ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

لشکر ۱۰ نفره ناموفق کارلوس

  • کد خبر: ۱۳۸۳۲۲
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
لشکر ۱۰ نفره ناموفق کارلوس
نگاهی به تیم دستیار‌های کی‌روش که دیروز از ایران رفت.

شهرآرانیوز؛ پیش‌بینی می‌شد بعد از بازگشت کارلوس کی‌روش به تهران او در یک کنفرانس خبری به سؤالات نمایندگان رسانه‌های گروهی درباره عملکرد تیم‌ملی پاسخ دهد، اما فدراسیون فوتبال به‌جای ترتیب‌دادن این کنفرانس خبری، بازدید از کاخ سعدآباد را برای او طراحی کرد و درنهایت این مربی پرتغالی دیروز درحالی تهران را ترک کرد که سایت رسمی فدراسیون فوتبال هم اعلام نکرد او سرمربی تیم‌ملی می‌ماند یا جایش را به یک مربی جدید می‌دهد.

به غیر از خود کی‌روش، این سرمربی پرتغالی ۹ دستیار خارجی در سمت‌های مختلف را همراه خودش به تهران آورد و درنهایت در قطر از آن‌ها استفاده کرد. دستیارانی که عمدتا پرتغالی هستند و البته در مقاطع زمانی مختلف سابقه کار با کی‌روش را داشته‌اند. اما ۹ خارجی‌ای که در کنار سرمربی پرتغالی ایران در جام‌جهانی بودند، چه کسانی بودند و چه فعالیت‌هایی داشتند؟

راجر ده‌سا؛ یار دیرین و دستیار اول

دستیار اول کارلوس کی‌روش و یار دیرین او کسی نبود به‌جز راجر ده‌سا، مربی ۵۸ ساله اهل آفریقای‌جنوبی که در دوران بازی یک دروازه‌بان بود. او که از زمان حضور کی‌روش در تیم‌ملی آفریقای‌جنوبی با مربی پرتغالی آشنا بود، در تیم‌ملی مصر هم به‌عنوان دستیار اول، سرمربی ایران را همراهی کرد. راجر تمرین‌دهنده اصلی تیم‌ملی ایران در اردو‌ها و تمرینات محسوب می‌شد و به همین دلیل سعی کرد رابطه خوبی با بازیکنان برقرار کند.

برونو فلیکس؛ همه‌کاره تیم

مربی دیگری که سابقه زیادی در فوتبال اروپا و آسیا داشته و در کنار کی‌روش حضور یافت، برونو فلیکس اولیویرا است. او مربی ۴۵ ساله پرتغالی است که کمی دیرتر از سایر دستیاران به جمع اعضای کادرفنی تیم‌ملی ایران اضافه شد. او با پیشنهاد یکی از دوستان کارلوس کی‌روش به‌عنوان دستیار او منصوب شد و نقش زیادی در طراحی تمرینات و آنالیز رقبای ایران در جام‌جهانی برعهده داشت.

الکساندر لوپز؛ دومین جام‌جهانی با کی‌روش

دستیار دیگری که خیلی اوقات کنار کارلوس کی‌روش بوده هم یک پرتغالی است؛ الکساندر لوپز، دروازه‌بان سابق فوتبال پرتغال، در ۵۲ سالگی این شانس را به‌دست آورد که مانند دوره قبلی جام‌جهانی کنار کی‌روش حضور داشته باشد. او که به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها سابقه‌ای طولانی دارد و در تیم‌های مختلفی کار کرده است، در دو جام‌جهانی با بیرانوند و کی‌روش کار کرده است.

میشل موریرا؛ به‌دنبال بهبود مصدومان

یکی از جوان‌ترین دستیاران کی‌روش موریرا بود. او که اصالتا پرتغالی است، در بحث توان‌بخشی و درمان با ورزش تجربه دارد و مورد اعتماد کی‌روش است. موریرا در همه مدتی که در ایران حضور داشت، مسئول اصلی توان‌بخشی بازیکنان مصدوم تیم‌ملی بود و قبل از شروع تورنمنت هم مدتی به امارات رفت و با سردار آزمون به‌صورت اختصاصی کار کرد تا به بهبودی کامل برسد و در جام‌جهانی بازی کند.

میشل سالز؛ دستیار آقای بهبوددهنده

یکی از مربیان جوان تیم‌ملی که فقط ۳۶ سال داشت، سالز نام دارد. او معمولا به‌عنوان دستیار موریرا فعالیت می‌کرد و در امر بازتوانی بازیکنان مشارکت داشت. سالز کنار میشل موریرا در روند بهبودی بازیکنان کمک می‌کرد و در کادرفنی کارلوس کی‌روش جا داشت.

ریکاردو سیلوا؛ بدن‌ساز پرتغالی

مربی بدن‌ساز تیم‌ملی در تمرینات و بازی‌ها که مسئولیت اجرای تمرینات بدنی و همچنین گرم‌کردن منطقی بازیکنان در طول مسابقات را برعهده داشت، سیلوای ۴۶ ساله بود. ریکاردو جزو اولین نفراتی بود که همراه کی‌روش به ایران سفر کرد و سعی کرد از نظر بدنی و جسمانی بازیکنان را در شرایط خوبی قرار بدهد.

میکو کوجالا؛ مسئول امور بعد از مصدومیت

دیگر مربی بدن‌سازی تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی یک مربی فنلاندی بود. میکوکوجالا مربی ۴۵ ساله‌ای است که در دوره قبلی فعالیت کی‌روش در ایران نیز کنار او بود. با بازگشت کی‌روش به تیم‌ملی ایران، میکو وظیفه آنالیز بازیکنان لژیونر تیم‌ملی را برعهده گرفت. میکو مدتی با نظر مستقیم کی‌روش به اروپا رفت و با نفراتی مثل سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس ارتباط گرفت تا بعد از مصدومیت‌هایشان فعالیت‌های بدنی را زیر نظر او انجام بدهند.

ژوائو پیکسیرو؛ جوان‌ترین آنالیزور جام‌جهانی

آنالیزور تیم‌ملی یک جوان ۲۸ ساله بود که در کلمبیا و مصر هم کنار کی‌روش کار می‌کرد. او در دوره قبلی حضور کی‌روش در ایران نیز با او همکاری داشت و در جام‌جهانی قطر هم او را همراهی کرد. جمع‌آوری داده‌های مربوط به بازیکنان از طریق GPS و همچنین آنالیز بازی‌های ایران و حریفان تیم‌ملی وظایف اصلی پیکسیرو بود.

فیلیپ سانتوس؛ مدیررسانه پروازی

شاید عجیب‌ترین نفر حاضر در تیم دستیاران کی‌روش، مدیر رسانه‌ای او باشد. کارلوس کی‌روش در جام‌جهانی ۲۰۱۸ قطر نیز اصرار داشت که مدیررسانه تیم‌ملی پرتغالی باشد و در کنار او قرار بگیرد، اما این اتفاق رخ نداد. بااین‌حال، فیلیپ سانتوس با یک خبرنگار باتجربه پرتغالی به روسیه رفت و کار‌های رسانه‌ای شخصی کی‌روش را انجام داد. درحالی‌که در جام‌جهانی قطر نیز محسن معتمدکیا به‌عنوان مدیررسانه تیم‌ملی فعالیت کرد، در ورود تیم به قطر مشخص شد که سانتوس در دوحه حضور دارد و او همچنان مشاور رسانه‌ای سرمربی پرتغالی است.

مارکار آقاجانیان؛ تنها ایرانی مورد اعتماد

بعد از منتفی‌شدن حضور جواد نکونام در کادرفنی تیم‌ملی ایران، کی‌روش دست روی مارکار آقاجانیان گذاشت که سال‌ها روی نیمکت ایران بدون حاشیه کنارش بود و آشنایی کامل با رفتار‌ها و تفکراتش داشت. ستاره سابق فوتبال ایران که سوابق زیادی در این عرصه دارد، بار دیگر در کنار کی‌روش قرار گرفت تا تنها دستیار ایرانی او باشد. آقاجانیان باتوجه‌به شناخت بهتری که از روحیات و مسائل فنی بازیکنان تیم‌ملی داشت، یکی از مشاوران خوب کی‌روش بود. او در ارتباط‌گرفتن با بازیکنان تلاش زیادی می‌کرد و به‌نوعی نقش مربی دل‌سوز را در تیم‌ملی داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->