حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم
سرخط خبرها

مجید توکلی کیست؟

  • کد خبر: ۱۴۰۸۵۹
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
مجید توکلی کیست؟
مجید توکلی دانشجوی ورودی ۸۳ رشته کشتیرانی دانشگاه امیرکبیر بود. او در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شده بود و شب گذشته از زندان آزاد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مجید توکلی (زاده ۱۳۶۵) فعال سیاسی، عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر و زندانی اغتشاشگر است.

او در جریان اغتشاشات ۱۴۰۱ بازهم دستگیر شد و به ‌زندان فشافویه منتقل شد.

زندگی‌نامه مجید توکلی

مجید توکلی در سال ۱۳۶۵ در شیراز متولد شد، او سال ۱۳۸۳ در رشته مهندسی موتور کشتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته شد.

رسانه‌ها از تبعید مجید توکلی در سال ۱۳۸۸ برای ادامه تحصیل به بندرعباس سخن گفتند، اما او مانند سایر دانشجویان کارشناسی دانشکده‌ی مهندسی دریا برای گذراندن بخشی از دروس خود در دو ترم انتهایی تحصیلش به واحد بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رفت.

بازداشت در جریان نشریات دانشگاه امیرکبیر

نخستین بازداشت مجید توکلی روز ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ پس از احضار به دادگاه انقلاب در پی اعتراض به سخنرانی محمود احمدی‌نژاد و انتشار نشریات جعلی علیه رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پلی تکنیک صورت گرفت.

او توسط شعبه ۶ دادگاه انقلاب به اتهام «توهین به مقدسات» به ۳ سال حبس محکوم و در آذر ۱۳۸۶ از کلیه‌ی اتهامات وارده تبرئه شده و در فروردین ۱۳۸۷ به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مجید توکلی با سپری کردن پانزده ماه در زندان، سرانجام در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ به‌طور مشروط آزاد شد.

بازداشت در مراسم سالگرد بازرگان

مجید توکلی پس از شرکت در مراسم سالگرد درگذشت مهدی بازرگان در مقابل حسینیه ارشاد دستگیر شد و پس از گذراندن ۱۱۵ روز در انفرادی با قرار وثیقه آزاد شد.

بازداشت پس از سخنرانی در روز دانشجو ۱۳۸۸

توکلی به منظور سخنرانی در ۱۶ آذر ۱۳۸۸ به تهران دعوت و در تجمع دانشجویی روز ۱۶ آذر دانشگاه امیرکبیر که در ادامه اغتشاشات سال ۱۳۸۸ برگزار شده بود، همراه عده‌ای از دانشجویان شرکت کرد که پس از آن بازداشت شد.

مجید توکلی در ۳۰ دی ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به جرم اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به ریاست جمهوری به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

انتشار تصاوير توکلی با لباس زنانه

در زمان بازداشت توکلی با لباس زنانه بسياری از رسانه‌ها اقدام به انتشار تصاويري از مجيد توکلي در لباس زنانه کردند.

در آن دوران انجمن اصلاح‌طلب دانشگاه اميرکبير بيانيه‌ای منتشر شد و خواستند طوری وانمود کنند که پوشيدن لباس زنانه خواسته خود توکلي نبوده است و در اين بيانيه مجيد توکلي را «افتخار جنبش دانشجويي» خواندند. تصاوير مجيد توکلی با لباس زنانه به سرعت در فضاي مجازي دست به دست شد، اقدام عجيب توکلي به شدت باعث سرشکستگي جريان افراطي حامي وي شده بود ولي بعد از مشخص شدن واقعيت موضوع بسياري از عناصر فتنه و جريانات ضد انقلاب سعي کردند اين حرکت را يک موضوع عادی جلوه دهند.

بازداشت در جریان اغتشاشات ۱۴۰۱

در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ پس از مرگ مهسا امینی، محسن توکلی روز جمعه ۱ مهر در یک پیام توئیتری از دستگیری برادرش مجید توکلی خبر داد و نوشت که مأموران امنیتی برادر او را برده‌اند.

مجید توکلی آزاد شد

رسانه‌ها شب ۲۸ آذر ۱۴۰۱ نوشتند که مجید توکلی، امشب ۲۸ آذر بعد از حدود سه ماه بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->