت نام سرویس مدارس + پاسخ کیفیت هوای مشهد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۲ شهریور ۱۴۰۴) نگاهی به حضور آمریکایی‌ها در مشهد و شکل‌گیری بیمارستان و مدرسه پرستاری «میسیونری» | نفوذ درمانی یانکی‌ها نصب ۱۸۴ قطعه بتنی در تقاطع غیرهم‌سطح شهید فهمیده مشهد سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: دخالت‌های بیجا، در امور شورا‌ها اختلاف ایجاد می‌کند معاون شهردار مشهد مقدس: ماحصل همدلی و کار تیمی مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، رضایتمندی زائران بود
سرخط خبرها

کنترل هوشمند تقاطع‌ها با استفاده از هوش مصنوعی در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۶۴۵۴
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کنترل هوشمند تقاطع‌ها با استفاده از هوش مصنوعی در مشهد
مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای اولین بار در کشور سامانه بومی کنترل هوشمند تقاطع‌ها با استفاده از یادگیری عمیق و الگوریتم‌های هوش مصنوعی در مشهد طراحی و راه‌اندازی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی سمیعی در این خصوص اظهار کرد: تقاطع‌ها مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی در سطح معابر شهری هستند و حل معضلات و گره‌های ترافیکی آن‌ها با رویکردی منسجم، یکپارچه و هوشمند، گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر است.

وی افزود: در کلان شهر‌های دنیا با توجه به حجم بالای وسایل نقلیه و وجود تقاطعات پرترافیک متعدد، دیگر استفاده از روش‌های سنتی جهت اعمال زمانبندی به تقاطعات جوابگو نیست، چرا که اختصاص زمان‌های ثابت به محور‌های مختلف بدون در نظر گرفتن تغییرات حجم و رفتار ترافیکی رانندگان موجب بالا رفتن تاخیر، افزایش مصرف سوخت و نیز بالا رفتن میزان آلاینده‌های منتشر شده در هوا شده و در بحث کلان نیز باعث به هدر رفتن منابع مادی فراوان و هزاران ساعت از وقت و عمر شهروندان می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: امروزه در کنترل هوشمند تقاطع‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که برای اولین بار در کشور از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در شهر مشهد استفاده شده است.

سمیعی خاطرنشان کرد: مشهود‌ترین ارزش سامانه‌های کنترل هوشمند تقاطع‌ها، بهبود عملکرد کنترل بلادرنگ چراغ‌ها بدون نیاز به مداخلات انسانی، بهبود فازبندی تقاطع‌ها و کاهش خطا‌های انسانی مرتبط است که با توسعه این سامانه گام بسیار موثری در راستای بومی‌سازی و استفاده از توان و دانش داخلی و حفظ منافع ملی برداشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سامانه حدود یک ماه است که در یکی از تقاطع‌های مشهد راه اندازی شده و مراحل تست عملکردی را پشت سر می‌گذارد و طرح توسعه آن نیز در حال بررسی است و امیدواریم در آینده نزدیک با استفاده از این سامانه شاهد تحول در مدیریت هوشمند و بهبود شرایط ترافیکی در تمام تقاطع‌های سطح شهر باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۹ شروع شده است و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و پانصد میلیون ریال به انجام رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->