آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد: رکورد قیمت طلا شکسته شد

  • کد خبر: ۱۳۷۰۰۸
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد: رکورد قیمت طلا شکسته شد
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: برای اولین بار قیمت هر گرم طلا امروز رکورد را شکسته و به یک میلیون و ۵۳۷ هزار تومان رسیده است.

یوسف تقی زادگان امشب در نشست خبری به مناسبت اختامیه بزرگترین مسابقه طلا و جواهر کشور مقارن با هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد که در هتل سی نور برگزار شد، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر و نقره مشهد در ۲۹ آذر ماه امسال به بهترین حال ممکن برگزار شود، زیرا  شهر مشهد پایتخت معنوی ایران است.

وی درباره تولیدات در صنف طلا و جواهر مشهد افزود: باید مشکلات این صنف برطرف شده و جمعیت سازنده این صنف رشد نماید.

 رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد ادامه داد: همزمان با برگزاری با این نمایشگاه برای اولین بار بزرگترین مسابقه طلا و جواهر کشور در مشهد برگزار می‌شود. در این مسابقه ۱۰۰۰ طراح شرکت کرده و طرح به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که از میان آن‌ها از ۱۰ نفر تقدیر خواهد شد. در روزای ابتدایی نمایشگاه جوایز اعطا می‌شود. به نفر اول این مسابقه ۶۰ میلیون تومان جایزه به همراه سفر به هنگ کنگ،  نفر دوم ۳۰ میلیون تومان، نفر سوم ۱۵ میلیون تومان و از نفر ۴ تا ۱۰ نفری ۴ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت. صنعت جواهرسازی باید رونق بیشتری پیدا کند.

تقی زادگان درباره افزایش قیمت طلا بیان کرد: هر قدر که قیمت طلا افزایش یابد بازار با رکود مواجه می‌شود و خریداران کاهش پیدا می‌کنند. طلا کالای سرمایه‌ای بوده و کالای مصرفی نیست. بازار اکنون راکد است. در گذشته قیمت هر گرم طلا تا یک میلیون و ۵۳۶ هزار تومان رسیده، اما برای اولین بار قیمت هر گرم طلا امروز رکورد را شکسته و به یک میلیون و ۵۳۷ هزار تومان رسیده است. طلا و ارز در کشور ما با هم به صورت مستقیم به یک نسبت بالا می‌رود در حالی که در کشور‌های اروپایی برعکس است یعنی وقتی انس بالا می‌رود ارزش دلار کاهش پیدا می‌کند و بالعکس. در کشور ما اگر طلا و ارز به یک نسبت بالا نرود، قاچاق ایجاد می‌شود.

تقی زادگان درباره واردات طلا به کشور بیان کرد: مشکلات زیادی دراین خصوص داشتیم که خوشبختانه این مشکل حل شده و از ابتدای شهریور ماه سال جاری واردات شمش آزاد شده است، اما در زمینه خروج طلا از کشور مشکلاتی داریم. در گذشته کشور ترکیه وارد کننده مصنوعات طلا از ایران بود، اما امروز صادر کننده به کشور‌های حاشیه خلیج فارس شده است.

وی درباره حمل چمدانی نقره گفت: این مساله ابلاغ شده و هر مسافر می‌تواند تا ۳ کیلو نقره با خود حمل کند.  

در ادامه محمود بندرچی، مجری برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد اظهار کرد: امید است با کمک یکدیگر نمایشگاه به گونه‌ای برگزار شود که در شان استان و مشهد مقدس باشد. باید کمک کنیم تا این رویداد بازتاب خوبی داشته باشد. هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد جز نمایشگاه‌های شاخص کشور است و امید است به این نمایشگاه وسعت دهیم.

پیش‌بینی حضور بالغ بر ۱۵۰ برند در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد

وی افزود: در نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در مشهد طی سال قبل ۱۰۰ غرفه وجود داشت و شرکت کنندگانی از کشور‌های ترکیه چین و... نیز در آن حضور داشتند. این نمایشگاه تمام گروه‌های کالایی را در برمی‌گرفت.  در سال جاری نیز در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها همه گروه‌های کالایی و زنجیره ارزش از جمله ماشین آلات، نقره، طلا، گوهرسنگها، مجموعه‌هایی که به این صنعت از جمله صندوق‌های بیمه، شیشه‌های ضد سرقت و ... حضور دارند. پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۱۵۰ برند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. بازار هدف ما در این نمایشگاه سازندگان  طلا و جواهر است.  

گردش مالی صنعت طلا و جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در دنیا بالای ۱۰۰۰ میلیارد دلار است

مجری برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر و نقره مشهد تصریح کرد: صنعت طلا و جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها در تجارت جهانی جزو اولین بخش‌های تجارت قانونی دنیا است و گردش مالی در این زمینه بالای ۱۰۰۰ میلیارد دلار است، اما سهم کشور ما از این صادارت یک دهم درصد هم نیست. اگر حاکمیت و دولت اجازه دهند این صنعت در زمینه خود حرکت کند نیاز به صادارت هیچ‌چیز نداریم. صنعت طلا و جواهر صنعت سبز بوده و میزان اشتغالزایی بالایی دارید. نگاه به این صنعت نگاه لوکس است و اجازه حرکت به این صنعت داده نمی‌شود.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها مشهد ۲۹ آذرماه لغایت ۲ دی ماه برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->