ملی پوش استقلال مامور تبلیغات برای یک کافه! مشکل مالی پرسپولیس برای تسویه با بازیکنانش نتیجه بازی دانمارک و صربستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| صرب‌ها رفتنی شدند نتیجه بازی انگلیس و اسلوونی در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| سرد و بی‌روح مثل تیم ساوت‌گیت درویش راضی از خرید اسپانیایی! دلیل عدم تمدید امیری با پرسپولیس چه بود؟ نتیجه بازی هلند و اتریش در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| شگفتی بزرگ نتیجه بازی فرانسه و لهستان در یورو۲۰۲۴| امباپه صدرنشین نشد! گولسیانی در تیررس نکونام؟ عدم دخالت گاردیو در نقل و انتقالات پرسپولیس عالیشاه شاکی از اقدام باشگاه پرسپولیس تلاش یک پرسپولیسی برای خرید احمدزاده استارت پرسپولیس برای خرید ۵ بازیکن گاریدو: برای کسب جام در پرسپولیس می‌جنگیم + ویدئو پخش زنده بازی دانمارک و صربستان در یورو ۲۰۲۴ (۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین قلم قرمز نکونام در انتظار رفقای نیمکت| کدام دستیار جدا می‌شود؟ پخش زنده بازی انگلیس و اسلوونی در یورو ۲۰۲۴ (۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی هلند و اتریش در یورو ۲۰۲۴ (۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین استقلال و پرسپولیس باید از لیگ دو شروع کنند| ماجرای تاسیس تیم زنان جدی شد پخش زنده بازی فرانسه و لهستان در یورو ۲۰۲۴ (۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها
علم و ورزش

اصول طناب‌زدن چگونه است؟

  • کد خبر: ۱۴۰۴۸
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
اصول طناب‌زدن چگونه است؟
امتیاز طناب زدن از هیچ ورزش دیگری کمتر نیست، در واقع هم می‌شود ورزش کرد و هم تفریح. طناب‌زدن باعث کاهش تنش و افزایش سطح انرژی می‌شود و سرعت تناسب‌اندام را نسبت به گذشته ۳۰ برابر می‌کند. در تحقیقی از شرکت‌کنندگان خواسته شد در طول یک هفته به‌مدت ۵ روز و طی ۶۰دقیقه در ۵ مرحله به هر میزان که می‌توانند طناب بزنند، نتیجه این تحقیق بسیار شگفت‌انگیز بود و تغییرات فیزیکی زیادی صورت گرفت.

بهترین فواید طناب‌زدن
ورزشکاران رشته‌های بسکتبال، تنیس، فوتبال و ازاین‌قبیل ورزش‌ها، بیشتر در معرض آسیب مچ پا هستند. طناب‌زدن نه‌تن‌ها باعث افزایش هماهنگی در ناحیه پایین‌تنه می‌شود، بلکه باعث افزایش قدرت در عضلات اطراف مفصل مچ پا می‌شود و این احتمال آسیب‌دیدگی در آن قسمت‌ها را کاهش می‌دهد. در کنار تمرینات بدن‌سازی یا مقاومتی یکی از بهترین تمرینات هوازی و با شدت بالاست. همچنین به‌دلیل قدرت بالایی که در کالری‌سوزی دارد، گزینه‌ای کم‌هزینه، مفرح و پربازده است. به طور متوسط در هر ساعت ۱۳۰۰ کالری انرژی مصرف می‌شود.

چگونه شروع کنیم؟
ابتدا لازم است طناب خوبی را تهیه کنید. این طناب می‌تواند از جنس پلاستیک یا دارای پوشش اسفنجی باشد. لازم است قدری سنگین باشد تا با آن احساس راحتی کنید. برای اینکه بدانیم اندازه طناب مناسب است یا نه، طناب را در وسط کف پا نگه دارید. اگر دسته‌های آن تا زیر بغل شما برسد، از اندازه مناسبی برخوردار است.

اصول طناب‌زنی چیست؟
برای طناب‌زدن جای مناسبی را انتخاب کنید: اگر پابرهنه هستید هرگز سطوح تخت را انتخاب نکنید. برای جلوگیری از صدمه به پا و قوزک پا از کفش ورزشی مناسب استفاده کنید. ابتدا به‌مدت ۵ دقیقه برای گرم‌کردن بدن خود راه بروید. سپس قوزک پا، عضلات ساق پا و قسمت‌های بالایی پا را به‌آرامی کشش دهید. آرنج هایتان را نزدیک بدنتان نگه دارید و شانه‌هایتان را شل کنید. اندکی زانو‌هایتان را خم کنید و از مچ هایتان برای تاب‌دادن طناب در قوسی ملایم در بالای سرتان استفاده کنید. سروپشتتان را هنگام پریدن مستقیم نگه دارید. پشتتان را به جلو خم نکنید. طناب را با حرکت مچ‌های خود بچرخانید و نه با حرکت بازوهایتان. با بینی نفس بکشید نه با دهان. بیش از اندازه بالا نپرید، چراکه ممکن است بر روی زانو‌ها و قوزک‌های پاهایتان فشار بیاید. به خاطر داشته باشید که طناب‌زنی می‌تواند به‌سرعت ضربان قلبتان را بالا ببرد، به‌همین‌دلیل قبل از واردکردن طناب‌زدن به برنامه ورزشی خود، با پزشکتان مشورت کنید.
گزارش خطا
برچسب ها: علم و ورزش
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->