نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

نخستین دوره مسابقات فوتبال پیشکسوتان مشهد با ضیافت پنالتی‌ها به پایان رسید

  • کد خبر: ۱۳۶۹۸۷
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
نخستین دوره مسابقات فوتبال پیشکسوتان مشهد با ضیافت پنالتی‌ها به پایان رسید
رقابت‌های رده سنی ۴۳ تا ۴۸ سال فوتبال پیشکسوتان مشهد با قهرمانی تیم اشکان یا همان شهیدان رضایی به پایان رسید.

مسابقات فوتبال پیشکسوتان مشهد که با حضور فوتبالیست های رده سنی ۴۳ تا ۴۸ سال انجام گرفت، با قهرمانی تیم اشکان یا شهیدان رضایی به پایان رسید

رقابت در عین رفاقت

پیشکسوت ۵۲ ساله گرمکن‌اش را از تن در می‌آورد و در میان صدای تشویق هواداران حاضر در محل برگزاری مسابقات، پشت توپ می‌رود. تمرکز کرده و نفسی عمیق می‌کشد. بعد از ۱۱ پنالتی نفس‌ها در سینه حبس است و همه می‌دانند با توجه از دست رفتن پنالتی یازدهم تیم آبی‌پوش زمین، ضربه بازیکن زردپوش اگر به تور بنشیند می‌تواند پایان یک ماراتن تماشایی باشد. نخستین دوره رقابت‌های فوتبال پیشکسوتان مشهد با ضربه نهایی حسین یعقوبی، بازیکن کهنه‌کار تیم شادروان ماهپور به توپ، به پایان رسید. رقابت‌هایی که به میزبانی زمین چمن نصرت مشهد برگزار و دست آخر موسپیدان زردپوش میدان توانستند جام رده سنی خود را بالای سر ببرند. مسابقاتی که بیش از آن‌که در آن جام و رقابت مهم باشد، کام و رفاقت مهم بود. کامی که از حلاوت دیدار دوستان شیرین شد و رقابتی که رنگ رفاقت در آن بیشتر بود.

روایتی از یک نمایش تمام‌عیار

تیم‌های آبی و زردپوش در زمین، آخرین نبرد را برگزار می‌کنند. نبرد میان پیشکسوتان بالای ۴۸ سال شهرداری مشهد و شادروان ماهپور در فینال. دیداری که اگرچه رفاقت‌ها و بگو و بخند‌ها در آن موج می‌زد، اما بازیکنان تا سر حد جان و با تمام قوا با یکدیگر می‌جنگیدند. حسین یعقوبی شادروان ماهپور و عادل بهلور شهرداری چنان روی پای هم رفتند که صدایش برخورد همزمان پاهایشان با توپ دل همه را لرزاند. دیدار جذاب و پُر برخورد دو تیم در وقت‌های قانونی که ۲ تایم ۳۰ دقیقه‌ای بود یک بر یک مساوی به پایان رسید تا آخرین بازی این جام به ضربات پنالتی برود. در ضربات پنالتی هم ۲ تیم هر چه زدند به گل بدل شد و پنالتی آخر شهرداری به پای گلر شادروان ماهپور خورد و بعد از آن هم حسین یعقوبی کار را برای زردپوشان تمام کرد. یک بُرد دراماتیک در ماراتن پنالتی‌ها.

از قهرمانی اشکان تا درخشش صنعت

رقابت‌های رده سنی ۴۳ تا ۴۸ سال فوتبال پیشکسوتان مشهد با قهرمانی تیم اشکان یا همان شهیدان رضایی به پایان رسید. این در حالی است که تیم کلوپ انقلاب هم توانست عنوان سوم این بازی‌ها را از آن خود کند. نکته جالب آن‌که در رده سنی ۴۸ سال به بالا هم تیم صنعت خراسان توانست روی سکو برود و به مقام سومی رسید. رده سنی که شادروان ماهپور و شهرداری تیم‌های اول و دوم آن بودند. مسابقات هر رده سنی با حضور ۸ تیم برگزار شد.

سیاست تکریم پیشکسوتان

رقابت‌های فینال فوتبال پیشکسوتان مشهد در حضور جمعی از پیشکسوتان خوش‌نام استان و مسئولان شهری برگزار شد. سیدحسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این مسابقات گفت: «یکی از سیاست‌های شورای ششم تکریم پیشکسوتان بود. از بدو تاسیس این کمیسیون نگاه شورا به حوزه پیشکسوتان نگاه ویژه‌ای بوده است.» وی افزود: «معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری هم در راستای همین سیاست‌گذاری جشنواره خوبی را برگزار کردند.» وی تصریح کرد: «ما به دنبال برگزاری مسابقات در رده پایه و حوزه بانوان هم هستیم که انشاء در ادامه برگزار خواهد شد.» حسین غیاثی، معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد هم در خصوص برگزاری این مسابقات اظهار داشت: «در این دوره از مدیریت شهری تکریم پیشکسوتان مدنظرماست و بی‌تردید مسابقات دیگری را هم برای این عزیزان خواهیم داشت.» وی افزود: «خدا را شکر از این جشنواره استقبال خوبی شد که هزار نفر از پیشکسوتان مستقیما درگیر این مسابقات شدند. این مسابقات در رشته‌های مختلفی، چون فوتبال، جودو، فوتسال، والیبال، بسکتبال، دوچرخه‌سواری و کشتی را داشتیم. بعد از این مسابقات بزرگترین جشنواره ورزشی بانوان را در ۱۱ رشته خواهیم داشت. انشاءا... بتوانیم دین خودمان را به پیشکسوتان ادا کنیم.»

حال خوب پیشکسوتان در مستطیل سبز

پیشکسوتان فوتبال مشهد در حاشیه این مسابقات از حال و هوای خوب‌شان هم گفتند. عباس دهقانی که سال‌ها در پیراهن سبز پیام و مشکی و قرمز ابومسلم خوش درخشید، حالا در کنار مستطیل سبز و در جمع دوستان قدیمی به شهرآرا ورزشی گفت: «دیدار رفقای قدیمی به همه‌مان حال و هوای خوبی داده است. این پیشکسوتان همه سرمایه‌هایی هستند که حالا فقط سن‌شان بالا رفته است والا شرایط اخلاقی و فنی‌شان فوق‌العاده است. امیدوارم این حرکت و دورهمی پیشکسوتان در قالب چنین مسابقاتی ادامه داشته باشد.» محمد چاهجویی دیگر پیشکسوت فوتبال استان اظهار داشت: «همین که بعد از سال‌ها دوری از میادین، دوباره می‌توانیم در این زمین بازی کنیم و دور هم جمع شویم خیلی هیجان‌انگیز است. دیدن دوباره رفقا شور و حال خاصی داده است، اما من امیدوارم این اتفاق تداوم پیدا کند.» حسین یعقوبی هم که هنوز در ۵۲ سالگی سرحال و سرپا فوتبال می‌کند، اذعان داشت: «برگزاری این بازی‌ها واقعا برای ما انگیزه‌بخش بود. اینکه دوباره رفقای قدیمی دور هم جمع شویم و بازی کنیم، اتفاق خوبی است. فقط امیدوارم یک برنامه‌ریزی هیئت فوتبال و تربیت‌بدنی شهرداری با کمک هم انجام بدهند تا این مسابقات در طول سال به صورت لیگ برگزار شود تا حداقل یکی دو هفته یکبار همدیگر را ببینیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->