بمباران بندر نفتی رأس عیسی در یمن ۳۸ شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۴) عراقچی: شنبه با جدیت در مذاکرات حاضر می‌شویم پزشکیان در مراسم رژه روز ارتش: با وجود ارتش با قدرت مواضع خود را بیان می‌کنیم برگزاری مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور + فیلم (۲۹ فروردین ۱۴۰۴) مراسم رژه روز ارتش در مشهد آغاز شد+ فیلم (۲۹ فروردین ۱۴۰۴) در دیدار شاهزاده سعودی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟ | روایت عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گزارش وزیر دفاع عربستان از دیدار با مقامات ایران و سفر به تهران ترامپ: ایران خواستار مذاکره است | من نمی‌خواهم به ایران آسیب بزنم گزارش عراقچی از سفر به روسیه و دیدار با پوتین (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) بیانیه وزارت خارجه عمان درباره تغییر محل مذاکرات ایران و آمریکا عراقچی پیام رهبر معظم انقلاب را به پوتین رساند+ویدئو رئیس سازمان برنامه و بودجه: مدیریت واحد شهری می‌تواند بار مالی دولت را کاهش دهد پزشکیان: ایران و عربستان می‌توانند الگویی برای همکاری‌های منطقه‌ای باشند تقدیم پیام پادشاه عربستان به رهبر معظم انقلاب+تصاویر سردار غیاثی: ارتش مظهر انضباط، تخصص و غیرت ملی است امیر قطر در دیدار با پوتین خواستار توقف کشتار در غزه شد عراقچی امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) با پوتین دیدار می‌کند رئیس کمیسیون اروپا: غرب متحد مفهومی برای گذشته است بقائی: رابطه عالی ایران و روسیه بر بنیاد‌های محکم استوار است درباره امیر دریادار شهرام ایرانی | دریادلانه بر عرشه وطن رئیس سازمان انرژی اتمی: خواسته ایران، موضع بی طرفی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است ادعای مقام آمریکایی: در صورت آزادی اسرای اسرائیلی، جنگ در غزه فوراً متوقف خواهد شد رسانه صهیونیستی: خبر مذاکره ایران و آمریکا ضربه‌ای دردناک به نتانیاهو بود آغاز اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور رئیس‌جمهور (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) عراقچی مضمون پیام رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور روسیه را تشریح کرد گروسی پس از دیدار با عراقچی، از عزم آژانس برای ایفای نقش سازنده در پرونده ایران خبر داد گروسی از نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای ایران بازدید کرد + عکس شورای عالی هماهنگی حمل‌ونقل و ایمنی با حضور عارف تشکیل جلسه داد
سرخط خبرها

معاون وزیر راه: خرید هواپیمای نو را از دستور کار خارج نکردیم| هیچ هواپیمایی را برای تعمیر به خارج نمی‌فرستیم

  • کد خبر: ۱۳۹۷۲۰
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
معاون وزیر راه: خرید هواپیمای نو را از دستور کار خارج نکردیم| هیچ هواپیمایی را برای تعمیر به خارج نمی‌فرستیم
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه صنعت هوانوردی پیشران توسعه کشورهاست، گفت: هیچ هواپیمایی را برای تعمیر به خارج نمی‌فرستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسمی ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشکده صنعت هواپیمایی ایران اظهارداشت: صنعت هوانوردی یکی از ارکان توسعه در دنیاست و کسانی که اهمیت آن را درک کرده‌اند این صنعت را پیشران توسعه می‌دانند.

وی افزود: بخش هوایی می‌تواند ضامن امنیت غدایی و دارویی باشد و این در حالی‌است که صنعت هوایی فقط دو تا سه درصد از صنعت حمل و نقل را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: با شروع تحریم‌های آمریکا از سال ۵۸ تحریمی که قابل اندازه‌گیری و رصد بود، تحریم‌های بخش هوایی بوده و تحریم سایر بخش‌ها یا قابل ارزیابی نبوده و یا قابلیت رصد نداشتند و در نهایت اتفاقی که افتاد این است که این موتور محرک برای ایران آورده داشته است.

محمدی‌بخش تصریح کرد: امروز صنعت هوایی روی پای خود ایستاده به گونه‌ای که ما هیچ هواپیمایی را برای تعمیر به خارج نمی‌فرستیم. ۷۸ درصد سوانح منجر به مرگ در حمل و نقل هوایی در دنیا عامل انسانی است پس نیروی انسانی رکن رکین صنعت هوایی است و هرگاه ما به نیروی انسانی و آموزش آن توجه کردیم موفق بودیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که با معجزه نیروی انسانی صنعت هوایی بعد از کرونا امروز به جایگاه خودش برمی گردد، افزود: صنعت هوانوردی نیازمند یک نگاه جامع و بلند‌مدت است و لازمه توفیق در این صنعت نیز داشتن این برنامه است با این اوصاف با کار علمی دقیقی صورت گرفته، برنامه بلند مدت و جامع هوانوردی کشور که یک برنامه ۱۰ ساله است تدوین شده و سال اول این برنامه نیز به اتمام رسیده و برنامه ما در برنامه هفتم توسعه هم ذیل این برنامه است برنامه جامع صنعت هوانوردی کشور در حوزه ساخت، تولید، قانون گذاری و سرمایه گذاری است و طبق این برنامه معلوم است که ما می‌خواهیم در صنعت هوانوردی چه کار کنیم.

محمدی‌بخش در پاسخ به سوالات دانشجویان پیرامون موضوعات ساختاری دانشکده صنعت هواپیمایی گفت: اینکه حوزه ساختاری مورد توجه شما دانشجویان است بیانگر بلوغ شماست. با این وجود دانشکده صنعت هواپیمایی باید پابرجا بماند تا بتوانیم دانشجویان را برای صنعت هوایی تربیت و به‌کارگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در حوزه تعمیر، نگهداری، طراحی و ساخت با کمبود جدی نیروی انسانی متخصص مواجه هستیم، افزود: پیشنهاد شفاف و روشن ما برای سازمان استخدامی ادامه فعالیت دانشکده صنعت هواپیمایی با انجام اصلاحات مدنظر است.

محمدی‌بخش افزود: در فرودگاه‌های کشور باید ۵۵۰ فروند هواپیما وجود داشته باشد، اما تعداد این هواپیما‌ها هم اکنون ۳۳۰ فروند است که از این تعداد سال گذشته ۹۸ فروند سرخط بوده و امسال با اقداماتی که انجام شده تعداد آن‌ها به ۱۷۵ فروند افزایش یافته و امیدواریم تا پایان سال نیز بر تعداد این هواپیما‌ها افزوده شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هر چقدر هواپیما وارد کنیم و فرودگاه‌ها فعال شوند ما باز هم ظرفیت به‌کارگیری نیرو در صنعت هواپیمایی داریم؛ البته ما در حوزه مراقبت پرواز با مشکل نیروی‌انسانی مواجه هستیم. با این اوصاف باید ظرفیت‌های علمی را با گذراندان دوره‌های کارورزی در بخش صنعت ارتقا بدهیم و اساتید نیز توان علمی خود را ارتقاء ببخشند.

وی به چهار راهبرد اساسی سازمان هواپیمایی کشوری در برنامه بلند مدت این سازمان اشاره کرد و گفت: راهبرد اول ما این است که تا جایی که می‌توانیم از ۳۳۰ فروند هواپیمایی که در کشور نیاز به تعمیر دارند هر تعدادی را که می‌توانیم تعمیر کنیم و در این راستا نیز نهضت تعمیر قطعه راه افتاده تا بتوانیم هواپیما‌ها را به خط برگردانیم.

محمدی بخش با بیان این‌که در این مدت کوتاه معجزه‌ای برای برگردان هواپیما‌های نیازمند تعمیر به چرخه اتفاق افتاده است، تصریح کرد: خرید هواپیما‌های دسته دوم مطابق با الگو‌های تعریف شده و متناسب با زیرساخت‌های کشور دومین راهبرد سازمان هواپیمایی کشوری است. مضاف بر این ساخت هواپیما به‌عنوان یکی دیگر از راهبرد‌ها در هسای اصفهان با دستور رییس‌جمهور با شتاب خیلی خوبی در حال انجام است و ما به ساخت هواپیمای بومی پایبند هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: قطعا اولین دستاورد ساخت هواپیما، سرریز این دانش تخصصی و محصولاتش به سایر حوزه‌ها خواهد بود و از طرفی ما را از واردات قطعات به کشور مستغنی می‌کند و در اقتصادی اداره‌کردن بخش هوایی کشورکمک خواهد کرد.

وی افزود: همچنین ما خرید هواپیمای نو را از دستور کار خارج نکردیم و حتی در مورد تامین اعتبارش صحبت شده، ولی با خرید هواپیمای نو طبق الگوی برجام مخالفیم، چون در حوزه برجام خرید خوبی انجام ندادیم و پول زیادی هم پرداختیم و از طرفی هم این خرید‌ها متناسب با نیاز کشورمان نبود.

محمدی‌بخش تصریح کرد: اساسا اروپایی‌ها در حوزه ایرباس هیچ پشتیبانی و خدمات پس از فروشی به ما ارائه نکردند؛ بنابراین این قرارداد، قرارداد زنده‌ای نیست و باید فکری به حال آن‌ها کنیم. به هر روی باید هوشیار باشیم که ببینم طرف ما چه کسی است. امروز مهم‌ترین وظیفه ما این است که دشمن شناس خوبی باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: من قبول ندارم که این صنعت، صنعت یک درصدی‌ها است؛ صنعت هوانوردی صنعتی‌است که مورد استفاده قشر فرهیخته و اقشار مختلف مردم قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->