کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳) تپسی با اضافه‌کردن «سفارش غذا» و «خرید از سوپرمارکت» به سوپراپلیکیشن تبدیل می‌شود ناسا تصاویری دیده‌نشده از گروه کهکشانی طاووس منتشر کرد + تصاویر سند ملی هوش مصنوعی به نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شد + دانلود گلکسی A06 سامسونگ به زودی معرفی می‌شود کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳) رمز کیف پول امروز راکی ربیت (سه‌شنبه، ۲ مرداد ۱۴۰۳) چرا همستر کامبت به یکی از ترند‌های داغ ارز‌های دیجیتال تبدیل شده است؟ کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) کارت‌های امروز راکی ربیت (سه‌شنبه، ۲ مرداد ۱۴۰۳) آموزش حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش بحران کاهش اکسیژن آب اقیانوس‌ها و خطری که حیات زمین را تهدید می‌کند وعده ایلان ماسک برای به کارگرفتن ربات‌های تسلا از سال ۲۰۲۵ آیا گلکسی رینگ با گوشی‌هایی غیر از سامسونگ هم سازگار است؟ کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ۱۱  اتاق فرار در  مشهد | درباره نوع جدیدی از بازی‌های گروهی که  در  میان نوجوانان و  جوانان مخاطب زیادی پیدا کرده است رمز کیف پول امروز راکی ربیت (یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ویدئو | یک میمون با کمک چیپ نورالینک می‌تواند تایپ کند

  • کد خبر: ۱۳۷۶۹۷
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
ویدئو | یک میمون با کمک چیپ نورالینک می‌تواند تایپ کند
در طول رویداد «Show and tell»، مهندسان نورالینک در مورد پیشرفت توسعه فناوری صحبت کردند و همچنین یک میمون را به نمایش گذاشتند که از طریق تراشه کاشته شده در مغز خود، به صورت از راه دور تایپ می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، اخیراً در مقر اصلی خود واقع در فرمونت، کالیفرنیا، میزبان رویداد «Show and tell» خود بود. این شرکت فناوری عصبی در حال توسعه یک رابط مغز و کامپیوتر است که اساساً یک تراشه به اندازه سکه با ۱۰۲۴ رشته الکترود است و برای تحریک نورون‌ها در قشر حرکتی مغز کاشته می‌شود. در طول این رویداد، مهندسان نورالینک در مورد پیشرفت توسعه فناوری صحبت کردند و همچنین یک میمون را به نمایش گذاشتند که از طریق تراشه کاشته شده در مغز خود، به صورت از راه دور تایپ می‌کند.

میمون نمایش داده شده در رویداد نورالینک که «Sake» نام دارد، می‌تواند با فکر کردن به اینکه مکان‌نما روی صفحه‌کلید مجازی به کجا حرکت کند، تایپ کند. او موفق شد از این طریق عباراتی از جمله «به Show and tell خوش آمدید» و «می‌توانم میان وعده بخورم» را تایپ کند.

همانطور که ایلان ماسک در ویدیو بالا توضیح می‌دهد، میمون در واقع نحوه هجی کردن کلمات را یاد نگرفته است، بلکه مهندسان نورالینک به آن یاد داده‌اند که چگونه حروف برجسته شده با رنگ زرد روی نمایشگر را مانند یک بازی ویدیویی ردیابی کند. تراشه تعبیه شده در جمجمه میمون، فعالیت مغزش را ثبت می‌کند و سپس سیگنالی را به صورت بی‌سیم برای حرکت مکان‌نما در اطراف نمایشگر کامپیوتر ارسال می‌کند.

ماسک در این رویداد به مخاطبان اطمینان داد:

«برخلاف چیزی که برخی افراد فکر می‌کنند، ما به شدت مراقب حیوانات هستیم. ما همیشه می‌خواهیم ایمپلنت تاییدی باشد نه اکتشافی و آزمایش‌های زیادی انجام می‌دهیم.»

اواخر سال گذشته بود که ایلان ماسک گفت نورالینک به میمون‌ها توانایی اجرای ذهنی بازی‌های ویدیویی را می‌دهد و اوایل سال جاری میمونی که با ایمپلنت مغزی نیورالینک، بازی کامپیوتری می‌کند را به نمایش گذاشت.

مهندسان Neuralink همچنین در این رویداد نشان دادند که ربات جراحی بسیار پیشرفته آن چگونه بیش از ۱۰۲۴ رشته الکترود نازک را به مغز وارد می‌کند. آن‌ها این فناوری را با استفاده از یک مدل مغز ژلاتینی به نمایش گذاشتند. ایلان ماسک همچنین در این رویداد اعلام کرد که نورالینک احتمالاً تا ۶ ماه دیگر آزمایش‌های انسانی خود را شروع خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->