تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

منحصر به فردترین فضای سبز مشهد در بوستان جهان‌شهر

  • کد خبر: ۱۳۷۲۸۰
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
  • ۱
منحصر به فردترین فضای سبز مشهد در بوستان جهان‌شهر
عضو شورای شهر مشهد گفت: بوستان جهان‌شهر به عنوان منحصر به فردترین فضای سبز مشهد، اثری ماندگار است که در بهترین منطقه مشهد و محور اتصال مرکز شهر به ارتفاعات جنوبی خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی ضمن اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در شهر مشهد، افزایش سرانه فضای سبز است، افزود: یکی از رویکرد‌های تمام مدیران شهری در دوره‌های مختلف ارتقای سرانه فضای سبز است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات در مناطق مرکزی شهر، تملک زمین برای ایجاد فضای سبز است؛ زیرا قیمت‌ها بالا است و شهرداری به سمت این مناطق نمی‌رود البته موضوعات دیگری مانند مشکل ترافیک و رفت و آمد نیز دخیل هستند.

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: این موضوعات موجب شد بنیاد شهید همت خود را در این راستا قرار دهد که با هماهنگی دستگاه‌های متولی موضوع اجرای جا به‌جایی پادگان‌ها را دنبال کند.

وی افزود: در این راستا اتفاقات متعددی رخ داد و در فاز اول با هماهنگی که با ارتش، سازمان نیرو‌های مسلح، آستان قدس، استانداری، معاونت استانداری و راه و شهرسازی صورت گرفت؛ طرح پادگان ۷۷ لشکر خراسان به تصویب رسید.

ناصحی ادامه داد: بلافاصله بازگشایی مسیر‌های تعدادی انجام شد و چند خیابان افتتاح شد و در آینده نزدیک نیز سایر مسیر‌ها بازگشایی خواهد شد که با نگهداری خوب، یک فضای بسیار خوب و وسیعی را در بزرگراه شهید کلانتری و هم در ضلع شمالی که فضای بازی است در اختیار فضای سبز قرار می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه در فاز اول ۲۵ هکتار فضای سبز افتتاح و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، افزود: به زودی سایر محدودیت‌ها مرتفع شده و به سرعت آماده سازی پارک جنگلی در مرکز شهر اتفاق خواهد افتاد.

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: در فاز بعدی با اتصال این فضای سبز از طریق پل روگذر شهید کلانتری که مخصوص عبور مردم خواهد بود و پل طبیعت، با احتساب پارک کوهشار و با اتصال پارک شمالی به جنوبی ۱۱۰ هکتار پارک متمرکز در اختیار شهروندان خواهد گرفت و عملیات اجرایی در هر دو طرف انجام خواهد شد.

وی گفت: دوره ششم این بوستان را به خاطر طراحی کاربری‌های خاص، جهان‌شهر نام‌گذاری کرد تا بهره مندی هر چه بیشتر از این فضا برای مردم فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: هنوز طرح به صورت نهایی تصویب نشده، اما امیدواریم در زمان مقرر طرح جامعی تصویب شود تا با حداکثر بهره برداری از این فضا، مجموعه‌ای در شان نام جهان‌شهر ایجاد شود.

ناصحی افزود: این بوستان ۷۳ هکتاری که بزرگتر از سایر بوستان‌های مشهد است به عنوان منحصر به فردترین فضای سبز مشهد و اثری ماندگار است که در بهترین منطقه مشهد بوده و به نوعی محور اتصال مرکز شهر به ارتفاعات جنوبی خواهد بود. با توجه به میزان درختان کهنسال و شرایط تاریخی نوستالژیک که در این فضای سبز وجود دارد، این محوطه هویتی به همین صورت باقی مانده و به صورت پارک جنگلی استفاده خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
0
0
شما بهترین منطقه مشهد را از بین بردید باچنتا خیابان وساختمان شما یک خلیجفارس کوچک ایحاد مکردید وبا سرمایه گزاری استان قدس وارتش سارین بهترین هتل ها برای زوار کشورهای هماسایه وبازار بزرگ جهت وگرگری وبهترن وسایل حملونقا از فرودگاه حرم مطهر وک هسنگی .تله کابیین ‌‌ب شاندیز ووکیل اباد همگی تزدیک مباشند ساید درامداندبیش از نفت باشد کارشناسان بهت متوانند ه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->